Αίσθηση και έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει στην πανεπιστημιακή κοινότητα, και όχι μόνο, το περιστατικό που αποκάλυψε ο καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου, Δονάτος Παπαγιάννης. Ρώτησε 300 φοιτητές να του πουν για τη Μάχη του Μαραθώνα και έλαβε απάντηση μόνο από μία φοιτήτρια και μάλιστα αλβανικής καταγωγής.
Σύμφωνα με την Espresso ο καθηγητής περιέγραψε το τραγελαφικό περιστατικό ως εξής: »Το μάθημα γίνεται σε προχωρημένο εξάμηνο του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης. Το παρακολουθούν περίπου 300 φοιτητές. Υπό προθεσμία δηλαδή, νέοι επιστήμονες.»Ενώ συνέχισε λέγοντας: »Κάποια στιγμή ο λόγος στρέφεται στον Μαραθώνιο.
Ρώτησα με την ευκαιρία τους φοιτητές να μου πουν, λόγω ποιου γεγονότος οργανώνεται ο συγκεκριμένος αγώνας δρόμου. Άκρα του τάφου σιωπή. Ουδεμία απάντηση».Ο καθηγητής δε θέλησε να συνεχίσει το μάθημα και επέμεινε ρωτώντας του φοιτητές σε ποιο ιστορικό γεγονός αναφέρονται.
Συνέχισε να λαμβάνει τη σιωπή του ακροατηρίου, όταν ένα και μόνο χέρι υψώθηκε για να δώσει την απάντηση.Ο καθηγητής μαρτυρά πως νιώθει μία ελαφριά εκτόνωση. »Ευτυχώς γνωρίζει ένας. Σώθηκε η τιμή του πανεπιστημίου» σκέφτηκε.
Όπως αποκάλυψε ο ίδιος: »Ήταν φοιτήτρια με άψογη εκφραστική λεπτότητα, η οποία με καταπληκτική ακρίβεια περιέγραψε τα γεγονότα της Μάχης του Μαραθώνα. Ένιωσα μία κρυφή αγαλλίαση».
Θέλησε να την επιβραβεύσει και τη ρώτησε το όνομά της και τον τόπο καταγωγής με τον ενδόμυχο φόβο μήπως ήταν από το Μαραθωνα. »Με έμφυτη ταπεινότητα μου απάντησε. Με λένε Συλβάνα και είμαι από την Αλβανία» προσθέτει ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Από πού να ήξεραν οι φοιτητές κάτι για την μάχη του Μαραθώνα; Μήπως γνωρίζουν γι αυτήν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές!
15 σχόλια
Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων ↓
Μιχάλης Ιωάννου
15 Μαρτίου 2013 στις 11:28 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
και από ήθελε ο κύριος Δονάτος να ήξεραν οι Ρωμιοί ιουδαιοχριστιανοί φοιτητές την μάχη του Μαραθώνα. Η μάχη του Μαραθώνα δεν αναφέρεται σε κανένα θεόπνευστο βιβλίο, δεν διδάσκεται στα θρησκευτικά, οι μαραθωνομάχοι δεν ήταν Εβραίοι, ούτε και η μάχη ήταν θάμμα κανένος αγίου!
athriskos.gr
16 Μαρτίου 2013 στις 10:45 πμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Από μάχες όντως ξέρουν αρκετά: Δαυίδ και Γολιάθ και η μάχη στην Ιεριχώ.
Διδάσκω σε δημόσιο σχολείο εδώ και 34 χρόνια, σε απόφοιτους Γυμνασίου, πρώτης και τρίτης Λυκείου. Από το ίδιο σχολείο πέρασαν πολλές δεκάδες ωρομίσθιων και μόνιμων εκπαιδευτικών. Οι μαθητές από ιστορία δεν ξέρουν τίποτα. Οι εκπαιδευτικοί από τίποτε μέχρι ελάχιστα. Μια φρικτή κατάσταση.
Κλέβοντας χρόνο απ’ έδώ κι απ’ εκεί και με κάθε αφορμή που δίνεται προσπαθώ να μάθω στους μαθητές κάτι τι από την ιστορία. Κι ενώ οι περισσότεροι μαθητές δείχνουν ενδιαφέρον, ωστόσο βρέθηκαν κάποιοι οι οποίοι, με την υποκίνηση κάποιων εκπαιδευτικών, πήγαν στην διεύθυνση της σχολής να παραπονεθούν ότι δεν ήρθαν στην σχολή να μάθουν ιστορία αλλά αυτά που επιτάσσει το ωρολόγιο πρόγραμμα. Επίσης, για τον λόγο αυτόν, παρατηρήθηκα από υποδιευθυντή για ανάρμοστη συμπεριφορά ενώπιον της γενικής συνελεύσεως.
Δήλωσα λοιπόν, ενώπιον γενικής συνελεύσεως των εκπαιδευτικών, ότι δεν υπάρχει καμμιά περίπτωση να αλλάξω την συμπεριφορά μου αυτή και ζήτησα από τον κύριο αυτόν να λάβει τα μέτρα του, μια που έχει και τον νόμο με το μέρος του. Γέρασα σχεδόν κι ακόμη περιμένω να δω κάποιο σχετικό μέτρο. Πώς άραγε θα μπορούσα να εκτεθώ όταν κάθομαι και μιλάω στους μαθητές για την ναυμαχία της Σαλαμίνας και την μάχη στον Μαραθώνα! Για τους Έλληνες διαφωτιστές. Για τον Καραϊσκάκη!
vomolloxius
16 Μαρτίου 2013 στις 7:46 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Αν είναι να μαθαίνουν μέσω της ιστορίας, μισαλλοδοξία, μίσος και εθνικισμό. Αστα στην τύφλα τους!
athriskos.gr
16 Μαρτίου 2013 στις 8:02 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
vomolloxiε, κοντολογίς να σβήσουμε σχεδόν ολόκληρη την ιστορία! Αυτό από πού προκύπτει, από τον ιστορικό υλισμό; Την επίθεση του Χίτλερ στην Σοβιετική Ένωση να την σβήσουμε ή να την κρατήσουμε. Το μίσος του Στάλιν προς τους ναζιστές;
vomolloxius
16 Μαρτίου 2013 στις 9:32 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Φίλε Σταύρο δεν είπα αυτό! Ειπα: αν είναι να μαθαίνουν μεσω της ιστορίας μίσος και εθνικισμό,βράσε όρυζα!!
Η ιστορία Σταύρο ειναι γεγονότα που έγιναν και δεν μπορεί κάποιος να τα στρεβλώσει (ο Λιακο αποτελεί την εξαίρεση του κανόνα) Το πρόβλημα ειναι η αιτιολόγηση και η οπτική γωνία του καθενός μας
Προσωπικά δεν με πειράζει, ουτε παρεξηγώ κάποιον που δεν ξέρει την μάχη του Μαραθώνα,(ειδικά στίς μέρες μας αν ηθελε και ενδιαφέρονταν θα το μάθαινε)
Και στο φινάλε,φινάλε αν καποιος μάθει τις αλλαξωκολιές των προγόνων μας δεν έγινε και τίποτα,περισσότερο πατριώτης δεν γίνεται, ουτε πιο εξυπνος ούτε πιό κουτός.
Το πολύ πολύ δεν θα κάθεται προσοχη σε χρωματιστά πάνια, ουτε θα ακούει σαχλούς και κακόηχους εθνικούς υμνους.
Γι’αυτό ρε Σταύρο σου λέω ασε τις ιστορίες,παρε το μπουζουκάκι σου και δείξε στα παιδιά τι ενώνει τους λαούς, και οχι τι τους χωρίζει.
athriskos.gr
16 Μαρτίου 2013 στις 9:50 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Vomolloxiε, χαρακτηρίζω εντελώς αβασάνιστα την πρότασή σου αυτή ως μνημείο χυδαιότητας.
vomolloxius
17 Μαρτίου 2013 στις 12:02 πμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
«Vomolloxiε, χαρακτηρίζω εντελώς αβασάνιστα την πρότασή σου αυτή ως μνημείο χυδαιότητας».
Κατι θα αφήσω τελικα και γω στην ανθρωπότητα!
athriskos.gr
17 Μαρτίου 2013 στις 10:24 πμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
«Η δημιουργία του ιστορικού υλισμού, αληθινής επιστήμης, για την μελέτη των γενικών νόμων και κινητηρίων δυνάμεων της ανθρώπινης κοινωνίας, έγινε δυνατή από τους Κ. Μαρξ και Φ. Ένγκελς ύστερα από βαθιά μελέτη της παγκόσμιας ιστορίας, ιδιαίτερα της αρχαιοελληνικής».
«Όσα έγραψε ο Φ. Έγκελς για την αρχαία ελληνική ιστορία αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της θεωρητικής κληρονομιάς του μαρξισμού. Από τα παιδικά του χρόνια έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την γέννηση και εξέλιξη της αρχαιοελληνικής κοινωνίας…»
Δημ. Τσιμπουκίδης, από το βιβλίο του ΟΙ ΚΛΑΣΙΚΟΙ ΤΟΥ ΜΑΡΞΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Πρόκειται για βιβλίο 150 σελίδων όπου ο συγγραφέας καταθέτει όλα τα στοιχεία για την επίμονη και διαρκή μελέτη του Μαρξ της αρχαίας ελληνικής ιστορίας, την οποία μελέτησε διεξοδικά. Επίσης καταγράφει τον θαυμασμό του Μαρξ προς τα επιτεύγματα του ελληνικού πολιτισμού. Τον έρωτά του προς τους αρχαίους φιλοσόφους και επιστήμονες. Διάβαζε λέει τον Όμηρο στο πρωτότυπο στις κόρες του, παρ’ όλο που δεν γνώριζαν την αρχαία ελληνική γλώσσα. Κι όταν τον ρώτησε ο Ένγκελς γιατί το κάνει αυτό, του απάντησε ότι θεωρούσε ότι κι έτσι ακόμη ωφελούνταν!
(Μωρέ να μην γνωρίσω ούτε έναν κομμουνιστή που να διάβασε Μαρξ! Έναν τροτσκιστή που να ήξερε ότι ο Τρότσκι έπνιξε στο αίμα την επανάσταση της Κροστάνδης! Έναν χριστιανό που να διάβασε τα ευαγγέλια!)
vomolloxius
17 Μαρτίου 2013 στις 2:02 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Ο Μάρξ και ο Ενγκέλς αναφέρονταν στους αρχαίους φιλόσοφους και και οχι στο σύνολο των αλλεξοκολιών των «προγόνων» μας.
Η δημοκρατία ειναι Ελληνική λέξη. Ελληνικές λέξεις όμως είναι και η τυραννία και η ολιγαρχία.
Καί οταν ξανακάνεις μάθημα ιστορίας να πείς στους μαθητές οτι το μνημείο της δημοκρατίας η Ακρόπολη, χτίστηκε με χρήματα από το ταμείο της Αθηναϊκής Συμμαχίας που βουτηξε ο Περικλής.
Οτι ο ίδιος ο Περικλής ηταν ο πρώτος πολιτικός που καθιέρωσε τα μυστικά κονδύλια.
Οτι βούτηξε απο το δήμο ενα τεράστιο ποσό και οταν ρωτήθηκε είπε:«ανηλώμενα εις το δέον» τα έδωσα εκεί που έπρεπε.
Ο Σόλωνας καθιέρωσε την Σεισάχθεια δλδ την διαγραφή των χρεών,απο την άλλη όμως πριν την ανακοινώσει, ειδοποιήσε τα φίλαράκια του, πήγαν λοιπόν και πήραν μεγάλα δάνεια ,ετσι έγιναν πάμπλουτοι.
Ο Δημοσθένης πήγε στη ψειρού δύο φορές για αρπαχτές, την μια φορά τα πήρε από τον ταμία του Μεγάλου Αλεξάνδρου τον Άρπαλο που ο ίδιος πρίν τα είχε βουτήξει απο το ταμείο της Βαβυλώνας και πήγε στην Αθήνα.
Την αλλη φορά έκανε βούτα στο ταμείο των τους Αμφισσέων για να καλύψει τα σκάνδαλά που εκαναν στο Μαντείο των Δελφών.
Ο Φειδίας είχε βάλει λιγότερο χρυσό στο άγαλμα της Αθηνάς, και το υπολοιπο το τσέπωσε.
Και όπως ελεγε ο κατά τα άλλα σκληρός Αγησίλαος που δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του «ότι δεν έχει καμιά αξία να είσαι ηγέτης, αν δεν πλουτίσουν οι φίλοι σου» Και πολλα άλλα
Αυτά τα εχει γράφει πουθενα ο Μαρξ;
athriskos.gr
17 Μαρτίου 2013 στις 2:29 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Ο Μάρξ ήταν επιστήμονας και ενδιαφερόταν για την Ιστορία, μ” όλα τα καλά και τα κακά της, κι όχι μοναχά για τα μουνόπανα της Ασπασίας.
dionnisis
19 Μαρτίου 2013 στις 9:20 πμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Παρ όλα αυτά το πρώτο αντί εξουσιαστικό ρήγμα το έχουμε με την δημοκρατία των αρχαίων ελλήνων που δυστυχώς όχι μόνο δεν διευρύνθηκε (πράγμα που ειναι ζητούμενο και σήμερα….) αλλά συνέβη και το αντίθετο…. Ιδιαίτερα στα τάχα κομμουνιστικά καθεστώτα….
Vomolloxius: θαρρώ πως όπως και πολλοί άλλοι αριστεροί- ιδιαίτερα κομουνιστές, στις ελλείψεις των Ελλήνων, ψάχνεις (για να μην πω κάτι χειρότερο…) να δικαιολογήσεις τα ελαττώματα και τις ελλείψεις των τάχα κομουνιστικών: Σταλινικού Μαοικού και λοιπών εκτρωμάτων……
Βάζε λοιπόν, δίπλα στον Περικλή τον Σόλωνα τον Δημοσθένη……. Τους Στάλιν Κρούτσεφ …Γέλτσιν Γκορμπατσόφ……. Φτάσε και στον Πούτιν και έχεις την ψυχοθεραπεία που σου χρειάζεται!!!
Πρόσεξε τι σου λέει ο Σταύρος για τον τρόπο με τον οποίο ασχολήθηκε ο Μαρξ με την ιστορία και τους Έλληνες…..
Και συ ρε Σταύρε πολύ δίτερμα μας το παίζεις όποτε σε βολεύει καλός είναι και ο Μαρξ και άλλες φορές είναι κατ βάση λάθος…..
athriskos.gr
19 Μαρτίου 2013 στις 10:16 πμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Διονύση, δεν ξέρω αν διάβασες το βιβλίο του Τσιμπουκίδη, που ανάφερα σε προηγούμενο σχόλιο. Τώρα το διαβάζω για τρίτη φορά. Ούτε λίγο ούτε πολύ ο άνθρωπος αποδεικνύει ότι ο Μαρξ έφαγε τα νιάτα του στην μελέτη του αρχαίου κόσμου. Και κυρίως του ελληνορωμαϊκού. Μα πώς αλλιώτικα θα μπορούσε να κάνει, αφού γι αυτές διαθέτουμε πολλές γραπτές πηγές.
Αν πρόσεξες πολλές φορές δήλωσα ότι θεωρώ τον Μαρξ σπουδαίο φιλόσοφο και επιστήμονα. Είπα επίσης ότι διαφωνώ με την πολιτική του πρόταση. Δεν είμαι από εκείνους που πιστεύω σε ιερά τέρατα ή στο αλάθητο του Πάπα. Πού λοιπόν βρίσκεις την διπλοπροσωπία! Δεν γουστάρω βρε αδελφέ τα ολοκληρωτικά πολιτικά συστήματα.
vomolloxius
19 Μαρτίου 2013 στις 12:56 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Κατ΄αρχας ο Μάρξ δεν ηταν ιστορικός,φιλόσοφος ηταν! Ο Μαρξ είχε δεί την ιστορία ως μια διαλεκτική διαδικασία,και τι προκαλούσε τις μεταβολές και τις τροποποίησεις της κοινωνίας μέσω της οικονομίας.
Δεν ασχολήθηκε Διονύση ουτε με καλά ουτε με τα κακά των αρχαίων.
athriskos.gr
19 Μαρτίου 2013 στις 1:50 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
«Σαν σήμερα, το 1883, έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος φιλόσοφος, κοινωνιολόγος, ιστορικός και πολιτικός οικονομολόγοςΚαρλ Μαρξ».
«Ο Καρλ Χάινριχ Μαρξ (Karl Heinrich Marx) (Τριέρη 1818- Λονδίνο 1883) ήταν Γερμανός φιλόσοφος, κοινωνιολόγος, ιστορικός, πολιτικός οικονομολόγος…».
Eric Hobsbawm-Η συμβολη του Καρλ Μαρξ στην επιστήμη της ιστορίας … –
http://el.scribd.com/doc/79034705/Eric-Hobsbawm
«Ο Καρλ Μαρξ ήταν άριστος μαθητής. Στα γυμνασιακά του χρόνια συνέγραψε συνολικά δύο διατριβές δοσμένου θέματος, που αφορούσαν την ιστορία…»
«Η μελέτη του αυτή αποδόθηκε στα λεγόμενα «ιστορικά έργα»…»
Hobsbaum, Eric John Blair,
Ο Κ.Μαρξ (1854) για τους Έλληνες κληρικούς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
http://athriskos.gr/1327/
Όλος ο κόσμος θεωρεί τον Μαρξ και ιστορικό, εκτός από την vomolloxiο! Βρε άνθρωπέ μου τόσο κακό είναι να παραδεχτείς ότι δεν ασχολήθηκες με τα έργα του Μαρξ! Αφού ξέρεις ότι οι περισσότεροι κουκουέδες έχουν μαύρα μεσάνυχτα από Μαρξ.
vomolloxius
19 Μαρτίου 2013 στις 2:48 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Σταύρο κοιτα τι έγραψα:.. Ο Μαρξ είχε δεί την ιστορία ως μια διαλεκτική διαδικασία,και τι προκαλούσε τις μεταβολές και τις τροποποίησεις της κοινωνίας μέσω της οικονομίας.
Τωρα αν αυτό τον καθιστά και ιστορικό нет проблем
Τελος πάντων.
Οτι είμαστε αξιοι συνεχιστές της ιστορία δεν χωράει αμφιβολία.Σε ένα σχολιό μου λίγο πιο πάνω είχα γράψει για τον Σόλωνα και την σεισάχθεια που ειδοποιήσε τα φιλαράκια του να πάρουν μεγαλα δάνεια κτλπ
και να που ειχα δίκαιο
Η μεγαλύτερη εφημερίδα της Λευκωσίας, «Φιλελεύθερος» γράφει σήμερα οτι συνεργάτες του Αναστασιάδη και κάποιοι οικονομικοί παράγοντες έχουν αποσύρει τις τελευταίες δύο εβδομάδες τεράστια ποσά από τις κυπριακές τράπεζες και να τα μετέφεραν στο εξωτερικό.
Και μετα απο 2000 ο Αναστασιαδης θα γίνει ο οικονομικός σωτήρας της Κυπρου…κατι σαν τον Σολωνα