«

»

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Ομογένεια ΗΠΑ. Ένας ολοκληρωμένος ελληνοχριστιανικός τραγέλαφος

 

images«Κάναμε πρώτα… το εκκλησάκι των Τριών Ιεραρχών… και μετά ένα αντίγραφο του θεάτρου της Επιδαύρου…» . Ηλίας Τομάζος, Κονέκτικατ ΗΠΑ, πρόεδρος της ομογενειακής Οργάνωσης «Παιδεία».

«Γι’ αυτό πάντοτε εμείς λέμε έχει ο Θεός», λέει με συγκίνηση ο κ. Τομάζος.

Ο αμόρφωτος αυτός Ρωμιός φυσικά ιδέα δεν έχει για το μένος των τριών ιεραρχών κατά του θεάτρου. Διότι αν έχει τότε χρεώνεται επί πλέον και με την ρετσινιά της ευλάβειας προς τους ανθέλληνες αυτούς ρασοφόρους.

Για να ακούσουμε την γνώμη του Ιωάννη του Βρωμόστομου για το θέατρο:

Ο Ιωάννης λοιπόν ο Βρωμόστομος (κατ’ ευφημισμόν Χρυσόστομος, βλ.  ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ. ΕΝΑΣ ΒΡΩΜΟΣΤΟΜΟΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΑΣ) θεωρεί τα θέατρα «εργαστήρια δαιμόνων». «Καλύτερα, λέγει, να πασαλειφθής στο πρόσωπο με λάσπη και ακαθαρσίες παρά να βλέπης τέτοια παράνομα πράγματα» (Ομιλία ΣΤ, εις το κατά Ματθαίον). Βέβαια και πολλά άλλα μπινελίκια έχει εκτοξεύσει ο βρωμόψυχος αυτός ανθέλληνας κατά του θεάτρου και οποιασδήποτε άλλης τέχνης που εξάσκησαν οι Έλληνες.

Ο Κ. Καβάφης λέει, για το εν λόγω ζήτημα: «Η στάσις των αρχαίων χριστιανών διδασκάλων δεν με ξαφνίζει, αλλά ένα πράγμα αρκετά περίεργον αξίζει να σημειωθεί – το πόσον ήταν πεπεισμένοι περί της επιρροής (βλαβερής κατ’ αυτούς) την οποίαν το θέατρον εξασκούσεν επί των θαμώνων του· το πόσον ζωηρήν εντύπωσιν απεκόμιζαν οι θεαταί από την παράστασιν. Οι χριστιανοί διδάσκαλοι πιθανότατα να είχαν δίκιο εις τον χαρακτηρισμό των παραστάσεων ως λάγνων· αλλά μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι ηθοποιοί οι ικανοί να κάμουν τόσον δυνατήν εντύπωσιν –ως μας την περιγράφουν οι διδάσκαλοι- θα ήσαν πολύ καλοί τεχνίται», Περί Εκκλησίας και Θεάτρου. Παρουσίαση Γ.Π. Σαββίδη, Θέατρο 8 (1963), σ. 38.

Από http://www.ellinikoarxeio.com/2012/10/connecticut-greek-theatre.html, λοιπόν διαβάζουμε:

by-The-Defining-Photo1

Αντίγραφο του θεάτρου της Επιδαύρου κατασκεύασε στο Κονέκτικατ η ομογενειακή Οργάνωση «Παιδεία»

Ένα αντίγραφο του θεάτρου της Επιδαύρου θα κοσμεί εφεξής το Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ (www.uconn.edu) στην πόλη Storrs των Ηνωμένων Πολιτειών, χάρη στην άοκνες προσπάθειες δεκαετιών της ομογενειακής Οργάνωσης «Παιδεία». Την ιδέα συνέλαβε και υλοποίησε ο πρόεδρος της οργάνωσης, Ηλίας Τομάζος, με επίλεκτους συνεργάτες του.

Τα εγκαίνια του υπαίθριου θεάτρου, που κατασκευάστηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών «Παιδεία» στο Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ, έγιναν το Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου.

«Το θέατρο είναι αυθεντικό, δηλαδή έχει τα κύρια χαρακτηριστικά ενός αρχαίου ελληνικού θεάτρου, με την ορχήστρα και με διώροφη σκηνή, όπως είχε διαμορφωθεί την Ελληνιστική περίοδο με κιονοστοιχία στον πρώτο όροφο, με δεύτερη κιονοστοιχία στο δεύτερο όροφο», επισημαίνει σε συνέντευξή του στον «Εθνικό Κήρυκα» της Νέας Υόρκης, ο Ηλίας Τομάζος. Και συνεχίζει: «Είναι όπως ακριβώς αναφέρεται στα γραφόμενα του Ρωμαίου μηχανικού Βιτρούβιου από τον πρώτο αιώνα π.Χ., ο οποίος έγραψε εκτενέστατα για το Ελληνικό και το Ρωμαϊκό θέατρο».

Η ιδέα της κατασκευής του θεάτρου ξεκίνησε τον Φεβρουάριο 1986, όταν οι ομογενείς υποβάλλανε αίτημα στην πολεοδομία για κατασκευή μιας μικρής εκκλησίας, του εκπαιδευτικού κτιρίου της «Παιδείας» και του θεάτρου.

«Κάναμε πρώτα το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών και το εκκλησάκι των Τριών Ιεραρχών. Ανακινήσαμε το θέμα στο τέλος του 1990. Έπρεπε να πάρουμε άδειες, να κάνουμε κάποιες συμφωνίες με τους γείτονες, διότι φοβόταν ότι θα δημιουργείτο μεγάλη κυκλοφορία. Έτσι πέρασαν χρόνια για να πάρουμε την άδεια οικοδομής του θεάτρου», θυμάται ο κ. Τομάζος.

Η κατασκευή ξεκίνησε το 2006 με εθελοντική εργασία, όπως έπραξαν οι ομογενείς μας και σε άλλα έργα. Με ενθουσιασμό Ελληνο-αμερικανοί φοιτητές προσφέρθηκαν να καθαρίσουν το έδαφος, γεγονός το οποίο συζητήθηκε στο Πανεπιστήμιο στην πόλη.

«Έτσι έγινε όλο το θέατρο, σιγά-σιγά, με προσωπική εργασία. Θα μείνετε έκπληκτοι αν δείτε πόσοι άνθρωποι, από όλο το Κονέκτικατ- μαρμαράδες ελαιοχρωματιστές, ξυλουργοί- εργάζονται εθελοντικά», λέει ο κ. Τομάζος.

Και ενώ οι προσφορές που πήρανε το 1999 για την κατασκευή του θεάτρου από διαφόρους εργολάβους κυμάνθηκαν από 9 μέχρι και 15 εκατομμύρια δολάρια, τελικά κόστισε κάτω από ένα εκατομμύριο. Ο κ. Τουμάζος επισημαίνει ότι το κόστος κατασκευής μειώθηκε δραστικά λόγω της εθελοντικής εργασίας και της δωρεάς υλικών από ανθρώπους, ελληνικής και μη καταγωγής, που πιστεύουν στην Ελληνική Παιδεία και τα Ελληνικά Γράμματα. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι πρόσφατα ένας Πορτογάλος μαρμαράς από τη Νέα Ιερσέη (Νew Jersey) , προσέφερε δωρεάν μάρμαρα αξίας άνω των σαράντα χιλιάδων δολαρίων.

«Γι’ αυτό πάντοτε εμείς λέμε έχει ο Θεός», λέει με συγκίνηση ο κ. Τομάζος.

Την όλη προσπάθεια συνέδραμαν απλόχερα η ομογενειακή οργάνωση Πανγκριγκόριαν του Κονέκτικατ, που από τις αρχές του 1990 μέχρι σήμερα έχουν προσφέρει συνολικά στην «Παιδεία» 450 χιλιάδες δολάρια και άλλοι ομογενειακοί φορείς.

«Το θέατρο θα παίξει έναν πολύ σπουδαίο ρόλο, κι αυτό το είδαμε προτού ακόμα τελειώσει», τονίζει ο κ. Τομάζος. «Ενώ είχαμε ένα Γυμνάσιο στο Κονέκτικατ όπου διδασκόταν η ελληνική γλώσσα, τώρα έχουμε 15, χωρίς να βάλουμε χρήματα. Σ’ αυτό συντέλεσε το άκουσμα του θεάτρου, αλλά και οι δάσκαλοι και οι μαθητές που παίρνουμε στα προγράμματα της «Παιδείας στην Ελλάδα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

************

ΔΙΑΒΑΣΤΕ:  Ο μύθος της μεγάλης ομογένειας

 

************************************

 

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟ ΔΕΙΓΜΑ ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ ΤΗΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΩΝ ΗΠΑ

Η αλυσίδα του δούλου του Γιαχβέ είναι από ατόφιο χρυσό (αλλά, «Εμού είναι το αργύριον και εμού το χρυσίον, λέγει ο Κύριος των δυνάμεων«. (Αγγαίος Β΄ 8) Παλαια Διαθήκη.

 

kata-repoussi2-1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

To Be Greek

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://athriskos.gr/16132/

4 σχόλια

Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων

  1. 1
    omni
  2. 2
    Politropos Dionisis

    Τα πατριωτάκια μια χαρά την τους παίξανε τους ερβραιο χαζοχαρουμενους και τελικά το στήσανε το στολίδι που κάθε άλλο παρά συμβολίζει τις χριστιανικές παπαριές!!!

    Αυτό Σταύρε είναι ένα ακόμη παράδειγμα πως τελικά η θρησκεία δεν μπορεί να εμποδίσει την πρόοδο όταν οι συνθήκες είναι ώριμες και υπάρχουνε έξυπνοι άνθρωποι για να τις εκμεταλευτούνε!!

    1. stauros

      Αυτό Σταύρε είναι ένα ακόμη παράδειγμα πως τελικά η θρησκεία δεν μπορεί να εμποδίσει την πρόοδο όταν οι συνθήκες είναι ώριμες και υπάρχουνε έξυπνοι άνθρωποι για να τις εκμεταλευτούνε!!

      Διονύση, από σένα δεν το περίμενα ποτέ να προσπαθείς, έστω κι έμμεσα να υποστηρίζεις τη θρησκεία.

      Διότι αυτό που λες «….Αυτό Σταύρε είναι ένα ακόμη παράδειγμα πως τελικά η θρησκεία δεν μπορεί να εμποδίσει την πρόοδο…», έστω κι αποκομμένο, αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι κάθε κομμουνιστής συμπαθεί τις θρησκείες. Απ΄ εδώ το πας, απ΄ εκεί το φέρνεις, όλο και προσπαθείς να απενοχοποιήσης την θρησκεία από τον σκοταδισμό της!!!

      Είναι τώρα νομίζω καλή ευκαιρία να χωνέψεις ότι οι κομμουνιστές στην χώρα της Ελλάδος χαμπάρι δεν έχουν πάρει τι ήθελε να πει ο Μαρξ με το «Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού».

      **********************

      «Είναι πιθανό η ανθρωπότητα να βρίσκεται στο κατώφλι μια χρυσής εποχής. Αν είναι έτσι όμως, πρέπει πρώτα να αποκεφαλίσουμε το δράκο που φυλάει την πόρτα, και ο δράκος αυτός είναι η θρησκεία
      — Bertrand Russell

      Εν οίνω αλήθεια.
      Αλκαίος

  3. 3
    Politropos Dionisis

    Ο Σταύρος για μια ακόμη φορά βγάζει λάθος συμπεράσματα (εσκεμμένα η όχι, αυτός ξέρει…)

    Αλλά εδώ και αρκετό καιρό βαρέθηκα αυτό το κυρ ελέησον, δηλαδή ότι για όλα φταίει η θρησκεία και τελειώσαμε…..
    Περιμένω μάταια πως η συζήτηση θα στραφεί κάποτε και στο πραγματικό ζητούμενο που είναι: γιατί πολλοί άνθρωποι (οι περισσότεροι) έχουνε ανάγκη από την πίστη σε κάποια θρησκεία!!!

    Αν τελικά στην προσπάθεια, να δοθεί μια λογική απαντήση καταλήξουμε πως πάντα θα υπάρχουνε θρησκευόμενοι, και δεν αμφιβάλω καθόλου για αυτό, δηλαδή ότι θα υπάρχουνε σε μεγάλα ποσοστά, όσο δεν αλλάζουμε οι κοινωνικές οικονομικές και πολιτικές συνθήκες, τότε τι κάνουμε με αυτούς?
    Προσπαθούμε να τους πείσουμε πως κάνουνε λάθος… αλλά αυτοί δεν πείθονται!
    Σε αυτήν την περίπτωση, είμαστε ή όχι αναγκασμένοι να προχωρήσουμε? Η μήπως είναι λογικό να περιμένουμε πότε θα πάψει να πιστεύει και ο τελευταίος?

    Φυσικά μπορούμε να προχωρήσουμε ως έναν βαθμό μαζί με αυτούς. Αυτό είναι διαπραγματεύσιμο γιατί εκτός από τους κάργα φανατικούς, οι υπόλοιποι μπορούνε να καταλάβουνε πως έχουνε περισσότερο ανάγκη τον ορθολογισμό από ότι την μεταφυσική, τον ορθολογισμό που ζητά και καταφέρνει να καλυτερέψει η ζωή μας στην Γή κι όχι στους ουρανούς, Αυτό αποδεικνύει η ιστορία των επαναστάσεων και γενικότερα των προοδευτικών αλλαγών από ανθρώπους λαούς και εθνη που στην πλειονότητα τους πιστεύανε σε κάποια θρησκεία και παρ όλα αυτά βαλανε περιορισμούς στην δράση της. Και κατοχυρώσανε λίγο ή πολύ δικαιώματα ελευθερίες ανεξιθρησκία κλπ

    Αυτό συμβαινει γιατί δεν είναι και όλοι οι θρησκευόμενοι στην ίδια κατηγορία, υπάρχει κλίμακα διαφοροποίησης από τον φανατικό πιστό, μέχρι τον περίπου πιστό, που είναι ένα βήμα πριν την απόρριψη της θρησκείας και βέβαια το προτελευταίο σκαλοπάτι αυτής της κλίμακας, είναι ο άθεος
    Και δυστυχώς για αυτόν, όσο παράδοξο κι αν φαίνεται το τελευταίο σκαλοπάτι είναι ο άνθρωπος που (είτε ψευτοπιστεύει σε κάποιο θρήσκευμα είτε όχι) νοιώθει έντονα την ανάγκη να παλέψει (και ακόμη καλύτερα, όταν παλεύει!!!! ) για να αλλάξει τους όρους και τις συνθήκες που γεννούνε την ανάγκη της θρησκευτικής πιστής.

    Όποιος χρησιμοποιεί με τον αυθαίρετο τρόπο που ο Σταύρος χρησιμοποιεί την ρήση του Μαρξ: «η θρησκεία είναι το όποιο του λαού» το λιγότερο έχει μεσάνυχτα από το τι μας λέει ο Μαρξ, ο οποίος μας εξηγεί τι θεώρει πρωτεύον, στο διπλό ερώτημα: να απαλλαγούμε από την θρησκεία για να αλλάξουμε τα δεδομένα της ζωής μας, ή να αλλάξουμε τα δεδομένα για να απαλλαγούμε από την θρησκεία?

    Είναι σαφές λοιπόν πως ο Μαρξ και κάθε συνεπείς ορθολογιστής, θέτει ως προτεραιότητα το δεύτερο, ενώ ο Σταυρος και πολλοί άλλοι… θεωρούνε σαν προτεραιότητα την απαλλαγή από την θρησκεία. Είναι κι αυτός είναι ορθολογισμός αλλά με το κεφάλι κάτω και τα πόδια ψηλά!!!

    Ιδού η απόδειξη της παραδοχής του Μαρξ: «Η θρησκευτική αθλιότητα είναι ταυτόχρονα η έκφραση της υπαρκτής αθλιότητας και η διαμαρτυρία εναντίον της τελευταίας. Η θρησκεία είναι ο αναστεναγμός του καταπιεσμένου πλάσματος, η ψυχή ενός άκαρδου κόσμου, όπως είναι και το πνεύμα μιας κατάστασης πραγμάτων που στερείται πνεύματος. Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού». :good:

    Έχει δικαίωμα ο Σταύρος να μην συμφωνεί με τον Μαρξ, αλλά δεν εχει κανένα δικαίωμα, δεν ειναι σωστό, να τον διαστρεβλώνει, μπρος στα ματια μας ,χρησιμοποιώντας μια ξεκομμένη φράση διαπίστωση, που λέει: «η θρησκεία είναι το όποιο του λαού»

    Γιατι ο Μαρξ μιλά για τον λαό ο οποίος ζει στην αθλιότητα, τον λαο που στερείται και δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις βασικές ανάγκες του και κυρίως την ανάγκη να μάθει να καταλάβει να εξελίχθη πνευματικά….

    Για τον Μαρξ, η κριτική κατά του καπιταλιστικού και κάθε εκμεταλλευτικού συστήματος είναι ουσιαστικά η σωστη κριτική κατά της θρησκείας!!!

    Το είδος της κριτικής της θρησκείας που μένει στην προσπάθεια να καταλάβει το ιερατείο και οι πιστοί το λάθος των παραδοχών τους, δεν μπορεί να έχει σοβαρά αποτελέσματα, αν δεν έχει ως προτεραιότητα τον αγώνα να αλλάξουνε οι όροι επιβίωσης και πνευματικής ανάπτυξης για όλους.

    Επομένως, μόνο όποιος θεώρει πως πρέπει να προέχει, από κάθε άλλη προσπάθεια, η προσπάθεια να αγωνίζεται για την ανατροπή της καπιταλιστικής αθλιότητας…. αυτός κατανοεί εντελώς και στην πράξη και κάνει και σωστή χρήση του Μαρξ, και δικαιούται να μιλά στο όνομα του Μαρξ, γιατί διαφορετικά ο Μαρξ θα του πει: φιλέ το όποιο είναι ένα υποκατάστατο μιας πραγματικής ανάγκης, επομένως πρέπει πρώτα να καλύψουμε την ανάγκη, για να μην χριζόμαστε το (τα) υποκατάστατα……

    Με αυτό δεν θέλω να πω πως εγώ αγωνίζομαι.
    Παροπλισμένος είμαι, αλλά στο θέμα τι προέχει για της αντιμετώπιση της θρησκείας, απο τον Σταύρο είμαι ένα βήμα μπροστά, ενα βημα μπροστά, από την εντός των πλαισίων του καπιταλισμού, φιλάνθρωπη μικροαστική κριτική που συνηθισε ναβαζει το κάρο μπροστά από το άλογο….

    Συνοψίζω λοιπόν συμφωνώ με την αποψη του Μαρξ, πως για να γίνει καλύτερος ο κόσμος μπορεί και πρέπει να αλλάξουνε οι όροι και οι συνθήκες διαβίωσης δηλαδή να ανατραπεί το σύστημα, τότε μόνο θα απαλλαγούμε κι από την θρησκεία!!!!

    Έτσι νομίζω πως έδωσα σωστή απάντηση, (στο αφελές κι επιφανειακό, από την άποψη της κατανόησης των απόψεων μου), σχόλιο του Σταυρού, το όποιο παραφράζω για να σου πω: «Είναι τώρα νομίζω καλή ευκαιρία να χωνέψεις ότι οι κομμουνιστές στην χώρα της Ελλάδος (σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από σένα) έχουνε πάρει χαμπάρι τι ήθελε να πει ο Μαρξ με το: «Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού».

    Σταύρε με βάση τους παραπάνω συλλογισμούς:
    λέγοντας: «Διονύση, από σένα δεν το περίμενα ποτέ να προσπαθείς, έστω κι έμμεσα να υποστηρίζεις τη θρησκεία.» δηλαδή προσπαθείς να παρουσιάσεις το άσπρο για μαύρο…… :ainte: σου λέω λοιπόν ,πως όσο έμπειρος και να είσαι στην τέχνη της κοπτοραπτικής, παραπάνω από μια τρύπα στο νερό, δεν μπορείς να κάνεις!!!
    Γιατί στην πραγματικότητα, υποστηρίζει την θρησκεία όποιος ασκεί άδικη και επιπόλαια κριτική στα πεπραγμένα των θρησκευόμενων!!!

    Με το προηγούμενο σχόλιο μου ήθελα να εστιάσω στην παραδοχή, ότι όταν ωριμάζουνε οι συνθήκες, είτε το θέλουνε, είτε όχι, τα θρησκευτικά ιερατεία, τα πράγματα αλλάζουνε. Το παράδειγμα που αποκαλείς τραγέλαφο, δείχνει πως εκεί που οι χριστιανοί γκρεμίζανε ότι είχε σχέση με την κλασική Ελλάδα, τώρα κάποιοι έξυπνοι άνθρωποι, :good: τους βάζουνε να τα ξαναστήσουνε…. και μαζί να διδάσκουνε και ελληνικά σε δεκαπέντε γυμνάσια από ένα που ήτανε πριν…..
    Και μακάρι να υπάρχουνε και υπάρχουνε, κι άλλοι, πολλοί άλλοι, σαν τον κ. Τομάζο (τον όποιο άδικα και παθιασμένα λοιδορείς), γιατί αυτός ο άνθρωπος παρά τις προτροπές του (βρομόστομου) Χρυσόστομου :«Καλύτερα…. να πασαλειφθής στο πρόσωπο με λάσπη και ακαθαρσίες παρά να βλέπης τέτοια παράνομα πράγματα», αντί λοιπόν να ακολουθήσει της προτροπές αυτές, όχι μόνο τα μάτια αλλού δεν έστρεψε, αλλά έκατσε και τα έκτισε!!!! :good: :yahoo: :unsure:

    Υ.Γ.
    Και επειδή το θέμα δεν έχει να κάνει με την ομογένεια και μόνο….. πχ οι «χριστιανοί αμερικάνοι ξαναστήσανε τον Παρθενώνα εδώ: http://www.ellinikoarxeio.com/2012/11/nashville-parthenon.html

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

:bye: 
more...