«

»

Εκτύπωσέ το Άρθρο

ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ

 

«Με τον Επίκουρο δόθηκε η ευκαιρία στην ανθρωπότητα να προστατέψει τον άνθρωπο και το μέλλον του από έναν ατλαντικό άχρηστα πράγματα, αθλιότητες, ψεύδη, πλάνες, απάτες, συναξάρια, ιερές συνόδους, βίους αγίων, σκούφους του παπά και του πάπα, εγκλήματα και μάταιη σπατάλη του πνεύματος. Και η ευκαιρία χάθηκε»  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ

Πρώτος επίσης ο δάσκαλος μας ( Επίκουρος) δίδαξε την αρχή του «Λάθε βιώσας», που πάει να πει, όπως σημειώνει στο περί­φημο βιβλίο του με τίτλο Επίκουρος, η αληθινή όψη του αρχαίου κόσμου, ο καθηγητής Χαράλαμπος Θεοδωρίδης, ο μέγας εισηγητής της Επικούρειας Φιλοσοφίας στη νεότερη Ελλάδα, ότι προτιμότερο είναι να:

«…αποφεύγει κανείς τις μωρές επιδιώξεις, τις πράξεις που προ­καλούν αντίδραση, που ταράζουν την ψυχική γαλήνη και υποβιβά­ζουν τον φιλόσοφο στο επίπεδο των αφώτιστων και των χυδαίων. Οι τιμές και οι δόξες της εξουσίας δεν έχουν καμία αξία…»

 Απόγονος των θεμελιωτών της δημοκρατίας ο Επίκουρος, κληρονόμος του πνεύματος του Χρυσού Αθηναϊκού Αιώνα, δεν μπορούσε να συμβιβαστεί ούτε με τους προσκυνητές των μεγάλων βασιλέων της εποχής του ούτε με τους τυραννοκόλακες του Λαχάρη, ο οποίος με την εγκληματική πολιτική του προκάλεσε μια νέα εκστρατεία του Δημήτριου του Πολιορκητή κατά της Αθήνας. Ο αθηναϊκός λαός υπέφερε τα πάνδεινα στη διάρκεια της πολιορκίας, μέχρι που ο τύραννος εγκατέλειψε μεταμφιεσμένος την πόλη, παίρνοντας ωστόσο μαζί του ένα μεγάλο μέρος από τα χρήματα του δημόσιου ταμείου.

Ο Επίκουρος λοιπόν δίδαξε την απέραντη περιφρόνηση των φιλοσόφων απέναντι σε δικτάτορες-ληστές όπως ο Λαχάρης, ή σε υπερφίαλους βασιλιάδες, όπως ο Δημήτριος. Ο φιλόσοφος άνθρωπος, κατά τη γνώμη του δασκάλου μας μπορεί ενίοτε να συμμετέχει στα κοινά όταν κρίνει ότι η συμ­βολή του θα πιάσει τόπο στα πλαίσια μιας δημοκρατικής δια­δικασίας. Αντίθετα, σε καταστάσεις απολυταρχίας και ολοκληρωτισμού ο φιλόσοφος οφείλει να αποτραβιέται, να προτιμά τον κήπο του και την λιτή ζωή ανάμεσα στους λίγους και εκλεκτούς φίλους του.

Σε μια Επιστολή του (19.10), ο  φιλόσοφος Σενέκας μας πληροφορεί πως ο δάσκαλος μας είπε ότι:

«Μη σε απασχολεί τι τρως και πίνεις αλλά. με ποιους τρως και πίνεις»

Αυτή την σπουδαία λοιπόν αρχή του «Λάθε βιώσας», που μας δίδαξε ο Επίκουρος, την αγνόησαν παντελώς οι Αθηναίοι του δεύτερου έτους της Εκατοστής Εικοστής Πρώτης Ολυμπιάδας (ή του 294 προ… χυδαιότητας!), όταν μετά την λαθραία αποχώρηση του δικτάτορα Λαχάρη άνοιξαν περιχα­ρείς τις πύλες της πόλης τους στον βασιλιά Δημήτριο, ο οποίος μπήκε στην πόλη της Παλλάδας μοιράζοντας στάρι στον φτωχό λαό και σχεδιάζοντας να κάνει την Αθήνα πρω­τεύουσα της κοσμοκρατορίας του.

Γι” αυτό άλλωστε και εγκατέστησε αμέσως ένοπλες φρου­ρές σε κάθε στρατηγικό σημείο. Διότι ως γνωστό όλες οι πρωτεύουσες των κοσμοκρατοριών, τόσο στο παρελθόν όσο και σήμερα, συνηθίζουν πάντοτε να αστυνομεύονται αυστη­ρότατα!

 

Από το βιβλίο του Μάριου Βερέττα: ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΙ

Αναρτήθηκε απο Μιχάλη

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://athriskos.gr/11620/

35 σχόλια

Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων

  1. 1
    stauros

    Μιχάλη, επειδή γνωρίζεις καλά ότι «αρχή σοφίας ονομάτων επίσκεψη», είμαι βέβαιος ότι θα προσέξεις αυτά που θα εκθέσω αμέσως.

    Λανθάνω λοιπόν δεν θα πει ότι παραιτούμε ή απέχω ή δεν ενεργώ, αλλά ότι απεργάζομαι δίχως να γίνομαι άμεσα αντιληπτός.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα η λανθάνουσα θερμότητα. Τι θέλει να μας πει η κυρία αυτή:

    Όταν το νερό βράζει στην χύτρα μέχρι να εξατμιστεί και η τελευταία του σταγόνα έχει σταθερή θερμοκρασία 100 βαθμούς Κελσίου, παρ’ όλο που η φωτιά καίει από κάτω συνεχώς. Που πάει όλη αυτή η θερμότητας; Στην μετατροπή του ύδατος από υγρό σε αέριο, διότι για την μετατροπή αυτή απαιτείται θερμική ενέργεια. Επειδή όμως δεν σηκώνει την θερμοκρασία του ύδατος – δεν φαίνεται δηλαδή – την είπανε λανθάνουσα, ότι διαφεύγει ακόμη και από τους βαθμούς των θερμομέτρων. Παρ’ όλο όμως που μας διαφεύγει δουλεύει κανονικά και ενεργεί άμεσα.

    Για τον λόγο αυτόν λοιπόν νομίζω ότι δεν είναι εύκολα να καταγίνεται κανείς με τα φιλοσοφικά αν δεν ασχολείται και με τα φυσικά. Το υποστηρίζω αυτό στο άρθρο
    ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
    http://athriskos.gr/1443/

  2. 2
    Μιχάλης

    Λανθάνω λοιπόν δεν θα πει ότι παραιτούμε ή απέχω ή δεν ενεργώ, αλλά ότι απεργάζομαι δίχως να γίνομαι άμεσα αντιληπτός.

    Δηλαδή ΑΠΑΡΑΤΉΡΗΤΟΣ ή Εκτός της προσοχής των άλλων, ΚΑΙ δη των ασταθών πολιτειακών συνθηκών – αναγκών της εποχής που έζησε ο φιλόσοφος στην Αθήνα, εκεί στοχεύει άλλωστε με το «λάθε βιώσας» και όχι σε κάποια φιλοσοφική στάση, αμετάβλητη και αέναη λ.χ αξία. Με την ετυμολογία των λέξεων δεν ασχολούμαι (ή μάλλον δεν τις παιρνω τοις μετρητοίς) ιδιαίτερα καθότι οι εύνοιες των λέξεων ( και οι λέξεις) είναι μεταβαλλόμενες και διαφέρουν διαχρονικά στα βάθη του χρόνου – πέραν καθε φυσικής – επί της εννοίας τους….(;;;;;)

    1. stauros

      Μιχάλη, το παρακάτω που εσύ ο ίδιος ανάρτησες εδώ, νομίζω ότι διαθέτει τεράστιο ειδικό βάρος

      «Κατοικούμε μια γλώσσα παρά μια χώρα
      — Εμίλ Σιοράν

  3. 3
    Μιχάλης

    Σταύρο, πες μου που βρίσκεται η διαφωνία σου με το κείμενο. (πέραν στα περί γλώσσας ζητήματα) Μάλλον, διακρίνω κάποια διαφωνία σου με την τοποθέτηση που κάνει ο Συγγραφέας του άρθρου Βερέττας και ο καθηγητής Θεοδωρίδης, ή μήπως κάνω λάθος!

    EIMAI ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΟΣ ΜΕ :

    Απόγονος των θεμελιωτών της δημοκρατίας ο Επίκουρος, κληρονόμος του πνεύματος του Χρυσού Αθηναϊκού Αιώνα, δεν μπορούσε να συμβιβαστεί ούτε με τους προσκυνητές των μεγάλων βασιλέων της εποχής του ούτε με τους τυραννοκόλακες του Λαχάρη, ο οποίος με την εγκληματική πολιτική του προκάλεσε μια νέα εκστρατεία του Δημήτριου του Πολιορκητή κατά της Αθήνας. Ο αθηναϊκός λαός υπέφερε τα πάνδεινα στη διάρκεια της πολιορκίας, μέχρι που ο τύραννος εγκατέλειψε μεταμφιεσμένος την πόλη, παίρνοντας ωστόσο μαζί του ένα μεγάλο μέρος από τα χρήματα του δημόσιου ταμείου.

    Ο Επίκουρος λοιπόν δίδαξε την απέραντη περιφρόνηση των φιλοσόφων απέναντι σε δικτάτορες-ληστές όπως ο Λαχάρης, ή σε υπερφίαλους βασιλιάδες, όπως ο Δημήτριος. Ο φιλόσοφος άνθρωπος, κατά τη γνώμη του δασκάλου μας μπορεί ενίοτε να συμμετέχει στα κοινά όταν κρίνει ότι η συμ­βολή του θα πιάσει τόπο στα πλαίσια μιας δημοκρατικής δια­δικασίας. Αντίθετα, σε καταστάσεις απολυταρχίας και ολοκληρωτισμού ο φιλόσοφος οφείλει να αποτραβιέται, να προτιμά τον κήπο του και την λιτή ζωή ανάμεσα στους λίγους και εκλεκτούς φίλους του.

    ΕΣΥ ΣΤΑΥΡΟ;

    1. stauros

      Μιχάλη, δεν πρόκειται περί διαφωνίας. Θέλω να τονίσω ότι το «λάθε βιώσας» του Επίκουρου δεν δηλώνει αποχή από τον πολιτικό βίο. Μάλιστα θα έλεγα σημαίνει ακριβώς το αντίθετο – στην περίπτωσή του (παιδεία).

      Ότι δηλαδή καλλιεργούσε ενέργεια πολιτικής φύσεως, αφού πολιτική δεν είναι μοναχά αλλά και κυρίως το πολίτευμα μιας πόλεως, όπως νομίζουν όλοι αυτοί οι οποίοι ταυτίζουν την πολιτική με τα κόμματα και τους πολιτικάντηδες.

      Είναι επίπονο και άχαρο να εργάζεται κανείς υπέρ της πόλεως και της κάθε κοινωνίας αδιαφορώντας αν ο κόπος του λειτουργήσει σε καιρούς μελλοντικούς. Μάλιστα ακόμη και στην περίπτωση που μπορεί να πάει και χαμένος.

  4. 4
    Μιχάλης

    Θέλω να τονίσω ότι το «λάθε βιώσας» του Επίκουρου δεν δηλώνει αποχή από τον πολιτικό βίο.

    Ρε συ Σταύρο, μα καλά, λέει ή υπονοεί πουθενα κάτι τέτοιο το άρθρο; Σαφως όχι!

    Η ρήση αυτή του δάσκαλου Επίκουρου, λάθε βιώσας, ηχούσε (και ηχεί ακόμα) με πούστικο τρόπο, απροσδιόριστα, στα αυτιά των απαίδευτων και παραπλανημένων ανθρώπων από τα εγκεφαλικά δηλητήρια που έσπειραν στην ανθρωπότητα εδώ και πάνω από 2000 χρόνια οι ιδεαλιστές χειραφέτες της ηθικής τάξης των πραγμάτων, οι παπαροφιλόσοφοι Πλάτωνες και οι ύστεροι χριστιανοί συνέταιροι τους με την δήθεν γνώση που κατείχαν από την κοιλιά της μάνας τους, με την εκ του πρότερου βίου ψυχής ή την εκ επιφοιτήσεως με αμφότερες παρθένες που γκαστρώθηκαν με θεούς ( Εσύ ΑΠΟΛΛΩΝ και εγώ ΓΙΑΧΒΕ), και που αυτή η ιδεολογία τους εξυπηρετούσε την εξουσία των εκλεκτών κληρονόμων της Γνώσης μαζί και του πλούτου, εντός της ιδίας συσκευασίας = ( εξ ορισμού) «ΑΡΙΣΤΟΙ», που έκαμναν ότι μπορούσαν να εκμηδενίσουν την αξία του Επίκουρου και την πολιτική του στάση στα κοινά. Ποιόν, τον Επίκουρο που πίστευε στις πιο ανώτερες πανανθρώπινες κοινωνικές και δημοκρατικές αξίες…

    1. stauros

      Είπα «θέλω να τονίσω». Κι αυτό επειδή πάντοτε σχεδόν οι αντιρρήσεις προς το «λάθε βιώσας» επικεντρώνονται προς την κατεύθυνση της αποχής από τα πολιτικά πράγματα.

  5. 5
    Μιχάλης

    οκ.. Αλλά ρε Σταύρο δεν νοείται όμως και πολιτική χωρίς κόμματα που θα παράξουν εκ των κοινωνικών αναγκών απόσταγμα εν μέσω απόψεων και θέσεων. Αυτός είναι άλλωστε και ο (εις) πόλος που είναι η δημοκρατία, η οποία υφίσταται τόσο, όσο λειτουργούν οι νόμοι εντός αυτής, με τρόπο αντιβιοτικό απέναντι στο μικρόβιο της διάκρισης για να υπάρχει η ισότητα των πολιτών απέναντι στην πολιτεία, όλα αυτά δεν απέχουν διόλου από τον Επίκουρο ο οποίος στον κήπο του ειναι γνωστό πως δεν έκανε διακρίσεις σε φύλα χρώματα και σε κοινωνικές τάξεις κτλ. μέχρι που απέτρεπε τις μεγάλες δωρεές γιατί ανησυχούσε για την καλλιέργεια διαφθοράς ( σε αυτό, άλλα σε πολιτικά όμως ζητήματα συμφωνούσε και ο Αριστοτέλης.)

    Στην παγκόσμια ιστορία, ουδείς τύραννος, δικτάτορας, βασιλιάς, θεοκράτης, και ολιγάρχης πάσης ελεεινότητας, δεν γούσταρε τον Επίκουρο, ουδείς και κανείς! Και ούτε θα υπάρξει. Δημοκρατία και Επίκουρος ( όπως και οι υλιστές ατομικοί προκάτοχοί του) είναι έννοιες ταυτόσημες και δεν δικαιούται για παράδειγμα, ένας δεξιός φασίστας ή ένας αριστερός κομουνιστής (ο μαρξισμός αναθεώρησε την εσχατολογική σωτηριανική σκέψη, δίδοντας της μια προοδευτική επίγεια επικάλυψη σε κάθε παλιότερο ακόμη, μαζί και Ελληνικό) να επικαλείται παιδεία Επικούρειας πάστας, εκτός αν ντύνεται στον ύπνο του, και εκεί μπερδεύει το σώβρακο με την γραβάτα.

    Κοντολογίς, μια φορά και έναν καιρό, ο άνθρωπος υπήρξε (κάπου) ζώον πολιτικό, μετά μετατράπηκε σε θρησκευτικό, και κατέληξε οικονομοπαραγωγικό, και ενώ η ουσία της έννοιας πολίτη υπάρχει μόνον στην δημοκρατία, αυτή κατοικοεδρεύει μόνιμα στις καλένδες και εκτός πάντα των τειχών από τα τσερβέλα της ψευτοδιανόησης του εγωιστικού ανθρωποκεντρισμού ή των εγκύκλιων επιτήδειων της εκάστοτε εξουσίας και του εν γένει συστήματος.

  6. 6
    Βαρθολομαίος

    Λάθος τέκνα μου. Εγώ τον γουστάρω τον Επίκουρο. Μάλιστα θα γράψω και μία πραγματεία για την «ηδονήν βιώσας» όπως την αντιλαμβανόμαστε εδώ στην Ισταμπούλ. Επίσης ετοιμάζω και μία μελέτη για τον Σουλεϊμάν, ο οποίος είναι σήμερα ο εθνικός ήρωας του Γιουνανιστάν. Προτείνω μάλιστα ένα τμήμα της πλούσιας (δόξα σοι ο Θεός) επιχορήγησης που μας παρέχεται από το «Ελληνικό» κράτος να δοθεί για ένα σήριαλ ανάλογο, με πρωταγωνιστή εμένα και τα γιουσουφάκια μου. Ελπίζω να το επιτρέψει η τρόϊκα. Μαζί δε και με τα λεφτά που θα μας δώσει το τουρκικό Γενικό Επιτελείο Στρατού θα κάνουμε ένα σήριαλ χάρμα και η Χουρέμ θα ξεχασθεί αμέσως. Ελπίζω να έχουμε αποτελέσματα μέχρι το Πάσχα που θα τελέσω την θεία λειτουργία με προσκαλεσμένους (όπως κάθε χρόνο) τον Καρατζαφέρη και βέβαια τους νέους μας πελάτες, την Χρυσή Αυγή. Απαγορεύονται βέβαια οι Κούρδοι και οι διάφοροι λαθρομετανάστες της Τουρκίας. Θα κάνω σχετικό αίτημα στον πολυχρονεμένο μας (και «σας») Πατισάχ και είμαι σίγουρος ότι θα γίνει δεκτό. Αφήστε λοιπόν τον Επίκουρο και τις φρούδες ελπίδες σας, και ελάτε εδώ να σας περιποιηθώ,
    αλλιώς θα μείνετε πάντα μιά θλιβερή μειοψηφία (όπως ήταν ο Επίκουρος και ο «κήπος» του). Αυτόν τον λαό (τους Γκιαούρηδες) μόνο εμείς και οι διάφοροι Σουλεϊμάν ξέρουμε να τον διαφεντεύουμε. Απόδειξη τα 400 χρόνια τέλειας συμβίωσης με τους Τούρκους και 1700 χρόνια συμβίωσης με τα Πατριαρχεία. Επειδή λοιπόν έχουμε «βιώσει την ηδονήν», όχι λάθρα αλλά ανοικτά και απροκάλυπτα, σας καλούμε και σάς. Ιδίως εκείνον τον μπαστουνόβλαχο από τα Πορόϊα που μας βρίζει συνέχεια. Θα του δείξουμε μία άλλη μέθοδο ηδονής για να εξασκεί στο υπόλοιπο του βίου του, καθ” ότι λόγω οικονομικής συγκυρίας πιστεύουμε ότι θα έχει προβλήματα με την μέθοδο που εξασκούσε έως τώρα. Την ευλογία μου

  7. 7
    Μιχάλης

    Καλο, καλό,

    (αλλά,,,, κανε μας και ένα σχόλιο για τον
    πορνοπατριάρχη προπατορά σου..
    Μη κάνεις την πάπια μέγα Τραγιάρχη.)

  8. 8
    Βαρθολομαίος

    Αμες δε γ” εσόμεθα πολλώ κάρρονες. Την ευλογία μου

    1. stauros

      Αμες δε γ΄ εσόμεθα πολλώ κάρρονες

      Ρε συ Μιχάλη, πώς την πατήσαμε σαν βόδια! Να το πηγαίνουμε το γράμμα ανάποδα!! Να μη κολλήσουμε στους έξυπνους!!! Να μην μπορέσουμε τα χαϊβάνια να ξεκολλήσουμε από τα δεσμά της εργατικής τάξης!!!!

      Και να φανταστείς ότι από το δημοτικό το είχα μάθει ότι οι κηφήνες στις κυψέλες τρώνε έτοιμο μέλι, μόνο και μόνο για να πηδήξουν την Βασίλισσα που θα γεννήσει τις επόμενες εργάτριες, που θα ταΐζουν τους επόμενους κηφήνες!

      Βλέπεις πόσο τέλεια και με πόση αλήθεια τα λέει ο σοφός σεβασμιότατος. Άλλωστε ποιος άνθρωπος που διαθέτει την θεία χάρη και φώτιση δεν τα λέει ορθόδοξα και με θεία έμπνευση.

  9. 9
    Βαρθολομαίος

    Βλάχο, και σύ θα βρείς όφελος από την επιλογή μου. Μόνο μερικοί αμετανόητοι σαν εκείνο το μανιάτη μου τα χαλάνε. Που θα πάει όμως. Το επόμενο Σαββατοκύριακο θα τον επισκεφθώ στον μανιάτικο πύργο του και εν μέσω κρασοκατάνυξης, θα του εξηγήσω (και θα τον πείσω) να μην κάνει κακιές παρέες. Αυτό δεν έλεγε άλλωστε και ο Επίκουρος (θού Κύριε φυλακήν τω στόματί μου). Περιμένω να το εφαρμόσετε. Αλλιώς σας περιμένει η εκκλησιαστική τιμωρία, η γέενα του πυρός και η λέπρα του Γεζή. Θυμηθείτε την Υπατία, τον Ιουλιανό, τον Μεθόδιο τον Ανθρακίτη, και τον Καϊρη που τον βοηθήσαμε μετά θάνατον, να λιώσει με ασβέστη. Αρκετά όμως συγχίστηκα, αποσύρομαι στα ενδότερα με τον Χουρέμ μου. Την ευλογία μου

    1. stauros

      Θεοφιλέστατε Δέσποτα ήμαρτον. Συγχώσεσόν μοι τας αστοχίας. Άρον – άρον τα φρικτά επιτίμια. Ευλόγησον άγιε.

  10. 10
    vomolloxius

    Αν δεν κανω λάθος το «λάθε βιώσας» εξηγείτε ζήσε κρυφά. Δηλαδή κατα μια (αυθαίρετη) εξήγηση μείνε στην αφάνεια, η αλλιώς στην μαλλιαρή κανε τον ψόφιο κοριό.
    Μιας και δεν εχω διαβάσει πολύ Επικουρο,ο Επίκουρος δίδαξε τέτοια πραγματα;

    1. stauros

      Μιχάλη, θυμάσαι τι σου έλεγα;:

      Είπα «θέλω να τονίσω». Κι αυτό επειδή πάντοτε σχεδόν οι αντιρρήσεις προς το «λάθε βιώσας» επικεντρώνονται προς την κατεύθυνση της αποχής από τα πολιτικά πράγματα.

      Πού καταλήξαμε; Να χρειάζεται και πάλι να ερμηνεύουμε τι πάει να πει «λάθε».
      Διότι ο σύντροφος δεν δίνει δεκάρα για την σημασία του λανθάνω. Η πουτάνα η γλώσσα! Η καριόλα η λέξη! Ρε να μην ξεβρακώνεται με τίποτε! Με καμμιά κυβέρνηση!

  11. 11
    mixalis

    Σταύρο, μα και ο Θεωδωρίδης, που έγραψε για τον Επίκουρο τόσο αναλυτικό όσο κανείς άλλος, κομουνιστής ήταν και του λόγου του…αν τόχες ακουστά! Ο Κολλητός του Μπάτση, εκείνου ντε, που θυσιάστηκε μαζί με τον Μπελλογιάννη ως Οσιομάρτυρας, για να κοιτάνε παρέα τα καντήλια τους στο Περισσού ανάποδα, εις τους αιώνας των αιώνων.

    ΥΓ. Μακάρια δε, και η προφητική πείρα σου..Αμήν

    1. stauros

      Μιχάλη, εσύ τι νομίζεις δηλαδή, ότι οι κομμουνιστές της χώρας της Ρωμιοσύνης (Ρίτσος αυταπασχολούμενος) διάβασαν ποτέ Θεοδωρίδη! Πλάκα με κάνεις;
      Ξέχασες που συζητούσαμε κάποτε για την μεγάλη συμπάθεια που έτρεφε ο Μαρξ για τον Επίκουρο και για κάποιους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους και επιστήμονες; Για τον λόγο αυτόν λοιπόν φαίνεται ότι βγάζουν ιλαρά οι ρωμιοκουμουνιστές όταν ακούνε για αρχαία Ελλάδα. Επειδή την συμπαθούσε και την μελετούσε ο Μαρξ και το φιλαράκι του ο Ένγκελς!!!

    2. mixalis

      Σταύρο, επ” ευκαιρία, λέω προσεχώς, στα περί Επίκουρου, να μνημονεύσω στον Άθρησκο και έναν άλλο παραπεταμένο Κομουνιστή, κάποιον «ασήμαντο» ιστορικό ονόματι Γιάννη Κορδάτο, εκεί να δεις ιδιαίτερες αγάπες για τον Επίκουρο, που να τρίβεις τα χέρια σου!! Τι το ήθελε ο άνθρωπος και ασχολήθηκε με την Αρχαία Ελλάδα..μπελά γύρευε;; Σαν την προβάτα που ξύνεται στην γκλίτσα του τσοπάνη!

    3. stauros

      Μεεεέσαα.

  12. 12
    vomolloxius

    Ομολογώ δεν εχω διαβάσει Επίκουρο.Το «λάθε βιώσας» εγώ το καταλαβαίνω σαν μη επαναστατική καταγγελία της κοινωνίας,αλλά σαν συνταγή για την κατάκτηση της γαλήνης, ώστε να διαφυλάξεις την ψυχική σου ηρεμία ωστε να καλλιεργήσεις μπρόκολα.

  13. 13
    politroposdionisis

    «Αυτή την σπουδαία λοιπόν αρχή του «Λάθε βιώσας», που μας δίδαξε ο Επίκουρος, την αγνόησαν παντελώς οι Αθηναίοι του δεύτερου έτους της Εκατοστής Εικοστής Πρώτης Ολυμπιάδας (ή του 294 προ… χυδαιότητας!), όταν μετά την λαθραία αποχώρηση του δικτάτορα Λαχάρη άνοιξαν περιχα¬ρείς τις πύλες της πόλης τους στον βασιλιά Δημήτριο, ο οποίος μπήκε στην πόλη της Παλλάδας μοιράζοντας στάρι στον φτωχό λαό και σχεδιάζοντας να κάνει την Αθήνα πρω¬τεύουσα της κοσμοκρατορίας του.
    Γι” αυτό άλλωστε και εγκατέστησε αμέσως ένοπλες φρου¬ρές σε κάθε στρατηγικό σημείο. Διότι ως γνωστό όλες οι πρωτεύουσες των κοσμοκρατοριών, τόσο στο παρελθόν όσο και σήμερα, συνηθίζουν πάντοτε να αστυνομεύονται αυστη¬ρότατα!

    Δηλαδή η χυδαιότητα υπήρξε προ χυδαιότητας!!!!!!!????????
    ————————————————————————————
    «η ουσία της έννοιας πολίτη υπάρχει μόνον στην δημοκρατία»
    Θα συμπληρώσω πως, αφού η Δημοκρατία εκπαιδεύει τους ανθρώπους (θα έπρεπε…) και τους κάνει πολίτες, τότε στην Δημοκρατία χρειάζονται τα ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΚΟΜΑΤΑ (της Αριστεράς και όχι μόνο…. ) μονάχα ως μέσα ανατροπής του εξουσιαστικού συστήματος, με την Δημοκρατία που σημαίνει και την κατάργηση της αναγκαιότητας όλων των κομμάτων.
    Διότι τα κόμματα (τύπου ΚΚΕ, που στα πρότυπα του οργανώθηκαν και όλοι οι άλλοι ΝΔ ΠΑΣΟΚ μέχρι και την ΧΑ) αυτό που παράγουνε είναι ΚΩΜΑΤΑ δηλαδή ανθρώπους σε κομματική αφασία!!!
    ———————————————————–
    Σταύρε αφού εσύ κατάλαβες τόσο καλά τι πα να πει « λάθε βιώσας» γιατί? μονίμως καταγγέλλεις τους ανεπρόκοπους Έλληνες, έναντι των» νοικοκύρηδων» του βορά?

    Στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε μπροστά στα πολιτικά αδιέξοδα…… κατά κάποιο τρόπο αυτό δεν κάνουμε, δεν εφαρμόζουμε στην πράξη το λάθε βιώσας?

    Μάλλον γνωρίζουμε ή διαισθανόμαστε, πότε και πόσο μας παίρνει να αντισταθούμε στους ισχυρούς των καιρών μας!
    Εκτός και αν νομίζεις πως η κατάσταση σηκώνει επανάσταση, όποτε έχεις δίκιο να μας τα σούρνεις……….. αλλά πριν δεν πρέπει να μας δείξεις τον τρόπο?

    1. stauros

      Στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε μπροστά στα πολιτικά αδιέξοδα……

      Διονύση, οι χαλεποί αυτοί καιροί, γιατί νομίζεις ότι δεν είναι για όλον τον κόσμο στον ίδιο βαθμό χαλεποί; Το θεωρείς τυχαίο ή νομίζεις ότι σχετίζεται μ’ αυτό που λέγεται «τέτοια κεφάλια τέτοιο κούρεμα θέλουν»;

      Για το «πολιτικά αδιέξοδα», ε, δεν νομίζω να ήταν ποτέ τα πολιτικά πράγματα της χώρας και σε καλύτερη κατάσταση. Δεν γίνεται πολιτική από μάζα ιδιωτών. Ακόμη κι αν την βαφτίσει κανείς λαό. Ακόμη κι αν αυτό το πλήθος το θεωρεί ιερή αγελάδα.

  14. 14
    mixalis

    «Πονάω που βλέπω όλα να σαπίζουν σ αυτόν τον τόπο. Στην εξουσία πάντοτε οι φαύλοι.Κι αν φανεί κάποιος μια μέρα έντιμος σε δέκα μέρες σκαρτεύει. Φέρνεις άλλον, βγαίνει χειρότερος» Αριστοφάνης ( Εκκλησιάζουσες)

    «Το ήθος των πολιτών γίνεται όμοιο με το ήθος των κυβερνώντων»
    Ισοκράτης ( Πρός Νικοκλέα )

    Από την διεφθαρμένη εξουσία μολύνονται και οι έντιμοι πολίτες κι ακολουθούν το παράδειγμά τους.Ευριπίδης

    «Ειναι εξοργιστικό να κυβερνάται ένας λαός από ανάξιους»
    Δημοσθενης

    Μήπως είχε δίκιο ο Μπακούνιν που τα έσουρε στον Μαρξ;;;;
    Μήπως η κάθε έννοια ιδανικού, είτε λέγεται δημοκρατία, είτε Παναής απο τα Σπάτα, είναι κολοκύθια με τη ρίγανη;;
    Μήπως πάντα θα υπάρχει και η χυδαιότητα;;
    Μήπως δεν υπάρχει μόνο σε ιδανικές ολοκληρωτικές πολιτείες!!! όπου μια πανόπτης δικαιοσύνη θα επιβλέπει τους πολίτες, που τους έχει εκπαιδεύσει με νομενκλατούρες σε ταξικές ή οργανωτικές κάστες;;

    Να ξεκαθαρίσουμε:
    Άλλο πράγμα η δημοκρατία που είναι πολίτευμα
    Άλλο πράγμα η πολιτική που είναι εξουσία.

    Και εν τέλει: Η διεφθαρμένη εξουσία ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΕΙ συνεχώς την δημοκρατία,
    (ακόμη και κάθε μορφή αριστεροδεξιάς «Λαϊκής κυριαρχίας» που είναι ο μέγιστος Μύθος.)

    Αρα υπήρχε και πριν ΧΥΔΑΙΟΤΗΤΑΣ!
    ΚΑΙ ΘΑ συνεχίζει ΥΠΑΡΧΕΙ στους αιώνας των αιώνων..( Καληνυκτα Κεμάλ)
    Αλλά και την μετά Μνημονίου εποχής…σαν να λέμε ΠΑΓΚΑΛΟΣ.

    Κάποιοι επιλέγουν την εξιδανίκευση και άλλοι την εξατομίκευση!

    1. stauros

      Μιχάλη, όλο αυτό που περιγράφεις δεν έχει να κάνει παρά με μια βασική παράμετρο της τραγικής φύσης του ανθρωπίνου είδους και των κοινωνιών του.

      Τα λάθη των πολιτικών ιδεολογιών και της δεξιάς και της αριστερής απόχρωσης είναι η πίστη τους ότι η τραγική διάσταση των ανθρωπίνων υποθέσεων μπορεί να εξαλειφθεί μια και καλή, δια της εφαρμογής ενός πολιτικού συστήματος. Προέρχονται δε όλα από την ανεπάρκεια της κατανόησης της ανθρώπινης φύσης. Για τον λόγο αυτόν δεν πετυχαίνουν τίποτε περισσότερο από την αύξηση του ποσού και του ποιού της εν λόγω τραγικότητας

  15. 15
    politroposdionisis

    Πρώτα από όλα, μέχρι σήμερα δεν διαβάσαμε ούτε είδαμε κάποιον που έχοντας σώας τας φρένας, δεξιό, αριστερό, αναρχικό φασίστα…. πολιτικό ή φιλόσοφο, να ισχυρίζεται κάτι τέτοιο: « ότι δια της εφαρμογής ενός πολιτικού συστήματος μπορεί να εξαλειφθεί η τραγική διάσταση των ανθρωπίνων υποθέσεων».
    Μετά από τόσους αιώνες πολιτικής κοινωνικής πρακτικής και φιλοσοφικής ανάλυσης, αυτό μας έλειπε να μας λένε και να πιστεύουμε τέτοιες παπάρες.
    Άλλωστε και οι θρησκείες πάνω σε αυτήν την παραδοχή, της ανεπάρκειας της ανθρώπινης φύσης, στηρίζονται για να πουλήσουνε σε άλλους κόσμους την υπό προϋποθέσεις ατομική λύση όλων των προβλημάτων…….
    Από αυτήν την άποψη θα είχε ενδιαφέρον να μας υποδείξει ο Σταύρος σε ποια παλαιότερη σύγχρονη, θρησκεία ή πολιτική ιδεολογία (δεξιά αριστερή αναρχική φασιστική….) εντοπίζει μια τέτοια ανόητη παραδοχή.
    Έκτος και αν αναφέρεται σε εκείνους που από αρχαιοτάτων χρόνων εφαρμόζουνε την γνώστη μισαλλόδοξης εμπνεύσεως, προβοκατόρικη τακτική, να διαστρεβλώνουνε, την όποια ιδεολογία, για να τους είναι εύκολο να γελοιοποιήσουνε, την όποια άποψη, δόξα- ιδέα
    Η μήπως αναφέρεται σε κάποιους εντελώς σαλεμένους με αι κιου ραδικιού που οι τέτοιες απόψεις τους, ούτε επιχειρήματα διαθέτουνε, για συνιστούν ιδεολογία, αλλά ούτε και κανείς εχέφρον της παίρνει στα σοβαρά για να κάτσει να απαντήσει.
    —————————————
    Έπειτα η παραδοχή πως όλα προέρχονται: « από την ανεπάρκεια της κατανόησης της ανθρώπινης φύσης», αυτή η παραδοχή κάνει να μοιάζει με υποκρισία, να λέει το ίδιο πρόσωπο πως, προσπαθεί να πείσει τους ανθρώπους «…….να μην είναι πρόβατα». Γιατί έτσι είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα παραδέχεται και ότι πασχίζει για κάτι που δεν πιστεύει.
    Σταύρε.
    Καταλαβαίνω την πίκρα σου αλλά παρακαλώ, αν μπορείς εσύ και όποιος άλλος, να μου λύσετε αυτήν την απορία: πως γίνεται εσείς που προφανώς κατανοήσατε επαρκώς, την ανεπάρκεια της ανθρώπινης φύσης, να κάθεστε και να ξοδεύετε άσκοπα φαιά ουσία, σε μια εκ των προτέρων χαμένη μάχη, κατά της θρησκείας ? και της προβατοποίησης κατά των δεξιών και αριστερών ιδεολογιών….. των λαθών τους……….????
    Στην περίπτωση αυτή λογικό συμπέρασμα είναι μέσο θαψίματος της «ιερής αγελάδας..» και των πάντων…. κάποιοι νοιώθουνε την κατά φαντασία ανωτερότητα της ιερής αγελάδας που είναι ο εαυτούς τους.

    1. stauros

      Πρώτα από όλα, μέχρι σήμερα δεν διαβάσαμε ούτε είδαμε κάποιον που έχοντας σώας τας φρένας….

      «… σώας τας φρένας…».

      Διονύση, είναι ηλίου φαεινότερο ότι πιστεύεις σε δυο ιδέες. Η πρώτη είναι ότι εσύ έχεις σώας τας φρένας και δεύτερον ότι εγώ τας έχω άσωας.

      Ε, λοιπόν φίλε μου, είναι καιρός που υποψιάζομαι ότι πάντοτε είχα πρόβλημα με τα φρένα μου. Μήπως γνωρίζεις κανένα σχετικό συνεργείο για να σπεύσω προς διόρθωσή τους; Ας πούμε, για πρόφταση, να πάω σ’ εκείνο που τα κάνεις σέρβις εσύ. Αλήθεια είναι συνεργείο αντιπροσωπίας ή ανεξάρτητης παροχής υπηρεσιών, δηλαδή απ’ αυτά που υπόσχονται σέρβις και αποκαταστάσεις βλαβών για οχήματα παντός τύπου;

    2. stauros

      «… να κάθεστε και να ξοδεύετε άσκοπα φαιά ουσία, σε μια εκ των προτέρων χαμένη μάχη, κατά της θρησκείας..».

      Διονύση, έχεις δίκιο. Και σου το λέω τώρα στα ίσια: επηρεάστηκα ο χαμένος από τον Λεωνίδα. Κι ακόμη απορώ για ποιόν λόγο έχει τόσο σπουδαίο όνομα σ’ ολόκληρη την οικουμένη των ανθρώπων.

      Ρε το βλήμα, να τολμήσει να αντιπαραταχτεί σε εκατονταπλάσιο στράτευμα!!! Ενώ αν καθόταν ο ερίφης στα αυγά του… θα έβγαζε καμπόσα ακόμη κοτόπουλα Λακωνίας.

      Λένε ότι κάτι χρωστάει στον Λεωνίδα και η Νίκη των Ελλήνων επί των Περσών, στην ναυμαχία της Σαλαμίνας.

  16. 16
    politroposdionisis

    Σταύρε
    Σου ζητώ ταπεινά συγγνώμη, γιατί από την απάντηση σου κατάλαβα πως ένοιωσες ότι σε προσέβαλα. Και μαζί με την συγγνώμη, παραδέχομαι πως έχεις δίκιο στην άποψη σου, να δικαιολογούνται όλα με την «ανεπάρκεια της ανθρώπινης φύσης», ακόμη και η ψευδείς παραδοχές όπως ότι: υπάρχει κάποιος δεξιός, αριστερός, αναρχικός φασίστας…. πολιτικός ή φιλόσοφος, που να ισχυρίζεται: «ότι δια της εφαρμογής ενός πολιτικού συστήματος μπορεί να εξαλειφθεί η τραγική διάσταση των ανθρωπίνων υποθέσεων»!
    Έτσι δικαιολογιέται και ότι αποφεύγεις να απαντήσεις επί της ουσίας… :wacko:

    Επίσης λόγο και της δικής μου «ανεπαρκείας της ανθρώπινης φύσης», νομίζω πως αν ήτανε παρομοίως ανεπαρκής και ο Λεωνίδας, δεν θα αγωνιζότανε μέχρι τελικής πτώσεως υπέρ των πρόβατων και της ιερής αγελάδας λαός…. Αλλά κι αυτός θα αμπελοφιλοσοφούσε….. για «την ανεπάρκεια της ανθρώπινης φύσης»…..

    Για αυτό ελπίζω να με συγχωρέσεις που λόγο αυτής της δικής μου «ανεπάρκειας της ανθρώπινης φύσης», δεν μπορώ να σε φανταστώ στην θέση του Λεωνίδα που αντιμετώπιζε πραγματικούς αντιπάλους…… και να με συγχορεσεις που αντ αυτού (δεν σε φαντάζαμε) σε βλέπω στην θέση του Δον Κιχώτη, που κατατρόπωνε ανύπαρκτους αντίπαλους….. αντιπαλους που τάχα υπόσχονται «ότι δια της εφαρμογής ενός πολιτικού συστήματος μπορεί να εξαλειφθεί η τραγική διάσταση των ανθρωπίνων υποθέσεων»
    ΥΓ
    Συμπεραίνω λοιπόν ότι δεν υπάρχει συνεργείο που να επιδιορθώνει τέτοιες «βλάβες- κολλήματα- φρένων» που οφείλονται στην «ανεπάρκεια της ανθρώπινης φύσης…»
    Α ρε μπαγάσα Σταύρε!!!!! :bye:

    1. stauros

      - Καλά ρε Διονύση, δεν είπα ότι επηρεάστηκα; Τι είπα δηλαδή, ότι το παίζω Λεωνίδας!

      - Όσο για το Δον Κιχώτης, μην περιμένεις να εκτεθώ εδώ αραδιάζοντας τους αντιπάλους με τους οποίους πάλεψα. Αλλά να παριστάνεις εσύ τον ανήξερο, ε, αυτό δεν το περίμενα από σένα.

      - «ανεπάρκεια της ανθρώπινης φύσης». Διονύση η ανθρώπινη δυνατότητα βρίσκεται ακόμη στην παιδική της ηλικία.

      - «ότι δια της εφαρμογής ενός πολιτικού συστήματος μπορεί να εξαλειφθεί η τραγική διάσταση των ανθρωπίνων υποθέσεων» . Έχεις κανένα παράδειγμα επί του αντιθέτου;

  17. 17
    politroposdionisis

    Εγώ σου λέω είμαι χαντούμης και εσύ συνεχίζεις να ρωτάς πόσα παιδιά έχω!!
    Εγώ απλώς διαφώνησα πως δεν υπάρχει κάποιος πολίτικος ή φιλόσοφος δεξιός αριστερός αναρχικός….. που να υποσχέθηκε αυτή την μαλακία που είπες : «ότι δια της εφαρμογής ενός πολιτικού συστήματος μπορεί να εξαλειφθεί η τραγική διάσταση των ανθρωπίνων υποθέσεων».
    Επομένως σε αυτήν την περίπτωση ξιφουλκείς επί ανύπαρκτων…..
    Κάνεις ότι δεν κατάλαβες (και δεν είναι ούτε η πρώτη και μάλλον ούτε θα είναι και η τελευταία φορά) και περί άλλων τυρβάζεις για να μην τοποθετηθείς επί της ουσίας
    Αναμένω λοιπόν να μου δείξεις κάποιον που να υπόσχεται αυτό: «ότι δια της εφαρμογής ενός πολιτικού συστήματος μπορεί να εξαλειφθεί η τραγική διάσταση των ανθρωπίνων υποθέσεων».

    1. stauros

      Δηλαδή κανένας κομμουνιστής δεν υποσχέθηκε τον σοσιαλιστικό παράδεισο! Κανένας δικτάτορας την τέλεια πολιτεία! Κανένα κόμμα! Κανείς αρχηγός κόμματος! Κανείς ότι όλη η γη θα γίνει κόκκινη. Η δικτατορία του προλεταριάτου δηλαδή τι υποσχέθηκε; Να φέρει την κόλαση στη γη;

  18. 18
    politroposdionisis

    Ωραία ταχτική αυτή να απαντάς με ερώτηση!

    Αλλά εστω και έτσι θα σου απαντήσω πως ναι, κανείς μα κανείς (εκτός από του μη έχοντας σώας τας φρένας…..) δεν υποσχέθηκε ότι θα «εξαλειφθεί η τραγική διάσταση των ανθρωπίνων υποθέσεων»

    Μπορεί να υποσχεθήκανε δεξιοί αριστεροί αναρχικοί…….. ότι θα καλυτερεύσει η ζωή των ανθρώπων, αλλά όχι ότι θα: «εξαλειφθεί η τραγική διάσταση των ανθρωπίνων υποθέσεων»

    Ακόμη και οι παπάδες υπόσχονται στον άλλο κόσμο ότι θα «εξαλειφθεί η τραγική διάσταση των ανθρωπίνων υποθέσεων» γιατί όλοι γνωρίζουνε πως δεν θα «εξαλειφθεί η τραγική διάσταση των ανθρωπίνων υποθέσεων» σε αυτήν την Γή!

    Κανένας λοιπόν, Κανένα κόμμα κανένας δικτάτορας κανένας αρχηγός κόμματος, ούτε η δικτατορία του προλεταριάτου ουτε η δημοκρατία !!!!! μα ούτε καμιά θρησκεία υποσχέθηκε αυτήν την μαλακιά που αποδίδεις αφηρημένα (δεν ξέρω που) για να την πολεμήσεις!
    Εσύ ξέρεις να μου πεις κάποιον συγκεκριμένο η θα συνεχίσεις να ξεγλιστράς ρωτώντας η ποιώντας την νύσσα, η περί άλλων να τυρβάζεις?

    1. stauros

      Διονύση, σου ζητώ συγνώμη, παραδέχομαι ότι μ” έπιασες αδιάβαστο και σου υπόσχομαι να προσπαθήσω πολύ ώστε να μην πετάω πλέον, απ΄εδώ κι απ΄εκεί, ανοησίες, τέτοιες που προ παντός σ΄ενοχλούν ιδιαίτερα.
      Ήμαρτον φίλε, έλεος. Και να σου πω την αλήθεια κι εμένα δεν μ΄αρέσουν τέτοιου είδους φαρισαϊκές συμπεριφορές. Το να διυλίζουμε τον κώνωπα.

    2. politroposdionisis

      Σταυρέ
      Από τον Ουμπέρτο ‘Εκο, ό οποίος μάλλον κατά την υπόδειξη του Σωκράτη (ονομάτων επίσκεψη..) ανέπτυξε την σημειολογία, από αυτόν έμαθα, πως οι λέξεις δεν είναι καθόλου αθώες, ότι η χρήση τους ενίοτε προδίδει βαθύτερα πάθη, ανομολόγητες παραδοχές, ιδέες, εμμονές, ακόμη έμαθα, πως η μη σωστή χρησιμοποίηση τους, δημιουργεί παρανοήσεις τραγέλαφους, μέχρι και τραγωδίες…..

      Είτε σου αρέσει είτε όχι! από την στιγμή που καταθέτεις απόψεις και ασφαλως τις εκθέτεις στην κρίση όλων, ακόμη και των φαρισαίων, θα έπρεπε να μάθεις να ανέχεσαι !!!!

      Σου επιστρέφω εξολοκλήρου (και με τόκο ελπίζω) την ειρωνεία, περί φαρισαϊσμού (το μόνο καταφύγιο που απομένει σε όσους δεν θέλουνε να παραδεχθούνε στα ίσα, ότι κάτι είπανε λάθος…..)
      Δύσκολο να πράγμα να είσαι και καθηγητής και να έχεις γράψει και ετυμολογικό λεξικό…. (δηλαδή να έχεις ξεψειρίσει επιστημονικά τις λέξεις και την σημασία τους ) και να κρίνει τα γραφόμενα σου ένας εργάτης…. πως να παραδεχτείς πως έγραψες (εσύ το είπες όχι εγώ) «ανοησίες»?

      Αν θεωρούσα πως γράφεις ανοησίες,( έτσι για την πλάκα…..) :no: δεν θα σχολίαζα καν!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

:bye: 
more...