«

»

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Οι ΒΛΑΧΟΙ

Οι συνεχείς επιμειξίες και οι αδιάκοπες μετακινήσεις δημιούργησαν μια ενιαία εθνότητα σε τούτον τον τόπο, τους Νεοέλληνες, που δεν πρέπει να συγχέονται με τους Έλληνες. Γιατί Έλληνες ήταν μόνο οι αρχαίοι Έλληνες. Προσοχή, δε λέω οι «αρχαίοι μας πρόγονοι». Αυτό το αφήνω για τους δημαγωγούς.    Βασίλης Ραφαηλίδης                                                           

Αφιερωμένο εξαιρετικά, σε όλους τους απανταχού Βλάχους και Βλάχισσες ή Βλάχες – τσελιγκοπουλούλες με τις κεντημένες ποδιές…

 Όποιος εθνολόγος λύσει το μυστήριο της καταγωγής και της προ­έλευσης των Βλάχων, λατινόφωνου λαού διάσπαρτου σ” ολόκληρη τη Βαλκανική, από τη Ρουμανία μέχρι την Πελοπόννησο, σίγουρα θα αναγορευτεί επιστημονική ιδιοφυία. Το μυστήριο επιτείνεται από δυο αναμφισβήτητα δεδομένα: Την άκρως εντυπωσιακή διασπορά τους σ” ολόκληρη τη Βαλκανική, και την ομοιότητα στις γλώσσες τους, παρά το γεγονός πως οι περισσότερες βλάχικες ομάδες δε γειτονεύουν μεταξύ τους.

Ένα τρίτο μυστήριο έχει μάλλον διαλευκανθεί: Οι Ρουμάνοι της Βλαχίας και οι υπόλοιποι Βλάχοι της Βαλκανικής, πολύ μικρή συγγέ­νεια έχουν μεταξύ τους, παρόλο που η ρουμάνικη και η βλάχικη γενικώς είναι συγγενικές γλώσσες. Πράγμα που, ωστόσο, δημιουργεί ένα πρόσθετο μυστήριο: Γιατί να είναι συγγενικές, αφού οι γεωργοί Ρουμάνοι της Βλαχίας και οι υπόλοιποι Βλάχοι, που για αιώνες ήταν ποιμενικός και νομαδικός λαός, ουδεμία άλλη εθνολογική σχέση έχουν μεταξύ τους;

Το απόλυτα βέβαιο είναι πως οι Βλάχοι έχουν κάποια σχέση με τους Ρωμαίους, αφού μιλούν μια απλοποιημένη λατινική γλώσσα. Αυτό οδηγεί τους εθνολόγους στο ανεπιβεβαίωτο συμπέρασμα πως οι Βλά­χοι προέρχονται από τις διαλυμένες ρωμαϊκές λεγεώνες, οι στρατιώτες των οποίων εγκαταστάθηκαν όπου βρέθηκαν όταν κατέρρευσε η Ρω­μαϊκή Αυτοκρατορία. Κατά μία άλλη παρεμφερή εκδοχή, οι Βλάχοι κατάγονται από τους Ρωμαίους ευγενείς που κατέφυγαν στα όρη για να γλυτώσουν από τους βάρβαρους που κατέλυσαν τη Ρωμαϊκή Αυτοκρα­τορία.

Όμως, οι πιο ισχυροί, οι πιο οργανωμένοι και οι συχνότερα αναφε­ρόμενοι από τους ιστορικούς Βλάχοι κατοικούσαν κάποτε στη Βουλγα­ρία. Ωστόσο, μάλλον δεν πρόκειται για κυρίως ειπείν Βλάχους αλλά για Θράκες, και ειδικότερα για τους πανάρχαιους Θράκες Βυσσούς της Ροδόπης, που εκλατινίστηκαν, όπως και πολλές άλλες εθνολογικές ομάδες των Βαλκανίων. Όταν εγκαταστάθηκαν στη περιοχή της σημε­ρινής Βουλγαρίας οι πρώτοι Σλάβοι, και αργότερα οι Βούλγαροι, που όπως ξέρουμε δεν είναι Σλάβοι αλλά εκσλαβισθέντες Μογγόλοι τούρκι­κης καταγωγής, οι γηγενείς Θράκες, που είχαν εκλατινιστεί προ πολλού, εκσλαβίστηκαν κι αυτοί. Αλλά μέχρι να εκσλαβιστούν εντε­λώς συνυπήρχαν αρμονικά με τους Βούλγαρους. Μάλιστα, ο πρώτος βασιλιάς των Βουλγάρων στο δεύτερο βουλγαρικό κράτος που δημιουρ­γήθηκε το 1185 αμέσως μετά την απελευθέρωση από τη βυζαντινή κατοχή (που άρχισε το 1018 και κράτησε 167 χρόνια) δεν ήταν Βούλγαρος, αλλά Βλάχος. Πρόκειται για τον Πέτρο Ασάν. Και λίγο αργότερα, ο Βούλγαρος βασιλιάς Καλογιάννης (αδύνατο να καταλάβω γιατί έχει ελληνικό όνομα) ονόμασε τον εαυτό του βασιλιά των Βουλγάρων και των Βλάχων, πράγμα που σημαίνει πως τον 12ο αιώνα γινόταν ακόμα διάκριση στη Βουλγαρία ανάμεσα στους Βούλγαρους και τους Βλάχους. Σήμερα πάντως κανείς δεν κάνει λόγο εκεί ούτε για Βλάχους ούτε για Θράκες. Οι πάντες εκσλαβίστηκαν, όπως και οι Μογγόλοι Βούλγαροι που είχαν εκσλαβιστεί νωρίτερα απ” όλους.

Κάτι ανάλογο συνέβη και στη Ρουμανία. Μόνο που εκεί, όντας οι Βλάχοι περισσότεροι απ” τους Σλάβους τελικά επέβαλαν τον δικό τους πολιτισμό και τη δική τους γλώσσα και αφομοίωσαν τους Σλάβους. Και ούτω πως προέκυψε η Ρουμανία – Ρομανία, για να το πούμε σωστότε­ρα. Δηλαδή, το κράτος των Ρωμαίων, αλλά χωρίς Ρώμη και χωρίς αυτοκρατορία, έτσι εις μνήμην της τεθνεώσης Ρωμαϊκής Αυτοκρατο­ρίας, που έφερε τα πάνω κάτω στη Βαλκανική με τους λεγεωνάριους που εγκαταλείφτηκαν αδέσποτοι με την πτώση της αυτοκρατορίας, θάλεγες ίσα ίσα για να δημιουργούν προβλήματα στους εθνολόγους.

Απ” τα παραπάνω συνάγεται πως τη Βαλκανική την εκπροσωπούν με τον πιο βαλκανικό τρόπο οι πιο συγχυσμένοι εθνολογικά άνθρωποι που υπάρχουν στον κόσμο, οι Βλάχοι. Είναι τέτοια η σύγχυσή τους, που μερικοί απ” αυτούς πίστεψαν πως είναι γνήσιοι (και αυτοί!) Ρωμαίοι, όταν τους τόπε ο Μουσολίνι. Και στα γρήγορα σκάρωσαν εκείνο το γελοίο Πριγκιπάτο της Πίνδου, που έζησε όσο και η ιταλική κατοχή. Ακου, βλάχικο πριγκιπάτο στην Ελλάδα! Αλλά γιατί όχι, αφού ο Αλβανός βασιλιάς εκεί παραδίπλα αυτοχαρακτηριζόταν Αυτοκράτωρ; Η τρέλα μπορεί να μην πάει στα βουνά, όμως στα βαλκανικά βουνά πάει και παραπάει.

Οι Βλάχοι μνημονεύονται μ” αυτό το όνομα για πρώτη φορά στα βυζαντινά κείμενα του 11ου αιώνα. Μέχρι τότε υπήρχαν μεν, αλλά ήταν αβάφτιστοι. Και κανείς δεν έμαθε ποτέ το νονό τους. Δεν έχουμε ιδέα τι σημαίνει ετυμολογικά το όνομα Βλάχος. Ίσως κατάγεται από την ελληνική λέξη βλήχημα, και κατ” ακολουθία βλάχημα, που σημαίνει βέλασμα προβάτου. Τσομπαναραίοι από παράδοση οι Βλάχοι πριν αρχίσουν να εγκαθίστανται στα αστικά κέντρα και να εκπολιτίζονται, απόχτησαν ένα όνομα που είναι βέβαιο πως δεν παραπέμπει σε μια διακεκριμένη εθνότητα. Βλάχους ονόμαζαν οι Βυζαντινοί τους περιπλα­νώμενους τσομπάνους, τους νομάδες ποιμένες. Κατά συνεκδοχή, βλάχοι λέγονταν όλοι οι άξεστοι και οι απαίδευτοι, όλοι οι αγράμματοι ορεσίβιοι, και όχι ειδικά οι ομιλούντες την βλάχικη γλώσσα. Επειδή όμως ήταν πολλοί οι τσομπαναραίοι που μιλούσαν τούτο το λατινογε­νές γλωσσικό ιδίωμα, τελικά πήρε η μπόρα όλους τους λατινόφωνους Βαλκάνιους, τσομπάνηδες και μη. Διότι, βέβαια, δεν είναι όλοι οι Βλάχοι τσομπάνηδες και δεν είναι όλοι οι τσομπάνηδες Βλάχοι. Οι υποτιμητικός και χλευαστικός χαρακτηρισμός «βλάχος» μπορεί να αναφέρεται κάλλιστα και σε έναν «γνήσιο» Έλληνα, συγγενή χιλιο­στού βαθμού του Περικλή.

Άλλωστε, η Ελλάδα χρωστάει πάρα πολλά στους Έλληνες Βλάχους. Ο αγωνιστής του ’21 Ν. Κ. Κασομούλης, που τους αποκαλεί Γραικο- βλάχους στα απομνημονεύματά του, τους πλέκει το εγκώμιο συχνά πυκνά για την προσφορά τους στον αγώνα. Και δεν πρέπει να μας διαφεύγει πως η Σαμαρίνα στη Δυτ. Μακεδονία και το Μέτσοβο στην Ήπειρο, βλαχοχώρια ένδοξα και διάσημα, προσέφεραν στην Ελλάδα ένα σωρό εθνικούς ευεργέτες.

Η πάντα ζωηρή έφεση των Βλάχων για τα γράμματα, τις τέχνες και τις επιστήμες έχει επισημανθεί από την εποχή της τουρκοκρατίας. Τα Τρίκκαλα, μια σχεδόν εξ ολοκλήρου βλάχικη πόλη, ήταν και είναι πάντα μια απ” τις πιο πνευματικές πόλεις της Ελλάδας — άσε που είναι και πατρίδα του Βλάχου Τσιτσάνη. Κι αν ανοίξεις τον τηλεφωνικό κατάλογο στα ονόματα Βλάχος, Βλαχόπουλος, Βλαχάκης και τα συνα­φή, θα διαπιστώσεις πως είναι κατ” ελάχιστον λιγότερα από τα Αρβα­νίτης, Αρβανιτόπουλος, Αρβανιτάκης και τα συναφή καταγωγικά επί­θετα. Γνήσιοι Έλληνες όλοι αυτοί; Γιατί όχι; Σάμπως οι άλλοι είναι γνησιότεροι; Έλληνες είναι ακόμα και οι Βούλγαρης, Βουλγαράκης, Βουλγαρίδης, Βουλγαρόπουλος. Τα καταγωγικά επίθετα είναι οι αδιά­ψευστοι μάρτυρες της ελληνικής γνησιότητας ημών των «γνησίων» Ελλήνων!

Οι εθνολόγοι μας βεβαιώνουν πως οι Βλάχοι των Βαλκανίων άρχισαν να ξεχωρίζουν απ” τους άλλους βαλκανικούς λαούς μόλις κατά τον 8ο αιώνα. Χρειάστηκαν πάνω από τέσσερις αιώνες απ” την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας για να δημιουργηθεί τούτη η λαότητα σε δυο διαφορετικά αρχικά κομβικά σημεία της βαλκανικής χερσονήσου, τα Καρπάθια στη Ρουμανία και την Πίνδο στην Ελλάδα. Οι πριν απ” τους Βλάχους γηγενείς ορεσίβιοι της Πίνδου και των Καρπαθίων μιλούσαν την αιολική γλώσσα. Που είναι μάλλον λάθος να την χαρακτηρίζουμε ελληνική διάλεκτο, αφού τη συναντούμε και σε άλλους λαούς της Βαλκανικής, ινδοευρωπαϊκής προέλευσης.

Τόσο τα ρουμάνικα όσο και τα βλάχικα είναι μια σύνθεση της αιολικής, που μιλιόταν στα βουνά της Βαλκανικής τον καιρό που διαλύθηκε η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, και της λατινικής. Μ” άλλα λόγια, είναι μια λατινική εκβαρβαρισμένη και απλοποιημένη τόσο, όσο χρειάζονταν οι ποιμένες για να συνεννοούνται μεταξύ τους. Ένα άλλο παρακλάδι της ίδιας γλωσσικής επιμειξίας είναι η αλβανική, εκεί δίπλα στην Πίνδο, που είναι η κοιτίδα των Ελλήνων Βλάχων. Έτσι εξηγούνται οι ομοιότητες ανάμεσα στη ρουμάνικη, τη βλάχικη και την αλβανική γλώσσα: Το κοινό τους γλωσσικό υπόστρωμα είναι αφενός η αιολική και αφετέρου η λατινική. Αλλά φαίνεται πως η αιολική των ορεσίβιων ήταν αυτή που συγκράτησε τη λατινική και την κόλλησε πάνω της.

 

Κατ” άλλους, η αιολική δεν ήταν ινδοευρωπαϊκή γλώσσα, αλλά θρακική διάλεκτος. (Οι Θράκες δεν ήταν Ινδοευρωπαίοι). Αλλά αυτό δεν αλλάζει σε τίποτα τις βάσιμες υποθέσεις για κοινή ρίζα της ρουμάνικης, της αλβανικής και της βλάχικης γλώσσας. Και δεν πρέπει να μας μπερδεύουν εδώ οι Έλληνες Αιολείς της Θεσσαλίας, της Λέσβου και της βόρειας Μικράς Ασίας (Αϊβαλί). Γιατί αυτοί πολύ νωρίς ξέχασαν τη βάρβαρη αιολική γλώσσα (ή μάλλον την προσάρμοσαν στις γραμματικές και λογικές απαιτήσεις της ιωνικής, της τέλειας ελληνικής γλώσσας απ” την οποία κατάγεται η τελειότερη ιωνική παραλλαγή, η αττική διάλεκτος), διατηρώντας ωστόσο κάποιες φωνη­τικές ιδιομορφίες. Όταν λέμε αιολική γλώσσα, άλλωστε, δεν εννοούμε τη γλώσσα των Ελλήνων Αιολέων, που δεν γνωρίζουμε την αρχική της μορφή, αλλά ένα ινδοευρωπαϊκό γλωσσικό ιδίωμα που χάθηκε, και που υποθέτουμε πως περισώζεται εν μέρει στην ρουμανική, την αλβανική και τη βλάχικη, χωρίς όμως να είμαστε βέβαιοι πως αυτό που ονομά­ζουμε αιολική γλώσσα δεν ήταν παρά μια θρακική διάλεκτος. Εν πάση περιπτώσει, αυτό που έχει σημασία είναι πως υπάρχει συγγένεια ανάμεσα στις γλώσσες των ορεσίβιων της Βαλκανικής, που είναι ατελέστατες, εκτός απ” τη ρουμάνικη που μόνο τον προτελευταίο αιώνα δουλεύτηκε απ” τους λόγιους, που την προσάρμοσαν στη σλάβικη γραμματική. Η βλάχικη, που πρέπει να την διακρίνουμε απ” τη ρουμά­νικη, δεν είναι γραπτή γλώσσα. Και η αλβανική απόχτησε αλφάβητο πάρα πολύ αργά.

Πρέπει να σημειωθεί πως όσοι ξέρουν λατινικά, ιταλικά ή γαλλικά με δυσκολία αναγνωρίζουν στη ρουμάνικη την λατινική της ρίζα. Σα γλώσσα των ορεσίβιων των Καρπαθίων που ήταν στην αρχή, διατηρεί ακόμα τον πρωτογονισμό της, όπως και η βλάχικη, όπως και η αλβανική. Τα εκλεπτυσμένα λατινικά από μόνα τους δεν είναι φάρμακο για κάθε γλωσσική ατέλεια. Η γλώσσα δεν είναι ήχος, αλλά λογική δομή. Δηλαδή γραμματική και συντακτικό. Και, τόσο η γραμματική όσο και το συντακτικό, και στις τρεις αυτές γλώσσες πάσχουν από νηπιακές γλωσσικές ασθένειες, όπως η δυσκολία στο σχηματισμό των χρόνων των ρημάτων και των πτώσεων των ονομάτων. Αυτός είναι ο λόγος που η ρουμάνικη υιοθέτησε το εξαιρετικά πλούσιο συντακτικό και την πολύπλοκη γραμματική των σλάβικων γλωσσών, αν και γλώσσα λατινογενής κατά βάσιν αλλά όχι εν όλω.

Γνήσιοι Έλληνες Βλάχοι είναι μόνο οι λατινόγλωσσοι. Ωστόσο, Βλάχους ονομάζουμε και μια μεγάλη ομάδα ελληνικών λαοτήτων, που μιλούν μόνο ελληνικά. Οι Σαρακατσάνοι είναι σκόρπιοι σ” όλη την Ελλάδα, αλλά κυρίως ζουν στη Θεσσαλία. Είναι πρώην Βλάχοι που ξέχασαν τη γλώσσα τους. Όμως, τα ήθη τους και η δομή της κοινωνικής τους οργάνωσης ελάχιστα διαφέρει απ” αυτή των κυρίως Βλάχων. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει άλλωστε πως η Θεσσαλία κατά τον Μεσαίωνα λεγόταν Μεγάλη Βλαχία ή Μεγαλοβλαχία. Ιδέα δεν είχαν τότε οι Θεσσαλοί πως είναι Έλληνες, όπως και οι κάτοικοι της υπόλοιπης Ελλάδας, άλλωστε.

Εμείς οι Ρωμιοί θα λεγόμαστε έτσι (Ρωμαίοι), μέχρι τον 17ο αιώνα, που δειλά δειλά και με την προτροπή των Γερμανών κυρίως ελληνι­στών, θ” αρχίσουμε να πιστεύουμε πως είμαστε απόγονοι εκείνου του μεγάλου λαού, που ζούσε στον ίδιο τόπο και που κληροδότησε σ” αυτόν μια παραλλαγή της τελειότερης γλώσσας που εμφανίστηκε ποτέ στη γη. Και οι τέλειες γλώσσες δεν εξαφανίζονται εύκολα, κυρίως στον τόπο που πρωτοεμφανίστηκαν. Η ελληνική έκανε μια μεγάλη γύρα φτάνο­ντας μέχρι τα μεταλεξανδρινά κράτη της Μέσης Ανατολής, και διά του Βυζαντίου επέστρεψε παραφθαρμένη στην κοιτίδα της, όπου και ρίζωσε για τον απλό λόγο πως δύσκολα χάνεται μια γλώσσα στον τόπο που πρωτοεμφανίστηκε, αρκεί να μη χάσει την αρχική λογική της δομή. Οι γλωσσολόγοι επισημαίνουν αυτή την αρχική ελληνική λογική δομή στα νέα ελληνικά. Και γιαυτό αποδίδουν στα νέα μια σχέση συγγένειας με τα αρχαία ελληνικά ίδια μ” αυτήν που έχουν οι νεολατινικές, και κυρίως η ιταλική, με τη λατινική. Η διαφορά της αρχαίας ελληνικής με τη λατινική είναι πως η αρχαία ελληνική έδωσε μόνο μία θυγατρική γλώσσα, τα νέα ελληνικά. Και επειδή η γλώσσα μας είναι μοναχοκόρη, πρέπει να την προσέχουμε ως κόρην οφθαλμού.

Έλληνες Βλάχοι είναι επίσης οι ελληνόφωνοι Αρβανιτόβλαχοι στη βόρεια Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία και οι ελληνόφωνοι Κοπιτσαρέοι της Ελασσόνας και των Γρεβενών. Όσο για τους λατινόφωνους Βλάχους, απομένουν λίγοι και ζουν κυρίως στην Πίνδο και τη Δυτική Μακεδονία. Είναι τόσο μεγάλη η αφομοιωτική δύναμη της ελληνικής γλώσσας, που σε δέκα χρόνια δεν θα υπάρχει ούτε μισός λατινόφωνος Βλάχος και στην ψηλότερη κορφή της Πίνδου. Άλλωστε, οι συνεχείς επιμειξίες και οι αδιάκοπες μετακινήσεις δημιούργησαν μια ενιαία εθνότητα σε τούτον τον τόπο, τους Νεοέλληνες, που δεν πρέπει να συγχέονται με τους Έλληνες. Γιατί Έλληνες ήταν μόνο οι αρχαίοι Έλληνες. Προσοχή, δε λέω οι «αρχαίοι μας πρόγονοι». Αυτό το αφήνω για τους δημαγωγούς.

Βασίλης Ραφαηλίδης

Από το εξαιρετικό βιβλίο του: «Οι λαοί των Βαλκανίων» Εκδόσεις 21ου

Αναρτήθηκε από Μιχάλη

**************************************

Στην κεντησμένη σου ποδιά

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://athriskos.gr/14552/

24 σχόλια

Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων

  1. 1
    Ακράγαντας

    Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της κομουνιστικής ιδεολογίας ήταν να καταφέρει να περάσει με επιστημονικοφανείς μεθόδους τον πανσλαβισμό παράλληλα με τον αντεθνισμό και ειδικά στα δύστυχα Βαλκάνια. Τα έθνη ενοχλούν τις ιδεολογίες του «οδοστρωτήρα» και πρέπει πάση θυσία να τα εξαφανίσουμε.

    Ο κυρ-Βασίλης απέδειξε πόσο καλός «οδηγός» είναι με αυτό το βιβλίο που από επιστημονικής απόψεως είναι σαν να λες σε έναν μαθηματικό ότι 2+2 κάνουν 1 και όχι 4.

  2. 2
    mixalis

    Επειδή το θέμα δεν είναι η κομουνιστική ιδεολογία και οι περιρρέουσες θεωρίες συνωμοσίας, θα σου απαντήσω εκτός πεδίου εντυπώσεων πως τοποθετείσαι λάθος και προσωπικώς κατά του συγγραφέα, χωρίς να αγγίζεις την ουσία του, που σε μερικές διατυπώσεις του διαφωνώ και εγώ.

    Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της κομουνιστικής ιδεολογίας ήταν να καταφέρει να περάσει με επιστημονικοφανείς μεθόδους τον πανσλαβισμό παράλληλα

    Ακουσε, έχεις μπερδέψει τον κομουνισμό με τον Πανσλαβισμό (με απόσταση μισό αιώνα διαφορά), απότοκο του Τσάρου (Άγιος της ορθοδοξίας σήμερα), και την στεναχώρια που τράβαγε ο παν-χρίστιανος αυτοκράτωρ της Νέας (εκ νέου) Ρώμης, που είχε ολόκληρη εκ θεού ευλογημένη αυτοκρατορία, και, δεν είχε ένα λιμάνι στα θερμά νερά του Αιγαίου πελάγους και έκανε γυροβολιές από τους πάγους του βορά. Μεράκι κι αυτό εε! Προωθώντας λοιπόν το σχέδιο των ιθαγενών των αιμοτολογικώς προγόνων του Τατάρων, και σημαδεύει…… μες του Βοσπόρου τα στενά και αφού είδε και απόειδε, με τους τότε Οθωμανούς, στήνει τα δόκανα στους δυτικούς με τις τάχα μεγαλοψυχίες-πονοψυχίες του για τα βαλκάνια του προσπάθησε να κερδίσει την εύνοια τους ( αλλά που αυτοί κώλος και βρακί με τους Τορκους), επί του προκειμένου να επιτύχει το σκοπό του, να αποσχίσει όλα τα Βαλκάνια, Πρωσία, Ουγγαρία από την πύλη ( όπως τα είχαν ονειρευτεί οι πανσλαβιστές φιλόσοφοι σαν τον Πάρμενσον),οι Ευρωπαίοι όμως δεν μασάνε τυρί από ιμπεριαλιστική αρκούδα…..κτλ
    Ετσι γεννήθηκε ο πανσλαβισμός, που, ο Μαρξ και αλλοι, το καυτηρίασε με το χειρότερο τρόπο, μαζί και την ιδέα του πανσλαβισμου, θεωρώντας τον πανάκεια για την ειρήνη και μείγμα εθνισμού και ορθοδοξίας.

    Εν κατακλείδι, άλλο το ροδάκινο που έτρωγε ο Μαρξ και άλλο το βερίκοκο που γούσταρε ο Τσάρος, άλλο οι στρατιές του τσάρου, άλλο τα τανκς του συμφώνου της βαρσοβίας, ταμάμ για τους εθνοβαρεμένες, κουτάλες της ιστορίας, για τους καλούς εθνικούς σκοπούς του έθνους, ενός τραβεστί γάμου εθνισμού και ορθοδοξίας, να στραβοπατάμε οι ταμπελάτοι και καλώς εννουμενοι άσχετοι της ιστορίας.

    πηγή: «O Κάρολος Μάρξ εναντίων των Σλάβων» Η ρωσική πολιτική απέναντι των βαλκανικών λαών-Πανσλαβισμός. (Λ. ΤΑΣΟΛΑΜΠΡΟΥ ΑΘΗΝΑ 1949). Διατίθεται διαδικτυακά από το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

    Σταματώ όμως εδώ γιατί θα φάω ταμπέλα ο καψερός :-(

    1. Ακράγαντας

      Μιχάλη εγώ δεν έχω μπερδέψει τίποτα, δεν φταίω εγώ που οι «σύντροφοι» δεν καταλαβαίνουν σωστά τις μεταφράσεις του κέντρου και έχουν μπερδέψει τις βούρτσες με τις χτένες.
      Στο ίδιο έργο θεατές οι «σύντροφοι» Γιάννης Κορδάτος, Κυριάκος Σιμόπουλος και ο ξώφαλτσα κυρ Βασίλης Ραφαηλίδης, οι κατά τα άλλα «ελληνοκεντρικοί» που είχαν σκοπό της ζωής τους να αποδείξουν με ανιστόρητες μπαρούφες ότι οι σημερινοί Έλληνες είμαστε μπάσταρδα και ουδεμία σχέση έχουμε με τους προγόνους.

      Θαυμάζω την επιστημονικότητα από το «εξαίρετο» βιβλίο του κυρ Βασίλη:

      Η ελληνική έκανε μια μεγάλη γύρα φτάνο­ντας μέχρι τα μεταλεξανδρινά κράτη της Μέσης Ανατολής, και διά του Βυζαντίου επέστρεψε παραφθαρμένη στην κοιτίδα της, όπου και ρίζωσε για τον απλό λόγο πως δύσκολα χάνεται μια γλώσσα στον τόπο που πρωτοεμφανίστηκε, αρκεί να μη χάσει την αρχική λογική της δομή.

      τώρα βέβαια έχουμε άξιους συνεχιστές τον Λάζαρη και κάτι άλλα φυντάνια που συνεχίζουν το θεάρεστο έργο της μπασταρδοποίησης.

  3. 3
    stauros

    Αρμάνοι Βλάχοι vs Σαρακατσάνοι ή αλλιώς»ο Πόλεμος των Βλάχων»

    http://paleomanina.blogspot.gr/2009/02/vs.html

  4. 4
    mixalis

    τώρα βέβαια έχουμε άξιους συνεχιστές τον Λάζαρη και κάτι άλλα φυντάνια που συνεχίζουν το θεάρεστο έργο της μπασταρδοποίησης.

    Δεν έκρυψα ποτέ – μα ποτέ- πως ο Λάζαρης συμφωνεί μαζί μου!!!, ;-)
    Ως αναφορά για τον Κορδατο… άστο καλύτερα, γιατί είσαι αρνητικά προκατειλημμένος και δεν νομίζω να έχεις διαβάσει το έργο του και αν άρχισες να το διαβάζεις, σε ζάλισαν τα πολλά μούλικα που γυροφέρνουν στα γραφτά του, για δε τον Ραφαηλίδη, που δεν δέχθηκε ποτέ πως είναι ιστορικός, δεν καταπιάστηκε να ασχολείται με ιστορία,
    για να μορφώσει εσένα,μην ανησυχείς,, αλλά, τους αριστερούς πωρωμένους συντρόφους, που διάβαζαν οι αδαείς ιστορία από το Ριζοσπάστη και την Αυγούλα.
    Αναλογίσου τώρα κάτι, και τα μούλικα και τα γνήσια είναι αποκύημα της στείρας φαντασίας και όχι της επιστημονικής βιολογικής εξέλιξης,,, να στο πω κι αλλιώς: δεν υπάρχουν στο πλανήτη καθαρές ράτσες…γιατί αυτό δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, αν δε για σένα εχει, έστω και κάτι, ας το παραθέσεις, να δω αν στέκει κι ο συλλογισμός μου..

    1. Ακράγαντας

      Αν δεχτώ αυτό που λες για τον Ραφαηλίδη (ότι απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό και όχι πχ. σε εμένα) δεν μπορώ να καταλάβω τότενες γιατί μας μοστράρισες αυτό το άρθρο και έβαλες πρώτα πρώτα την «βαθυστόχαστη» παρατήρηση του, περί μπαστάρδων Νεοελλήνων….βρες τι ωραία που τα λες!

      καθαρές ράτσες και βέβαια δεν υπάρχουν, υπάρχουν όμως έθνη, και αυτοί που σκοτώνουν τα έθνη λέγονται εθνοκτόνοι, αυτοί οι τύποι βέβαια έχουν μανία με συγκεκριμένα έθνη τον αριθμό 1. Σύμπτωση καθαρή όπως και οι «δουλειές» τους.

      Έρχονται μετά τα λοβοτομημένα εθνοφασισταριά για να συμπληρώσουν το κενό αυτό που κατασκεύασαν τα κολλητάρια τους από το παραπέτασμα…και έτσι πάει σόι το βασίλειο. Χαιρετίσματα στον αντιγραφέα σου τον Λάζαρη δεν ήξευρα ότι κοπιάρει την αφεντιά σου. Σε ευχαριστώ για την πληροφορία ετούτη.

    2. mixalis

      και έβαλες πρώτα πρώτα την «βαθυστόχαστη» παρατήρηση του, περί μπαστάρδων Νεοελλήνων…

      Μα..δεν λέει πουθενά Μπάσταρδοι, στη δική μου παντως «απόδοση» είναι Χριστιανοί ή Ρωμιοί, το ίδιο κάνει.

      καθαρές ράτσες και βέβαια δεν υπάρχουν, υπάρχουν όμως έθνη

      Όπως για παράδειγμα..πες μερικά!!

  5. 5
    vomolloxius

    Τι δουλειά εχουμε εμεις με τους Βαλκάνιους; Εμεις ειμαστε βυζαντινοί αριστοκράτες, γνήσιοι πνευματικοί απόγονοι.

    Για παραδειγμα το Ελληνικό κράτος δεν αποδεχεται την βαλκανική μουσική, δεν αναγνωρίζει τα πτυχία και τα παραδοσιακά όργανα.
    Το μονο πτυχίο παραδοσιακής μουσικής που αναγνωρίζει ειναι το πτυχίο του ιεροψάλτου!!

    1. stauros

      Το μονο πτυχίο παραδοσιακής μουσικής που αναγνωρίζει ειναι το πτυχίο του ιεροψάλτου!!

      Καραμπινάτη επισήμανση!

  6. 6
    Politropos Dionisis

    Έχω ένα θέμα με το Ραφαήλ-ιδη ο όποιος ενώ είχε να μας πει τόσα πολλά για το βαλκανικό μας «κουβάρι» για να καταλήγει σε κάθε περίπτωση ότι δεν υπάρχουνε Έλληνες, πάρα μόνο νεοέλληνες , θαρρείς και το θέμα είναι οι αιματολογική συγγένεια και όχι η έστω κουτσουρεμένη και διχασμένη για τους περισσότερους πολιτισμική συγγένεια συνεχια!!!

    Από την άλλη οπόταν μιλούσε για τους εβραίους, του τρέχανε τα σάλια… «οι εβραίοι ένας πολύ έξυπνος λαός κλπ» για τους οποίους ουδέποτε έκανε νύξη για την ασυνέχεια τους, αυτοί είναι εβραίοι έτσι κι αλλιώς και δεν υπάρχει διαχωρισμός αρχαίοι και νέοι εβραίοι.

    Μήπως το Ραφαήλ με το πρόθεμα ιδης Ραφαηλιδης δεν φανερώνει (πολιτισμική) να μην πω καταγωγή, έστω επιρροή!!!

    Άξιος ο μισθός του!!!

  7. 7
    omni

    Ο Ραφαηλίδης είχε γράψει και το αποκαλυπτικό «Ιστορία (κωμικοτραγική) του νεοελληνικού κράτους
    1830-1974″.
    http://www.protoporia.gr/istoria-komikotragiki-toy-neoellinikoy-kratoys-p-68399.html
    http://el.wikipedia.org/wiki/Ιστορία_(κωμικοτραγική)_του_Νεοελληνικού_κράτους
    http://filikietaireia.blogspot.com/2011/04/blog-post_10.html

    Απόσπασμα :

    «Όλα πήγαν στραβά εξ αρχής στο κράτος που ονομάστηκε Ελλάδα, το 1830 που εμφανίστηκε η νέα Ελλάδα στον ίδιο τόπο που στην αρχαιότητα υπήρχε η Αρχαία Ελλάδα, πράγμα που δημιούργησε μύριες παρανοήσεις όσον αφορά την καταγωγή των Νεοελλήνων, που βέβαια δεν είναι ανάγκη να έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα για να είναι Έλληνες. Ούτε είναι κανείς σώνει και καλά Έλληνας γιατί έτυχε να γεννηθεί στην Ελλάδα. Η ζορισμένη γεωγραφία πολύ μικρό ρόλο παίζει στην εθνικότητα, και αυτό το γνώριζαν πολύ καλά οι Αρχαίοι Έλληνες, οι διάσπαρτοι τότε σε όλο τον γνωστό κόσμο. Άλλωστε, οι Εβραίοι που ΄μέχρι πρότινος δεν είχαν πατρίδα, δεν έπαψαν ποτέ να είναι ο πιο συνεκτικός λαός από εθνολογικής απόψεως.
    «Η Ελλάδα ως κράτος», λέει ο Γεράσιμος Κακλαμάνης, «ήταν εξαρχής ο Λίβανος των Βαλκανίων». Δηλαδή ένα κράτος εθνικής σκοτοδίνης, χωρίς κανέναν φορέα εθνικής υπάρξεως. Μια απλή ματιά στα κατά καιρούς ελληνικά συντάγματα, λέει ο Κακλαμάνης είναι ικανή για να δείξει την εξ αρχής έλλεχη θεμελίων αυτού του κράτους. Το πρώτο σύνταγμα της Επιδαύρου ορίζει σαν φορέα του κράτους την θρησκεία, πράγμα που γίνεται από ανάγκη διότι αυτοί που πολέμησαν τους Τούρκους δεν είχαν τίποτα άλλο κοινό πέρα της θρησκείας, που δίκαια, συνεπώς, απόχτησε την σημασία που έχει πάντα στην ελληνική διοίκηση.
    Στην παράγραφο 2 του συντάγματος της Επιδαύρου δίνεται ο ορισμός του Έλληνα: «Έλληνες είναι όσοι αυτόχθονες πιστεύουσιν εις Χριστόν».

    Πιο τρελός ορισμός δεν θα μπορούσε να υπάρξει, Δηλαδή, αν κάποιος δεν πιστεύει στον Χριστό (προσοχή, το Σύνταγμα δεν λέει στον Θεό) δεν θα ήταν δυνατό να είναι Έλληνας;

    Ναι, δεν θα ήταν, ούτε και σήμερα είναι εν πολλοίς δυνατό να είναι Έλληνας. Όμως, ποιος είδε ποτέ την πίστη και την μέτρησε; ρωτάει ο Κακλαμάνης με το διαβρωτικό επτανησιακό του χιούμορ.

    Ποιος είναι δυνατό να ξέρει αν εγώ, για παράδειγμα, πιστεύω ή δεν πιστεύω στον Χριστό;

    Κι αν εγώ δεν πιστεύω, πράγμα που είναι δικαίωμα μου, αφού η θρησκεία είναι πρόβλημα συνείδησης, τι θα απογίνω, θα με διώξουν από την Ελλάδα ως μη νομιμοποιούμενο συνταγματικώς ως έλληνα;
    Ήταν η θρησκεία κριτήριο εθνικής υπάρξεως, ύστερα από τεσσάρων αιώνων συμβίωση του χριστιανισμού με μια συγγενή θρησκεία, τον μωαμεθανισμό, τον οποίο είχε αποδεχτεί το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της δυτικής Ελλάδας;

    Τι απέγιναν οι Έλληνες, που έτυχε να είναι Μουσουλμάνοι;

    Μα, θεωρήθηκαν Τούρκοι, και εκδιώχθηκαν στην Τουρκία με την ανταλλαγή πληθυσμών, που έγινε βάσει κυρίως του θρησκεύματος.

    Και γιατί δυστροπούμε που θεωρούν Τούρκους τους εαυτούς τους οι Μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης, που είναι Έλληνες μουσουλμανικού θρησκεύματος;

    Το σύνταγμα της Επιδαύρου δεν είναι αυτό που λανσάρει την εξίσωση «πας χριστιανός, Έλλην» και συνεπώς «πάς μουσουλμάνος, Τούρκος»;
    Και το ερώτημα επικρέμαται: Γιατί το πρώτο Ελληνικό σύνταγμα της Επιδαύρου υποχρεώνεται να ορίσει την εθνικότητα μόνο βάσει ενός συνειδησιακού προβλήματος, της θρησκείας;

    Μα, διότι αναγνωρίζει πως όλοι όσοι πήραν μέρος στον αγώνα κατά των Τούρκων ήταν μεν όλοι Χριστιανοί, , δεν ήταν όμως όλοι Έλληνες. Ήταν και φτωχοί Τούρκοι, και Αρβανίτες, και Βλάχοι, και Σλάβοι, και Πομάκοι, και Γύφτοι – και ότι θες.»

    http://pantigera.blogspot.com/2010/11/blog-post_5676.html

  8. 8
    kimon

    Η γιαγιά μου (1880-1977) αγράμματη κτηνοτρόφος επί των Πιερίων και καμβουνίων Δ. Μακεδονίας μιλούσε παραφθαρμένη αρχαιοελληνική….αρνίθια=όρνιθες,χλυάρια=κοχλυάρια,νίφκες=νίφτηκες από το νίβω=πλένω,μοιρίτσα=κομμάτι κρέας και εκατοντάδες λέξεις…υπ” όψιν ότι δεν ήξερε να διαβάζει ούτε πήγε ποτέ σχολειό,απλά τα έμαθε από τους προγόνους της γιατί αυτά μιλούσαν…. όταν τη ρώτησα τι μελέτι (καταγωγή) μου απάντησε «ημείς πιδίμ είμαστι χάσκοι= καθαροί…..
    Δεν θα εστιάσω στην ιστορία ούτε στους ιστορικούς ντόπιους και ξένους ,απλά να θυμίσω τον Πωλ Βαλερύ:
    «η ιστορία είναι το πιό επικίνδυνο απ” όλα τα προϊόντα του χημικού εργαστηρίου του ανθρώπινου μυαλού. Διεγείρει τα όνειρα,δηλητηριάζει τα έθνη,γεννά στην ψυχή τους στρεβλές μνήμες,γιγαντώσεις μέχρις υπερβολής,τις αντιδράσεις τους,ανοίγει τις παλιές πληγές τους,τα στερεί από το πνεύμα της ειρήνης και τα μπολιάζει με μεγαλομανία και μανία καταδιώξεως.»
    Σε αντίθεση η γιαγιά από την μάνα μου, βλάχα από το λιβάδι Ολύμπου (Ν.Λάρισσας)εξαιρετικά μορφωμένη, σχολαρχείο με άψογα γαλλικά, μιλούσε κατά κανόνα βλάχικα ,έλεγε όμως ότι εμείς είμαστε έλληνες.
    Δηλαδή…. όλα με τις ιστορικές αναγωγές κινούνται στη σφαίρα της σχετικότητας.

  9. 9
    stauros

    Με τη σειρά μου, να πω κι εγώ την γνώμη μου, με μια ερώτηση στην οποία ουδείς μου έχει δώσει απάντηση, παρ’ όλο που την κατέθεσα εκατοντάδες φορές.

    Όλοι σχεδόν αυτοί που θέλουν να λέγονται Έλληνες είναι χριστιανοί. Και μέσα στις εκκλησίες ακούνε το παπαδαριό να ψέλνει μεταξύ των άλλων εβραϊκών πραγμάτων και το «Των αγίων προπατόρων ημών Αβραάμ, Ισαάκ και Ιακώβ». Επίσης και το «Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι». Κανέναν τους όμως δεν είδα να φέρνει αντίρρηση για τα κατεβατά αυτά.

    Ρωτάω λοιπόν, γίνεται Έλληνας με προγόνους Εβραίους; Έλληνας που δεν ξέρει γρυ για τους Έλληνες; Έλληνας που να μην ντρέπεται όταν ακούει το «Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι»;

    Κι αν δεν συμφωνεί κανείς μ’ αυτή την παρατήρηση ας μας πει ποιά παράμετρο να λάβουμε υπ’ όψιν μας για να κρίνουμε το ζητούμενο.

    ***************

    Επειδή τυχαίνει να αγνοώ τον ορισμό της λέξης Έλλην μήπως μπορεί κάποιος να μας τον δώσει; Τι πάει να πει λοιπόν Έλλην; Το γνωρίζει κανείς;

    *************

    Όσο για τους Βλάχους δεν νομίζω να είναι λιγότερο ή περισσότερο Ρωμιοί από τους υπόλοιπους. Μάλιστα διαπίστωσα από κοντά ότι μαστίζονται ιδιαίτερα από τα χτικιά της θρησκείας και της δεισιδαιμονίας. Με το ντομνιτζάλε (θεέ μου) ξυπνούν και μ΄αυτό κοιμούνται.

    *****************

    Για την γλώσσα τους, απ’ όσο μελέτησα το θέμα, έχω καταλήξει, προς στιγμήν, ότι πρόκειται για αρχαία ελληνική διάλεκτο, όπως και η αλβανική και η λεγόμενη σλαβομακεδονική, αλλά δεν είμαι σε θέση να ανακοινώσω τα συμπεράσματά μου επειδή δεν διαθέτω ακόμη την απαραίτητη εργασία που απαιτείται.

    Πέραν όμως αυτών, το βέβαιο είναι ότι και οι τρεις ως άνω γλώσσες/διάλεκτοι, περιέχουν στο λεξιλόγιό τους πάμπολλες λέξεις της αρχαίας ελληνικής, ακόμη και πολλές ομηρικές, κάτι που είναι αδύνατον να αμφισβητηθεί. Το γεγονός ότι το τελευταίο αυτό στοιχείο γίνεται γαργάρα μου βάζει πολλούς ψύλλους στ΄ αφτιά.

    Ο αδιάκοπος τονισμός της λατινικής προέλευσης της βλάχικης γλώσσας μου φαίνεται ύποπτος, διότι στηρίζεται αποκλειστικά σε εικασίες και σε κανένα ντοκουμέντο. Υποψιάζομαι ότι έτσι μπαίνει ταφόπλακα στο θέμα της σχέσης της λατινικής με την ελληνική. Ότι δηλαδή η λατινική μπορεί να είναι ένας κλάδος της ελληνικής ή έστω ότι η λατινική είναι επηρεασμένη κατά πολύ από την ελληνική.

  10. 10
    Politropos Dionisis

    χωρίς αποσαφήνιση του περιεχόμενου της ταυτότητας Έλληνας, μπορεί να γίνει διάκριση ή συσχέτιση μεταξύ Έλληνα νεοέλληνα? Έλληνα Ρωμιού, Βλαχου Ποντίου… Πελοποννήσου…..?

    Tελικά αφήστε τη κουβέντα για το περιέχων και δώστε μου το περιεχόμενο (γιατί δεν ξέρω και φοβάμαι πως ούτε θα μάθω ποτέ) τι είμαι τελικά!

  11. 11
    mixalis

    Στα περί έθνους στην αρχαία ΕΛΛΑΔΑ

    Για να προσδιορίσουμε ή να προσεγγίσουμε την έννοια λέξη έθνος, την δόκιμη – όσο αυτό είναι δυνατό – θα πρέπει να αναζητήσουμε τα ίχνη της μέσα από τον αρχαίο κόσμο και πιο συγκεκριμένα μέσα από τις αναφορές που εν δυνάμει έχουμε μέσα από την Αρχαία ελληνική γραμματεία, τουλάχιστον από τα λεγόμενα Ομηρικά έπη και υστερότερα . Και εν συνεχεία εν μέσω της σύγχρονης ιστορίας και μετά την Γαλλική επανάσταση, την γενέτειρα των εθνοτήτων ύστερα από την καταπολέμηση του φεουδαρχισμού στην Ευρωπαϊκή ήπειρο.

    Χωρίς αμφιβολία παράγεται από την λέξη έθος = τη συνήθεια, που σημαίνει το πλήθος των ζώντων που αυτά συνδέονται και ενεργούν με κοινές συνήθειες.
    Κατ’ αυτή την έννοια οι κοινές συνήθειες ανάμεσα στους ανθρώπους, δεν αφορούν απαραίτητα κάποια συγκεκριμένα και ιδιαίτερα οργανωμένα πλήθη λαών με σημερινά κριτήρια, αλλά αφορά ακόμη και ομάδες, φυλές,

    Πέραν όμως αυτής της κοινή ομολογία για την ρίζα της λέξης…

    Στα Ομηρικά έπη (Iλιάδα Ν. 495) αναφέρεται το «έθνος λαών» και εννοεί σύνολο πολεμιστών που ανήκουν σε κάποιες πολεμικές ομάδες.

    Ο Πίνδαρος (Πυθία 10, 28) αναφέρει «βρότον έθνος» και μας δηλώνει ένα πλήθος ανθρώπων.

    Ο Παύλος Σιλεντάριος ομιλεί για έθνος γυναικών και αντρών (4. 252). κάνοντας ένα σαφή διαχωρισμό ανάμεσα σε ιδιότητες φύλλων.

    Οι τραγικοί μας συγγραφείς, χρησιμοποιούν τον όρο έθνος αντί τον όρο λαός ή φύλο:

    Ο Θουκιδίδης (Α, 1) γράφει: «πομπάς εποίησαν κατά έθνος έκαστοι των Ελλήνων», που σημαίνει κατά φύλα.

    Ο Ξενοφώντας (Κύρου Ανάβασις Δ, 5) ομιλεί για «έθνη βάρβαρα».

    Ο Πλάτωνας (Κριτίας 109) αναφέρει ως έθνος τους Πενέστες της Θεσσαλίας. «Των Θετταλών Πενεστών έθνος». Ο ίδιος ο Πλάτωνας σε άλλο έργο του (Πολιτεία Α, 351) χρησιμοποιεί τον όρο για να δηλώσει κατηγορία ανθρώπων και λέει: «κλέπτας ή άλλο τι έθνος» ή «έθνος δημιουργικό» (Γοργίας 455) ή «Κηρυκικόν έθνος» (Πολιτικός 290). Ο Ξενοφώντας σε άλλο του έργο (Συ- μπόσιον Γ, 6) γράφει: «Οίσθα τι έθνος ηλιθιώτερον ραψωδών».

    Ο όρος έθνος χρησιμοποιείται το ίδιο και όσον αφορά τα ζώα, οπότε σημαίνει πλήθος, αγέλη ή σμήνος. Ο Όμηρος (Ιλιάδα Β” 459) αναφέρει «εθνών χηνών» και στο Β” 87 για «έθνος μελισσών» και στην Οδύσσεια (ζ” 73) για «έθνος χοίρων». Ο Σοφοκλής (Αντιγόνη 344) για «έθνος θηρίων αγρίων», ο Πλάτωνας (Τίμαιος 92) για «έθνος ιχθύων» και ο Ξενοφώντας (στον Οικονομικό Ζ” 26) ομιλεί για «θήλυ και άρρεν έθνος».
    Σε νεότερα χρόνια ο όρος έθνος χρησιμοποιούνταν για να δηλώνονται οι υποταγμένοι λαοί, ιδιαίτερα στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας (Δίων Κάσσιος ΛΣΤ 24). Μετά την επκράτηση του χριστιανισμού εθνικούς έλεγαν τους ειδωλολάτρες, εκείνους που έμεναν στις αρχαίες θρησκείες, γενικά τους μη χριστιανούς.

    Στη σύγχρονη εποχή ο όρος έθνος πήρε άλλο νόημα. Με τον όρο έθνος απέδωσαν στα νέα ελληνικά το γαλλικό όρο nation. Στις ευρωπαϊκές γλώσσες χρησιμοποιείται η λατινική ρίζα, που είναι το natio.
    Ο Σύγχρονος Έρνεστ Ρενάν (1823-1892)έδωσε τον εξής ορισμό για το εθνος:

    «Έθνος είναι μια ψυχή, μια πνευματική αρχή. Η πρώτη βρίσκεται στο παρελθόν και η δεύτερη στο παρόν. Η πρώτη αφορά την κατοχή μιας πλούσιας κοινής κληρονομιάς παραδόσεων. Η δεύτερη είναι η πραγματική συναίνεση, η επιθυμία να ζήσουν μαζί, η θέληση να συνεχίσουν να αξιοποιούν την κοινή κληρονομιά» .

    Που είναι ο …..παναής?

    Σαν αρχή…

    (θα έλθει και το ολοκληρωμένο άρθρο) …μέχρι τότε, ας ενημερώσουν τα κιτάπια τους, οι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων της εθνικής ομοιογένειας (ονείρωξης) του Βυζαντίου, όπου θεώρησαν την νέα Ελλάδα (το ταλιμπανιστάν ) ως συνέχεια της αρχαίας Ελλάδας, εννοούμενης ως ενα ομοιογενές καθεστώς… ολοκληρωτισμού ή καθολικισμού…

  12. 12
    Ακράγαντας

    Όπως για παράδειγμα..πες μερικά!!

    Μιχάλη το απόσπασμα του Ραφαηλίδη που παρέθεσες μιλάει για εθνότητα των Νεοελλήνων. Αυτό το έθνος βέβαια και το δέχεστε όλοι εσείς οι υποστηρικτές της μπασταρδότητας, όπως άλλωστε είναι αποδεκτά από εσάς το έθνος των ρωμιών, των χριστιανών, των κομουνιστών, των ναζιστών, των φασιστών και πάει λέγοντας. Όλα τα άλλα έθνη είναι αποκύημα της φαντασίας και κατασκευές των ιμπεριαλιστών αστών. Μας έχετε πρήξει τα κογιόνια εν ολίγοις και χωρίς παρεξήγηση εγώ σταματάω εδώ την συζήτηση για τις κωλότριχες.

    μια ερώτηση στην οποία ουδείς μου έχει δώσει απάντηση

    Ο Σταύρος δε συνεχίζει να αναρωτιέται παρόλο που του έχω απαντήσει εγώ ο ίδιος σε παρόμοια συζήτηση εδώ στον άθρησκο αλλά και εκεί πάλι πέρα βρέχει.

    Να θυμηθώ να πάω στο ληξιαρχείο. Ο πατέρας μου ήταν κομουνιστής και εγώ δεν είμαι…άρα σύμφωνα με την φιλοσοφική της μπασταρδότητας εγώ δεν είμαι υιός του. Πάω να αλλάξω επίθετο :mail:

  13. 13
    mixalis

    Ακράγαντα, μπερδευτηκε η γραβάτα με το σωβρακο,,,,η μπασταρδότητα που λες, είναι εχόχως πνευματική και σε καμιά περίπτωση αιματολογική και τέτοιες αυγουλάτες παπαριές, ,,, ποιος υποστήριξε άλλωστε κάτι τέτοιο!!! Για τα άλλα συμφωνώ αρκεί να ξέρεις από επιχειρήματα…

  14. 14
    mixalis

    Να θυμηθώ να πάω στο ληξιαρχείο. Ο πατέρας μου ήταν κομουνιστής και εγώ δεν είμαι…άρα σύμφωνα με την φιλοσοφική της μπασταρδότητας εγώ δεν είμαι υιός του. Πάω να αλλάξω επίθετο

    Και μένα ο πατέρας μου,,,,είχε τέσσερα παιδιά… και στα τρία τους έδωσε αρχαιοελληνικά ονόματα, σε εμένα κατ εξαιρεση- που ήμουν κι ο Βενιαμίν, μου έδωσε το εβραϊκό Μιχάλης= μίκα-Ελ δηλ. ο έχων την σκατόφατσα του Γιαχβέ.
    Όταν τον ρώτησα γιατί μου το έκανε αυτό, έριξε την καυτή πατάτα στη κομουνίστρια μάνα μου η οποία μου έλεγε…Ελα, άλλαξε τώρα την συζήτηση,,,Απο δίπλα ο γέρος μου κατουριοτανε απ τα γέλια, τον ρωτάω, γιατί ρε γερο γελάς;
    και μου απάντησε: Δεν σε είχα υπολογίσει ρε! και σε έταξε η μάνα σου στην Εκκλησιά… Και έτσι βγήκα κι εγώ ο έρμος ένας (εξ ονόματος) Χατζη-μπάσταρδος !!!

    Πάω να αλλάξω όνομα..

  15. 15
    stauros

    Επειδή οι καλοί ορισμοί κάνουν τους καλούς φίλους, και τυχαίνει να αγνοώ τον ορισμό της λέξης Έλλην (σας παρακαλώ να με πιστέψετε βρε βλάμηδες) μήπως μπορεί κάποιος να μας τον δώσει; Τι πάει να πει λοιπόν Έλλην; Το γνωρίζει κανείς;

    Η μόνη βοήθεια που μπορώ να δώσω είναι η παρακάτω:

    ΤΩ ΑΓΝΩΣΤΩ ΕΛΛΗΝΙ. ΕΠΙΤΥΜΒΙΟΝ

    ΤΩ ΣΦΑΓΙΑΣΘΕΝΤΙ ΕΠ’ ΕΛΛΗΝΙΣΜΩ
    ΠΟΛΙΤΗ ΑΓΡΟΤΗ ΒΟΥΚΟΛΩ
    ΤΩ ΘΕΡΑΠΟΝΤΙ ΜΟΥΣΩΝ
    ΤΗ ΕΛΛΗΝΙΔΙ ΜΗΤΡΙ
    ΔΙΚΗΝ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΠΟΥΣΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΩΝ
    ΥΠΟ ΤΟΥ ΛΩΤΟΦΑΓΟΥ ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΟΥΣ
    ΚΑΙ ΨΕΥΔΕΠΙΓΡΑΦΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
    ΤΟΥ ΤΙΜΩΝΤΟΣ ΑΝΕΛΛΕΙΠΩΣ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗΝ
    ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΑΛΛΟΤΡΙΩΝ
    ΚΑΙ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΚΤΟΝΩΝ

    Σταύρος Βασδέκης

  16. 16
    Σταθης

    Τό νά αυτοτιτλοφορείσαι «Ελλην» καί τό νά έχης συνείδηση τί αυτή η έννοια σημαίνει, είναι δύο διαφορετικά πράγματα.»Ελλην» δέν είναι νά έχης ταυτότητα καί υπηκοότητα αυτού τού Κράτους πού θέλει, χωρίς νά τ” αξίζη, νά λέγεται «Ελλάς».»Ελλην» σημαίνει Φώς καί Πνεύμα. Σημαίνει Ανθρωπος καί Εξανθρωπιστής. Σημαίνει Αρετή καί Κάλος κι Ανδρεία. Σημαίνει Ελευθερία καί Δίκαιον καί σεβασμό Ετεροδόξων. «Ελλην» σημαίνει Αρμονία καί Ηθος καί Ερως γιά τήν Φύση καί τόν Κόσμο.Βαρύ τό φορτίο τής κληρονομιάς ενός τέτοιου ονόματος καί λίγοι έχουν τό δικαίωμα νά τό φέρουν.Περικλής Γιαννόπουλος (1870-1910)

    1. stauros

      Φαίνεται όμως ότι όποιος θέλει να φορτωθεί τόσες πολλές και βαρύτιμες αρετές, τελικά λυγίζει από το βάρος τους. Κι όταν μπαίνει μέσα στην θάλασσα πατώνει αμέσως.

    2. Δημοσθένης

      Είμαστε σίγουροι ότι στην καθημερινή τους ζωή οι Έλληνες ήταν έτσι; Αν δούμε σε αντίστοιχο πλαίσιο τους σημερινούς Έλληνες θα υποθέσουμε ότι αφού είναι χριστιανοί, ζουν με βάση τη βίβλο. Η πραγματικότητα είναι όμως ότι οι περισσότεροι ούτε που την έχουν διαβάσει.

  17. 17
    Politropos Dionisis

    «Είμαστε σίγουροι ότι στην καθημερινή τους ζωή οι Έλληνες ήταν έτσι; Αν δούμε σε αντίστοιχο πλαίσιο τους σημερινούς Έλληνες θα υποθέσουμε ότι αφού είναι χριστιανοί, ζουν με βάση τη βίβλο. Η πραγματικότητα είναι όμως ότι οι περισσότεροι ούτε που την έχουν διαβάσει;»

    Θαύμα θαύμα!!!
    Οι ρωμιοί χωρίς να έχουνε διαβάσει την βίβλο, αλλά με την επιφοίτηση του αγίου πνεύματος, μάθανε προσκυνούν του προγόνους των εβραίων να κάνουνε τον σταυρό τούς και πλείστες άλλες εβραϊκές συνήθειες,
    Νομίζω πως ακόμη κι αν η καθημερινότητα των αρχαίων ελλήνων δεν ήτανε έτσι ακριβώς όπως εικάζουμε, ήταν περίπου έτσι, γιατί άλλο να έχεις την χριστιανική θρησκεία για οδηγό και από αυτήν να αντλείς αξίες (απαξίες) κι άλλο την κλασική φυσιοκρατική φιλοσοφική αντίληψη των ελλήνων!!!

    1. Δημοσθένης

      Άλλο η συνήθεια και άλλο συνειδητή υπακοή στους χριστιανικού κανόνες. Πιο πολύ βλέπω χριστιανούς να αλληλοβρίζονται παρά να γυρίζουν και το άλλο μάγουλο, να προσκολλώνται στα υλικά αγαθά τους παρά να μοιράζουν ό,τι έχουν στους φτωχούς κτλ. Αυτό εννοώ όταν λέω ότι ένας επειδή θεωρείται χριστιανός δε μπορούμε να διαβάζοντας τη βίβλο να του προσάπτουμε χαρακτηρισμούς που θα είναι ακριβείς.

      Σαν γενικό κανόνα ναι, αυτοί που έχουν πιο υγιή πρότυπα θα είναι και οι ίδιοι πιο υγιείς. Αυτό δε σημαίνει ότι ταυτίζονται με τα πρότυπα αυτά αξιών.

      Ένα άλλο θέμα είναι το εξής παράδειγμα. Ο Πλάτωνας ήταν και αυτός Έλληνας αλλά δεν είχε την κλασική φυσιοκρατική αντίληψη των Ελλήνων και δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι ήταν η μοναδική εξαίρεση.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

:bye: 
more...