«

»

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Μονή Βλατάδων: Προδοσία, Αγυρτία, Ροζ σκάνδαλα, Αρχαιοκαπηλία, Αρπακτικότητα

40-02a1

 

Ένας άλλος άγιος ηγούμενος της Μονής, επίσκοπος κιόλας, είχε την ατυχία να πέσει θύμα παρεξήγησης και να συλληφθεί σε τουαλέτα αθηναϊκού πορνοκινηματογράφου με νεαρό.

 

 

Από http://roides.wordpress.com/2013/01/31/31jan13c/, διαβάζουμε:

Ν. Παππάς (ΣΥΡΙΖΑ): «Η Εκκλησία συγκεντρώνει χρήματα για κοινωφελείς σκοπούς…»

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

vlatadwn1

Kύριε Ροΐδη,
Mε αφορμή την παραπάνω δήλωση του κ.N.Παππά, που είναι παρόμοια με παλαιότερη του φίλου και αρχηγού του, ορμώμενος και από το γεγονός ότι ο κ.Τσίπρας, που θα συμμαχήσει λέει και με το Διάβολο, βρίσκεται πολύ δεξιότερα της κας Μέρκελ και σε θέματα ιερών προνομίων, φοροκλοπής, ατιμωρησίας σκανδάλων κλπ, θέλω να παρουσιάσω το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας, το οποίο έχει γοητεύσει τους δυο ανατροπείς του ευρωπαϊκού καπιταλισμού, μέσω της ιστορίας μιας πατριαρχικής Μονής, της «Ιεράς Βασιλικής και Σταυροπηγιακής Μονής Βλατάδων» Θεσσαλονίκης.
—–Α. ΠΡΟΔΟΣΙΑ: Όταν το 1430, ο Μουράτ Β΄ πατέρας του Μωάμεθ του Πορθητή πολιορκούσε τη Θεσσαλονίκη, οι καλόγεροι την Μονής Βλατάδων έδρασαν σαν Δούρειος Ίππος της πόλης αποκαλύπτοντας στο Σουλτάνο τους υπόγειους αγωγούς του υδραγωγείου της Θεσσαλονίκης, που βρίσκονταν στον Χορτιάτη: «…Και ωσάν ήρθε αυτός ο Σουλτάνος και την επολέμα ήτον εις αδημονίαν μεγάλην, όπου δε ημπορούσε να την επάρη και έταζε χαρίσματα μεγάλα και δωρεάς, όποιος του δείξει να την επάρη. Και ως έμαθον τούτο οι καλόγεροι του μοναστηρίου των Βλαταίων, όπου είναι το μοναστήρι τους εις την καρδίαν της Θεσσαλονίκης, έγραψαν γράμμα μια νύχτα και το έριξαν από το μοναστήρι έξω εις τον Σουλτάνον Μουράτ Β” γράφοντας και λέγοντας έτζι: «Ημείς οι δούλοι σου από το μοναστήρι των Βλαταίων προσκυνούμεν την αυθεντίαν σου και δεόμεθα του Θεού να σε βοηθήσεις να επάρης τούτο το κάστρον το περίφημον και άλλα πολλά και να σε ιδούμεν και βασιλέα στην Πόλη. Όμως δίδωμεν σου είδησιν ότι αν θέλεις να επάρης το κάστρον τούτο της Θεσσαλονίκης στείλε από το φουσάτον σου ανθρώπους εις του Χορτιάτη την περιοχήν όπου έρχεται απ” εκεί το νερό εδώ μέσα στην πόλη μας και κόψε το νερό να μην τρέχει και πίνει ο λαός και στανικώς θέλουν παραδοθή και προσκυνήσουν».http://athriskos.gr/28/09/2012/885/
Το μοναστήρι φαίνεται πως μάλλον από τότε μετονομάστηκε και σε «Τσαούς Μοναστήρ»  ίσως λόγω της φρουράς που του διέθεσε ο κατακτητής μέσω του διοικητή της πόλης Τσαούς μπέη, αυτό που πάντως είναι σίγουρο είναι τα μεγάλα οικονομικά και άλλα προνόμια που του χάρισε. Αλλά και ελληνική Πολιτεία, φρόντισε να το απαλλάξει ως πατριαρχικό από τις υποχρεωτικές απαλλοτριώσεις υπέρ ακτημόνων του 1952 (Νομοθετικό Διάταγμα 2185/1952 «Περί αναγκαστικής απαλλοτριώσεως κτημάτων προς αποκατάστασιν ακτημόνων καλλιεργητών και κτηνοτρόφων». Άρθ. 38).
—–Β. ΑΓΥΡΤΙΑ: Από ένα τέτοιο μοναστήρι δεν θα μπορούσε να λείπει ένα κορυφαίο μηχάνημα θαυματουργίας. Οι αθεόφοβοι ρασοφόροι χτύπησαν πολύ ψηλά. Το ιερό Γκράαλ που έψαχνε ο μυθικός (;) Αρθούρος και οι Ιππότες του βρίσκεται στη Μονή: «Ένα από τα αξιολογότερα κειμήλια της Μονής είναι το Καυκίον η άγιον Ποτήριον ή άλλως Αγιόκουπα, το οποίο κατά παράδοση ήταν το Άγιον Ποτήριον του Μυστικού Δείπνου. Τα θαύματα που έγιναν κατά την τέλεση αγιασμού με τη χρήση της Αγιόκουπας την έκαναν ξακουστή στη Θεσσαλονίκη και τα περίχωρά της. Η φήμη της έφθασε ως τη ρωσική αυλή του τσάρου, όταν η φιλάσθενη αυτοκράτειρα Αλεξάνδρα Φεοδώροβνα (1798–1860), αποστείλασα πλούσια δώρα στο Μοναστήρι, παρακάλεσε τους μοναχούς να τελέσουν αγιασμό στο ανάκτορό της με την Αγιόκουπα» (Καθημερινή-«Επτά ημέρες»-Τα Μοναστήρια της Μακεδονίας, 14.4.1996). Περιέργως όμως τρομαγμένοι και οι ίδιοι με το μέγεθος και το θράσος της προφανούς απάτης δεν το πολυδιαφημίζουν ξέροντας ότι μπορεί να εξευτελιστούν.
—–Γ. ΡΟΖ ΣΚΑΝΔΑΛΑ: Δυο ηγούμενοι της Μονής είχαν κάποιες «προσωπικές» ατυχίες. Ο αγιορείτης αρχιμανδρίτης και ηγούμενος των Βλατάδων (1940-1966) όσιος Παγκράτιος Σαβράνης ο Ιβηρίτης, γεννημένος το 1896 δολοφονήθηκε από αγνώστους, 81χρονος συνταξιούχος, στις 13 Σεπτεμβρίου 1976. Οι εφημερίδες δεν τήρησαν την Ομερτά που απαιτεί πάντα το πατριαρχείο, το οποίο έχει εξαφανίσει κάθε αναφορά στον τρόπο του θανάτου του, και αποκάλυψαν ότι ο ιερωμένος, που ήταν και γιατρός, ψώνιζε συστηματικά εραστές και τη βραδιά του φόνου θεάθηκε από το θυρωρό να ανεβαίνει τις σκάλες «αγκαζέ» με ξανθό νεαρό. Η «Απογευματινή» (18.9.1976) γράφει πως «λέγεται ότι ήταν ανώμαλος» (sic) και πως ερχόταν σπίτι του «συχνά παρέα με νεαρούς». Η ίδια εφημερίδα στις 20, 23 και 29, μιλάει για ανακρίσεις που έκανε η Αστυνομία σε «περισσότερα από 100 άτομα» γιατί ο πανοσιολογιότατος διέθετε «ευρύ κύκλο εφήμερων και ύποπτων γνωριμιών». Έχουν καταγραφεί στον τύπο και άλλες περιπτώσεις κληρικών που έκαναν τροτουάρ (ανάμεσα τους και o μητροπολίτης Nικαίας Ιάκωβος Γκίνης Παπαθανασίου που πέθανε από AIDS (Δ.Μιχαηλίδης, «Πρώτο Θέμα», 20.3.’05), ή ο αδελφός του πατριάρχη Ιεροσολύμων Διόδωρου αρχιμανδρίτης Βενέδικτος του Ρόδου του Αμάραντου που συνελήφθη νύχτα από την Αστυνομία, η ο αρχιμανδρίτης της κρατικής Εκκλησίας και μετέπειτα παλαιοημερολογίτης μητροπολίτης Πατρών Δωρόθεος Τσάκος που επίσης δολοφονήθηκε. Έχουν επίσης βρεθεί δολοφονημένοι για αδιευκρίνιστους λόγους σπίτι τους κάμποσοι μητροπολίτες (π.χ. οι άγιοι Σουδάν Τίτος και Νύσσης Ελευθέριος που οι ύποπτοι ήταν γνωστοί τους) και κληρικοί, χωρίς να δοθεί έκταση, όμως για τον ιερό Παγκράτιο βούιξε τότε η Θεσσαλονίκη αν και σύντομα το πράγμα ξεχάστηκε. Άλλος ένας Παγκράτιος (Βρυώνης), κληρικός αρχικά της ελληνικής Αρχιεπισκοπής Αμερικής, καταδικάστηκε για παιδεραστία (στις ΗΠΑ, όχι εδώ) και αργότερα έγινε παλαιοημερολογίτης μητροπολίτης Βασιλουπόλεως.http://pokrov.org/display.asp?ds=Person&id=42

—–Στο βιογραφικό του οσίου Παγκράτιου του Θεσσαλονικέως που δημοσιεύει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, στο οποίο ήταν κληροδότης (μετά θάνατον φυσικά), διαβάζουμε και τα εξής: «…Aπό μικρός διακρινόταν για την ιδιαίτερη κλίση του στη θρησκεία. Nέος οδηγήθηκε στο Άγιον Όρος όπου και εγκαταβίωσε στην Iερά Mονή Iβήρων, ως υποτακτικός του Γέροντος Iωακείμ Iβηρίτη, ο οποίος τον βοήθησε να μορφωθεί. Φοίτησε στην Aθωνιάδα Σχολή, …. Ως ιατρός και μοναχός προσέφερε τις υπηρεσίες του στο Άγιον Όρος, σε μία πολυπληθή για την εποχή εκείνη κοινότητα, από το 1930 μέχρι το 1938, και αποχώρησε όταν ο Γέροντάς του, ο Iωακείμ, διορίστηκε από το Oικουμενικό Πατριαρχείο Hγούμενος της Mονής Bλατάδων στη Θεσσαλονίκη. Eκεί τον ακολούθησε ο Παγκράτιος ως ιερέας και αργότερα έγινε αρχιμανδρίτης. Όταν ο Γέροντας Iωακείμ εκοιμήθη, ηγούμενος της Mονής Bλατάδων διορίστηκε από το Πατριαρχείο ο Παγκράτιος. Aργότερα διορίστηκε και ηγούμενος της Mονής Aγίας Aναστασίας Bασιλικών Θεσσαλονίκης. Eπί ηγουμενίας του Παγκρατίου Iβηρίτη και οι δύο μονές γνώρισαν μέρες ακμής και δόξας. … Tο Oικουμενικό Πατριαρχείο του είχε ήδη χορηγήσει τον τίτλο του Mέγα Aρχιμανδρίτη. Tα τελευταία χρόνια της ζωής του έζησε οικειοθελώς εκτός Mονής, στη Θεσσαλονίκη, στην πόλη η οποία συνδέθηκε άρρηκτα με τη ζωή του. Έμενε σε ιδιόκτητο διαμέρισμα επί της οδού Bελισσαρίου 18. Aπέκτησε μεγάλη ακίνητη περιουσία στη Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά… σε ηλικία 79 ετών, έγραψε την ιδιόγραφη διαθήκη του με την οποία άφησε την κινητή και ακίνητη περιουσία του στο Aριστοτέλειο με σκοπό να σπουδάζουν στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό πτυχιούχοι της Iατρικής …».http://www.klirodotimata.web.auth.gr/node/55

—–Τουλάχιστον το πλούσιο κομπόδεμα του ακτήμονα (μεγαλοϊδιοκτήτη) καλόγερου έπιασε τόπο αφού δεν ακολουθήθηκε η πεπατημένη να κληροδοτείται σε ανιψιούς.

—–Τέσσερα πράγματα θέλω να επισημάνω:

  • Το ότι «Νέος οδηγήθηκε (sic) στο Άγιο όρος» (Πόσο νέος;)
  • Το ότι εφοίτησε στην Αθωνιάδα, υποδηλώνει ότι ήταν έφηβος ή και μικρότερος. Η Αθωνιάδα είναι Γυμνάσιο και Λύκειο.
  • Ακολουθούσε στις μετακινήσεις του «τον Γέροντά του». Αυτή η προσκόλληση των νεαρών μοναχών στους «Γεροντάδες» δεν είναι περίεργη; Αναρωτιέμαι αν οι κ.κ.Τσίπρας και Παππάς θα έστελναν τα παιδιά τους στην Αθωνιάδα για να γευτούν το κατά Τσίπρα «κοινωνικό έργο» (30/5/2011)  της Εκκλησίας.
  • «Aπέκτησε μεγάλη ακίνητη περιουσία στη Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά».

—–Αναρωτιέμαι με ποιο τρόπο ένας καλόγερος αποκτά περιουσία. Ίσως το ότι ηγουμένευε σε δυο ταυτόχρονα μοναστήρια να το εξηγεί.
—–Ένας άλλος άγιος ηγούμενος της Μονής, επίσκοπος κιόλας (δεν φτούρησε, αναγκάστηκε να «εφησυχάσει» στο χρόνο επάνω), είχε την ατυχία να πέσει θύμα παρεξήγησης και να συλληφθεί σε τουαλέτα αθηναϊκού πορνοκινηματογράφου με νεαρό. Τελικά η αδέκαστη Δικαιοσύνη δεν έπεσε στην παγίδα και δέχτηκε ότι επρόκειτο για σατανική συρροή συμπτώσεων, γι’ αυτό και δεν θα αναφέρω πότε συνέβη το περιστατικό και δεν θα αναδιφήσω στο αξιοθαύμαστο σκεπτικό της αθώωσης. Απλά το σημειώνω για να δείξω πως ακόμη και η Αστυνομία έχει πέσει θύμα των διαδόσεων σε βάρος των κληρικών και είναι έτοιμη να παρεξηγήσει έναν ρασοφόρο που μπήκε κατά λάθος σε πορνοκινηματογράφο και σκόνταψε στις τουαλέτες του πάνω σε ένα νεαρό.
—–Παρά την αθώωση του ο κληρικός δεν επέστρεψε ούτε στη Μονή του ούτε στην Επισκοπή του και αυτό το θεωρώ μεγάλη αδικία. Αντίθετα άλλος αρχιμανδρίτης, που μάλιστα καταδικάστηκε μετά τη σύλληψή του σε πορνοκινηματογράφο, προήχθη σε αρχιεπίσκοπο στο πατριαρχείο Ιεροσολύμων («Πρώτο Θέμα»-22.1.’06). Προφανώς εδώ η Δικαιοσύνη έκανε λάθος.

vlatadwn2

—–Δ. ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑ: Στο ερώτημα που βρήκε το φτωχό καλογεροπαίδι και μετέπειτα ακτήμων ηγούμενος και φιλάνθρωπος ιατρός την τεράστια περιουσία του, η «Απογευματινή» διατυπώνει ανεπίτρεπτες υποψίες και μεταφέρει συκοφαντικές φήμες. Ο Μέγας Αρχιμανδρίτης (αυτός ήταν ο τίτλος του) του πατριαρχείου, διπλός ηγούμενος, φανατικός συλλέκτης και κάτοχος θησαυρών είχε καταδικαστεί πριν δέκα χρόνια από τη Δικαιοσύνη για αρχαιοκαπηλία αρχαίων και βυζαντινών αντικειμένων και είχε υποχρεωθεί να επιστρέψει ένα μέρος της συλλογής του στο κράτος. Η εφημερίδα αναρωτιέται αν σχετίζεται με τη δολοφονία η «σκοτεινή» κλοπή πολύτιμης εικόνας πριν ένα χρόνο από τη Μονή Βλατάδων και ισχυρίζεται ότι η Αστυνομία ερευνά αν η μεγάλη συλλογή του ηγούμενου περιέχει αντικείμενα που έχουν κλαπεί από το Άγιο Όρος, γιατί όπως φαίνεται είναι τέτοιας αξίας που μόνο από εκεί μπορεί να προέρχονται. Τέλος γράφει και για χαμένο βιβλιάριο καταθέσεων 1,5 εκατομμυρίου δραχμών και για τα πολλά ακίνητα του οσίου.

—–Ε. ΑΡΠΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ: Το δεύτερο μοναστήρι που ηγουμένευε ο όσιος Παγκράτιος ήταν η Αναστασία η Φαρμακολύτρια (sic) στα Βασιλικά. Για το αρπακτικό αυτό τεμπελχανείο διαβάζω στο Ριζοσπάστη για την περίοδο που ηγουμένευε ο διπλός ηγούμενος όσιος Παγκράτιος: 

«Αγώνες για τη γη των πατεράδων τους.
Αποφασισμένοι είναι οι ακτήμονες κάτοικοι των Βασιλικών, οι οποίοι διεκδικούν τα 1.900 στρέμματα που τυπικά ανήκουν στο μοναστήρι της Αγίας Αναστασίας
Αποφασισμένοι να πάρουν πίσω τη γη που τους ανήκει είναι οι ακτήμονες των Βασιλικών, οι οποίοι άρχισαν να καλλιεργούν τις εκτάσεις, που τυπικά βρίσκονται στην κυριότητα της Μονής Αγίας ΑναστασίαςΤα χωράφια, 1.900 στρέμματα περίπου, οι παλιότεροι κάτοικοι των Βασιλικών τα έκαναν δωρεά στο μοναστήρι για να μην περιέλθουν στην κυριότητα των Τούρκων. Δεκάδες χρόνια μετά την απελευθέρωση της περιοχής, οι ακτήμονες αγωνίζονται σήμερα για να έχουν δικαιώματα στη γη των πατεράδων τους, ενώ πολλές φορές παλιότερα έχουν συρθεί στα δικαστήρια και έχουν δεχτεί επιθέσεις από τα ΜΑΤ. “Το 1964 ήρθε η Αστυνομία με σκοπό να μας αποτρέψει να καλλιεργήσουμε αυτά τα χωράφια”, λέει ο Αργύρης Μπάραςπαλαίμαχος αγωνιστής και μέλος του Σωματείου Ακτημόνων. “Το μοναστήρι ήθελε να εκμεταλλεύεται αποκλειστικά τα χωράφια. Χτύπησαν τότε οι καμπάνες, όλος ο κόσμος βγήκε έξω και οι αγρότες επέβαλαν το δίκιο τους. Μετά άρχισαν να μας σέρνουν στα δικαστήρια. Το Δεκέμβρη του 1982 μας έκλεισαν στο Γεντί Κουλέ. Οι Βασιλικιώτες και οι Γαλαρηνοί αντέδρασαν αμέσως, έκαναν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, τα σχολεία δε λειτούργησαν και στο τέλος αναγκάστηκαν να μας αφήσουν. Σήμερα οι κάτοικοι της περιοχής, ανεξάρτητα από την πολιτική τους τοποθέτηση, συγκεντρώθηκαν εδώ, καλλιεργούν και σπέρνουν τα χωράφια”, λέει χαρακτηριστικά. “Αγωνιζόμαστε τα χωράφια να “περάσουν” στους ακτήμονες της περιοχής και να μη γίνουν οικόπεδα, όπως θέλει το μοναστήρι για να γεμίσουν τα ταμεία του”, λέει ο Αργύρης Τσικλικώνης,γραμματέας της ΚΟ Βασιλικών του ΚΚΕ. … (Α. Ν. 25 Γενάρη 1997)».

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://athriskos.gr/6079/

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

:bye: 
more...