Πυρετώδεις είναι οι προσπάθειες του ΣΥΡΙΖΑ το τελευταίο διάστημα για εναγκαλισμό με την Εκκλησία.
Από τις επισκέψεις στο Άγιον Όρος μέχρι τις επαφές με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης αλλά και την περίφημη φράση του Αλέξη Τσίπρα “θα συμμαχήσουμε και με την Εκκλησία”, η αξιωματική αντιπολίτευση επιδιώκει ξεκάθαρα πλέον να δείξει πως Εκκλησία και Αριστερά μπορούν να έχουν κοινή πορεία.
Κάτι που επιχειρήθηκε να περάσει και μετά το ομώνυμο πρόσφατο συνέδριο στη Θεσσαλονίκη, το οποίο πάντως προκάλεσε πολλές και ποικίλες αντιδράσεις στους κόλπους της Ελλαδικής Εκκλησίας.
Στην Κουμουνδούρου επιδιώκουν παράλληλα να εκμεταλλευτούν τον αρνητικό αντίκτυπο που έχει δημιουργήσει η βουλευτής της ΔΗΜ.ΑΡ. Μαρία Ρεπούση με τις επαναλαμβανόμενες σκανδαλώδεις και αντεθνικές τοποθετήσεις. Στόχος είναι να εμφανιστεί ο ΣΥΡΙΖΑ ως η….θρησκευόμενη Αριστερά κόντρα στις προκλήσεις της “άλλης Αριστεράς”, την οποία εκφράζει η κα Ρεπούση.
Είναι σαφές επίσης πως στην Κουμουνδούρου επιδιώκουν να αφήσουν πίσω θέσεις που έφεραν αντιπαράθεση με την Εκκλησία και φωνάζουν “απεταξάμην” σε…ιδέες τύπου Κουράκη για επιπλέον φορολόγηση των Ορθοδόξων Χριστιανών ούτως ώστε να πληρώνονται οι ιερωμένοι!
Ολοένα και πιο συχνά λοιπόν ο κ. Τσίπρας και τα στελέχη του θυμούνται την Εκκλησία.
Ακόμη και χθες από το Σύνταγμα σε μια αποστροφή της ομιλίας του αναφέρθηκε σε αυτήν με αφορμή το θέμα της ΕΡΤ. “Θρησκευτικοί ηγέτες όπως ο αρχιεπίσκοπος και ο πατριάρχης Αλεξανδρείας, ζητούν να ανοίξει η δημόσια τηλεόραση” είπε ο κ. Τσίπρας επιχειρώντας να φανεί πως υπάρχει ταύτιση απόψεων του κόμματος του με την ηγεσία της Εκκλησίας για το συγκεκριμένο θέμα.
Συν τοις άλλοις είναι ξεκάθαρο πως για πρώτη φορά έχουν στενέψει τόσο πολύ οι επαφές του ΣΥΡΙΖΑ με εκκλησιαστικούς παράγοντες. Υπενθυμίζεται πως αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον βουλευτή Θεσσαλονίκης του κόμματος Γιάννη Αμανατίδη και στελέχη του Τομέα Θρησκευμάτων επισκέφθηκε για πρώτη φορά διαδοχικά το Αγιον Ορος όπου έγινε δεκτή από την Ιερά Επιστασία, ενώ στη συνέχεια συναντήθηκε στη Θεσσαλονίκη με τον κ. Ανθιμο για να ακολουθήσει και επίσκεψη στη μητρόπολη Λαγκαδά όπου συναντήθηκε με τον μητροπολίτη κ. Ιωάννη.
Το συμπέρασμα είναι πως στην αξιωματική αντιπολίτευση, στην προσπάθειά τους να “ψαρέψουν” σε πολλές δεξαμενές ψηφοφόρων όχι απλώς έχουν βάλει νερό στο κρασί τους, αλλά μάλλον το νερό…υπερισχύει. Το θέμα είναι ποια στάση θα διατηρήσει και η Εκκλησία, η οποία κρατάει αποστάσεις ασφαλείας, αν και συγκεκριμένοι Ιεράρχες δε χάνουν ευκαιρία να ξιφουλκήσουν κατά του κόμματος της Αριστεράς.
Από: http://www.agioritikovima.gr/politika/23521-thrikeuomen
24 σχόλια
Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων ↓
mixalis
5 Ιουλίου 2013 στις 11:14 πμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Από καθαρά πολιτική διάθεση και χωρίς ίχνος ουδεμίας κομματικής προκατάληψης έχω να πω το εξής.
Αυτό ενδιαφέρει άμεσα τον άνεργο Έλληνα πολίτη, το αν οι πολιτικοί (γενικώς)συνδιαλέγονται με πρόσωπα της εκκλησίας, που ούτως ή άλως είναι ( και θα παραμείνουν) στο παιχνίδι της εξουσίας ; Ή.. οι πολιτικές θέσεις που αντιπαραβάλουν απέναντι στους υιούς των σάπιων πολιτικών τζακιών της δικομματικής παρωδίας, για να πείσουν τον κόσμο πως με άλλες πιο διαφορετικές πολιτικές θα μπορέσουμε να βγούμε συνολικά από αυτό το κοινωνικό ολίσθημα και τα συνεχιζόμενα αδιέξοδα που οδηγείται συνεχώς η Ελλάδα χωρίς κανένα θετικό στοιχείο ανάκαμψης;
Από πολιτικής απόψεως, έχω σοβαρούς λόγους, στο Συριζα*, να μην έχω εμπιστοσύνη για αλλαγής της πολιτικής (αν έλθει ποτέ στην εξουσία), μέχρι ότι θα τα κάνει μούσκεμα και στο τέλος θα χρεωθεί όλο το λογαριασμό του βρώμικου και στημένου παιχνιδιού της ανθρωποφαγίας,,,,, δεν θα τον κατακρίνω ( την ηγεσία του εννοω) για τίποτα που δεν έκανε ως διαχείριση -και άρα δεν ευθύνεται άμεσα- παρά μόνο θα τον κρίνω, όχι για τις τακτικές του, αλλά κυρίως για την ασάφεια του λόγου του και τις κτυπητές παραφωνίες του…..αν κάνει υποχωρήσεις απέναντι σε αυτά τα λυσσασμένα σκυλιά που χορταίνουν από την πίτα του κρατικού πλούτου χιλιάδες χιλιάδων χρόνια την σαποκοιλιά τους, λιγο με ενδειαφερει ( τουλάχιστον έχω τη γνώση) προσγειώνομαι και σ αυτό τον δικαιολογώ!! Προηγούνται κατά την προτεραιότητα αναγκών άλλα..το είχε πει και ο Μαρξ.
Μηπως ο ΣΥΡΙΖΑ ως η….»θρησκευόμενη Αριστερά» πρεπει θα χρεωθεί και.. την κυριαρχία της εκκλησίας;;;;;
stauros
5 Ιουλίου 2013 στις 12:53 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Η γνώμη μου είναι πως ναι. Πρέπει να χρεωθεί. Το λέω αυτό διότι θεωρώ ως το βασικό πρόβλημα της χώρας την θρησκευτική υποδούλωσή της.
Δηλαδή η εκκλησία εμποδίζει σαφώς, και το καταφέρνει, την ανάπτυξη μιας παιδείας διαφωτιστικού και πολιτικού τύπου. Συντηρεί τον σκοταδισμό, την αμορφωσιά και αποτρέπει την γνώση της αληθινής ιστορίας, με αποτέλεσμα να θάλλει η κοινωνία των ιδιωτών, του ρουσφετιού και της ανευθυνότητας απέναντι στα κοινά.
Το καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολο να φτάνει κανείς στις βαθιές ρίζες των κοινωνικών προβλημάτων αλλά η αλήθεια είναι ότι εκεί είναι που πάσχει η χώρα.
Σε παρακαλώ Μιχάλη να μου πεις ποιο θεωρείς ως βασικό πρόβλημα της χώρας.
mixalis
5 Ιουλίου 2013 στις 1:49 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
….Ο χριστιανισμός διότι ΕΚΕΙ βρίσκονται οι βαθιές ρίζες των κοινωνικών προβλημάτων (και της υποκρισίας) – τι άλλο μπορεί θα μπορούσε να απαντήση ένας μειοψηφών του 2%…
stauros
5 Ιουλίου 2013 στις 2:55 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Αν το 2% γίνει 5%, τότε νομίζω ότι κάτι θα αλλάξει. Έλα μου όμως που ακόμη οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το πρόβλημα της χώρας είναι κυρίως κομματικής και πολιτικαντικής φύσεως. Δεξιού ή αριστερού διακανονισμού. Επαναστατικού ή συντηρητικού συντελεστή.
Και πρόσεξε, όλοι λένε ότι το πρόβλημα είναι βασικά θέμα παιδείας. Άμα τους ρωτήσεις όμως τι είδους παιδεία, τότε χάνουν και τα λόγια τους και την γλώσσα τους. Διότι ιδέα δεν έχουν τι πάει να πει παιδείες. Το μόνο που αναμασούν είναι παιδεία, άνευ συγκεκριμένου περιεχομένου.
Ουδέποτε μπόρεσαν να καταλάβουν ότι παιδεία με ανεκτικότητα στο «Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι», είναι ανάξια ακόμη και για ζώα. Παιδεία που περιφρονεί ακόμη και την θεωρία της εξέλιξης! Δηλαδή άνθρωποι δίχως εξέλιξη. Χελώνες των νήσων Γκαλαπάγκος.
mixalis
5 Ιουλίου 2013 στις 3:13 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Απ το στόμα σου και στου Γιαχβέ τ αυτί, και τότε εμείς του 5% θα έχουμε όλη την ευχέρεια να τον κρεμάσουμε στο σύνταγμα, τον Τσιπρα ντε(γιατί οι άλλοι θα έχουν λακίσει με ελικόπτερο), Τα λέω όλα αυτά ξέρεις, έτσι από μια διάθεση (με την κατανόηση ενός αγνού εξωγήινου παρατηρητή), αναζήτησης ιχνοστοιχείων έστω και απειροελάχιστου πολιτικού διαλόγου (!!)…και όχι να υπερασπιστώ κάποιον η κάποιους,,,ως γνωστόν.
stauros
5 Ιουλίου 2013 στις 3:23 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Μιχάλη, εδώ δεν πρόσεξα να προτείνει κάποιος κρεμάλα καν για ένοχους. Πόσο μάλιστα για αθώους.
Κύτταξε, υποψιάζομαι ότι πάσχουμε από «έλλειψη» αδικιών σοβαρής φύσης (δηλαδή ότι δεν τις αντιλαμβανόμαστε). Διότι νομίζω ότι οι παρούσες αδικίες είναι ευτελείς. Θέλω να πω ότι μόνο οι ευτελείς αδικίες μας είναι ευδιάκριτες.
mixalis
5 Ιουλίου 2013 στις 4:35 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Οι παρούσες αδικίες και τα δίκαια, είτε είναι ευτελείς είτε όχι, είναι ανάλογες, και τις κρίνει, η «διαφορετική οπτική παράσταση» των μονάδων αυτής κοινωνίας και ενδεχομένως όχι Εγώ……. που κάνω την πλακίτσα μου, (μεταξύ του σοβαρού και του αστείου).
Politropos Dionisis
6 Ιουλίου 2013 στις 11:39 πμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
5 Ιουλίου 2013 στις 1:49 μμ (UTC 3)
Σε παρακαλώ Μιχάλη να μου πεις ποιο θεωρείς ως βασικό πρόβλημα της χώρας.
….Ο χριστιανισμός διότι ΕΚΕΙ βρίσκονται οι βαθιές ρίζες των κοινωνικών προβλημάτων (και της υποκρισίας) – τι άλλο μπορεί θα μπορούσε να απαντήση ένας μειοψηφών του 2%…
Πολλά θα μπορούσε να πει ένας μειοψηφών (μεταξύ του σοβαρού και του αστείου)….. όπως ας τον τρελό στην τρέλα του και μην τον συνεφέρεις…
Μιχάλη και Σταύρε θα σας στενοχωρήσω, δηλαδή θα σας βάλω σε στενούς χώρους κι όχι στην άπλα της γενίκευσης…. Ισχυρίζομαι βάση ορθολογισμού πως η θρησκεία ποτέ δεν ήτανε ούτε είναι το βασικό πρόβλημα!! Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα αλλά όχι το βασικό!
Η θρησκεία δεν μπορεί να εμποδίσει τίποτε όταν ωριμάσουνε οι συνθήκες!! Ετσι όσο και να σκούζανε οι παπάδες (όχι όλοι γιατί ως γνωστόν υπάρξανε και από αυτούς καμπόσοι που πήρανε μέρος στα επαναστατικά κινήματα) Όσο λοιπον και να σκούζανε οι παπάδες οι επαναστάσεις εγιναν όταν ωρίμασαν οι συνθήκες στην Ευρώπη στην Ρωσία και άλλου…….. και φυσικά ούτε στην Ελλάδα έγινε αλλιώς, την επανάσταση του 1821 την κάνανε οι θρησκευόμενοι, ρωμιοί – Έλληνες όπως θέλει ας τους χαρακτηρίσει ο καθένας….
Δηλαδή οι άνθρωποι, που είχανε πολύ περισσότερο από σήμερα θρησκευτική παιδεία, κάνανε επαναστάσεις ζητώντας τα δίκια τους!!
Σε αυτές τις επαναστάσεις οφείλονται και οι σχετικές ελευθερίες που σήμερα υπάρχουνε….
Έτσι είμαι αναγκασμένος να ρωτήσω πως εξηγείται αυτό το φαινόμενο?
Όσο για τις ρίζες της υποκρισίας, όπου αίτια θεωρείτε η θρησκεία, θα έλεγα πως, η φύση εκπαίδευσε τον άνθρωπο και έτσι πολύ πριν την εμφάνιση της θρησκείας, υπήρχε η υποκρισία όπως και η απληστία και ο εγωισμός…. αυτά πηγάζουνε από την ανάγκη της αυτοσυντήρησης!
Δηλαδή ένας άθρησκος, δεν υποκρίνεται δεν γίνεται άπληστος ή δεν έχει εγωισμό?
Αν ως άθρησκος κάνω αυτήν την παραδοχή τότε είμαι ο μεγαλύτερος των υποκριτών!!!!
Άλλωστε η θρησκεία (των αρχαίων ελλήνων) δεν τους εμπόδισε στην γέννηση της δημοκρατίας……
Συνεπώς το βασικό ζητούμενο διαχρονικά στην χώρα μας και όχι μόνο….. ήταν ΕΙΝΑΙ και θα ΕΙΝΑΙ πολιτικό!!!
Πάντα πολίτικο ακόμη και αν όλοι γίνουμε άθρησκοι!!!!
stauros
6 Ιουλίου 2013 στις 11:55 πμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
«Ω ταλαίπωρος Ελλάς, δεν ανεστήθης εκ του τάφου, απλώς ήλλαξες τάφον, απ’ τον τουρκικόν εις τον χριστιανικόν». Αδαμάντιος Κοραής
Διονύση, αυτοί οι χριστιανοί «επαναστάτες» και οι παπάδες που τους βοήθησαν οδήγησαν την «επανάσταση» στον χριστιανικό τάφο. Διαφωνείς με τον ποιητή;
Διότι απελευθέρωσαν το οικόπεδο αλλά παρέδωσαν τις ψυχές στο χριστιανικό χτικιό. Αν αυτό το λες επανάσταση ,,,,!
Τα παρακάτω γιατί δεν τα σχολιάζεις; Πιστεύω να τα διάβασες:
Δηλαδή η εκκλησία εμποδίζει σαφώς, και το καταφέρνει, την ανάπτυξη μιας παιδείας διαφωτιστικού και πολιτικού τύπου. Συντηρεί τον σκοταδισμό, την αμορφωσιά και αποτρέπει την γνώση της αληθινής ιστορίας, με αποτέλεσμα να θάλλει η κοινωνία των ιδιωτών, του ρουσφετιού και της ανευθυνότητας απέναντι στα κοινά.
Το καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολο να φτάνει κανείς στις βαθιές ρίζες των κοινωνικών προβλημάτων αλλά η αλήθεια είναι ότι εκεί είναι που πάσχει η χώρα.
********
Για τους ίδιους λόγους που απέτυχε η επανάσταση του 21, απέτυχε και η επανάσταση στη Ρωσία. Ρωμιοί και Ρώσοι είναι σήμερα οι πιο καθυστερημένοι λαοί και βουτηγμένοι πατόκορφα στην χριστιανική δεισιδαιμονία και υποτέλεια.
mixalis
6 Ιουλίου 2013 στις 1:12 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Διονύση, θα είμαι ξεκάθαρος!
Στην ιστορία της ανθρωπότητας έγιναν αναγεννήσεις και πλήθος κοινωνικοπολιτικών ριζοσπαστικών μεταρρυθμίσεων, μέσα σε πέτρινες εποχές που η εκκλησία ήταν μάλιστα άμεσος δυνάστης, ωστόσο αυτό, δεν εμπόδισε τα μεγάλα πνεύματα να προχωρήσουν στον σκληρό αγώνα τους και να δώσουν και την ζωή τους ακόμη, στο βωμό του εξανθρωπισμού… ΑΝ δεχθούμε μονομερώς ότι ο χριστιανισμός ήταν και είναι η αιτία όλων των δεινών μας, ..τότε δεν έχουμε λόγους να αναπτύξουμε περαιτέρω πολιτικό διάλογο, είναι απολύτως ανώφελο, καθότι είναι προφανές ότι ο ένας θα βαράει το γάιδαρο και άλλος το σαμάρι… .(οι γενικότητες).
ΑΝ όμως δεχθούμε ότι το βασικό πρόβλημα δεν είναι ο χριστιανισμός, αλλά είναι πολιτικό, τότε έχει νόημα ο πολιτικός διάλογος…ας το προσπαθήσουμε λοιπόν αφού είναι θετικό για το μέλλον της κοινωνίας.
Οπότε στο ερώτημα σου:
Σου απαντώ : OXI ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΌΣ TO ΒΑΣΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ! ούτε μας είναι άμεσα εμπόδιο στο να αναζητήσουμε τις πολιτικές-κοινωνικές λύσεις στα σοβαρά υπάρχοντα προβλήματα, που πιθανόν κατά άλλους να είναι ασήμαντα…Είναι σαφές ότι στο ζήτημα αυτό υπάρχει αδυναμία συνεννόησης, και δεν επιθυμώ να το σχολιάσω με εκατό κιλά ασπιρίνες…λέω απλά, ο καθένας όπως νομίζει…
Politropos Dionisis
6 Ιουλίου 2013 στις 1:53 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Μιχάλη
Με πρόλαβες……
Για μια φορά ακόμη, (με τα δικά μου κριτήρια τα όχι αλαθητα….) σωστός!!!
Δυστυχώς ο Σταυρός εκεί θέλει να μας (με ) φτάσει στις ασπιρίνες….
Αλλά το έχω υπ όψη μου και έτσι αναγκάζομαι (με αναγκάζει να μεταχειρίζομαι, το μεταξύ αστείου και σοβαρού, κι όσο αντέξει αυτός και εγώ, άλλωστε του το έχω γράψει, όσο ζει ελπίζω…
_______________________________________________________
«Ω ταλαίπωρος Ελλάς, δεν ανεστήθης εκ του τάφου, απλώς ήλλαξες τάφον, απ’ τον τουρκικόν εις τον χριστιανικόν». Αδαμάντιος Κοραής
Καινούργιο έχεις να μας πεις? Λες να μην τον έχω υπόψη μου?
Για να χρησιμοποιήσω το ύφος σου θα πω «σίγα την ιερή αγελάδα!!»
Προφανώς φαντασιώνεσαι ότι ζεις την εποχή του Κοραή αλλά σε ενημερώνω πως Από τότε που τα έγραψε αυτά ο ποιητής περάσανε πάρα πολλά χρόνια και κύλησε πάρα πολύ νερό στο αυλάκι…….
δεν νομίζεις?
Όμως για να μου απαντάς έτσι, δύο τινά, ή μάλλον δεν πρόσεξες ή κανείς ότι δεν πρόσεξες ότι, παραδέχομαι πως είναι σοβαρό πρόβλημα η θρησκεία, συγκεκριμένα έγραψα «Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα αλλά όχι το βασικό!»
Άλλο πράγμα είναι να θεωρείς βασικό πρόβλημα την θρησκεία!
Και άλλο να την θεωρείς σοβαρό πρόβλημα !
Θα προσθέσω για να γίνω ποιο σαφής η θρησκεία (οι εκπρόσωποι της) όσο και να θέλανε δεν μπορέσανε τελικά να εμποδίσουνε τις επαναστάσεις και όταν μιλάμε για επαναστάσεις, αυτές δεν μπορεί να χαρακτηριστούνε τέτοιες, αν δεν γεννήσουνε ποιοτικά ανώτερες κοινωνικές συνθήκες, για να συνεννοούμαστε λοιπόν, όταν ωριμάσανε οι συνθήκες, όσο και να σκούζανε οι παπάδες δεν εμποδίσανε τις επαναστάσεις……. δηλαδή δεν εμποδίσανε την διακήρυξη το ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, δεν εμποδίσανε την κατάκτηση των συνταγμάτων και των αστικό δημοκρατικών ελευθεριών…….
Αν έμενε στο χέρι της θρησκείας ακόμη θα ζούσαμε στον μεσαίωνα, αλλά βλέπεις οι ανάγκες!! «Ανάγκα και οι θεοί πείθονται»
Αλλωστε, από θρησκευόμενους δεν γίνανε πράξη οι κοινωνικές κατακτήσεις! πως? Εδώ είναι που πρέπει να απαντήσεις, πριν να ισχυριστείς: θεωρώ ως το βασικό πρόβλημα της χώρας την θρησκευτική υποδούλωσή της.
Ποιός δεν ξέρει πως οι θρησκείες είναι αντιδραστικές από την φύση τους γιατί έχουνε να κάνουνε με την συντήρηση την παράδοση, που πρέπει να γκρεμιστεί για να δημιουργηθεί το καινούργιο ή νέα παράδοση κλπ κλπ
Όμως βάση της ιστορίας της εξέλιξης των κοινωνιών, πάντα λόγο της εξέλιξης της γνώσης και της επίδρασης που αυτή ασκεί επιβάλλονται οικονομικές – κοινωνικές και για αυτό πολιτικές αλλαγές, τις όποιες όταν αναπτυχτεί το επαναστατικό υποκείμενο δηλαδή μια κρίσιμη μάζα ατόμων που κατανοούνε επαρκώς την ανάγκη αυτών των αλλαγών αυτη ηκρίσιμη μάζα συλλογικόποιείται και συμπαρασύρει ευρύτερα κοινωνικά στρώματα και τις επιβάλουν τισ αλλαγέ…. όχι απόλυτα οχι μέχρι κεραίας, αλλά έτσι άλλαζε το πράγμα.
Λόγο αυτών των αλλαγών έγινε και η εξέλιξη των θρησκειών από τις πρωτόγονες ως της σημερινές (τις εντελώς αφηρημένες με κορυφαίο σε αυτόν τον τομέα το Ισλάμ) κι όχι το ανάποδο.
Ετσι λοιπον πρεπει να παραδεχτουμε πως δεν είναι μονάχα η θρησκεία που διαχρονικά στέκεται ενάντια στην κοινωνική εξέλιξη, είναι πολύ πριν η απληστία και ο εγωισμός ολίγων ιδιωτών που γεννά ένα περίδρομο ιδεολογημάτων για να συντηρεί την υπάρχουσα κατάσταση, ε! και η θρησκεία είναι ένα από τα τόσα!!!!
Ας πούμε ένα μη θρησκευτικό ιδεολόγημα: πάντα οι λίγοι κι επιτήδειοι θα εκμεταλλεύονται τους πολλούς (τάδε έφη: Σταύρος) ,αυτή η άποψη είναι σοβαρό πρόβλημα και στέκεται εμπόδιο στην κοινωνική εξέλιξη τόσο όσο και η θρησκεία! Σοβαρό όχι βασικό!!
Σταύρε: πας να φτιάξεις σούπα με το καπάκι από κάτω και τον τέντζερη και πάνω και από όλα πιο πάνω, την φωτιά!! και θες να παραδεχτούμε πως αυτό είναι και σωστό!
Το βασικό ζητούμενο διαχρονικά και στην χώρα μας και σε ολόκληρο τον πλανήτη ήταν ΕΙΝΑΙ και θα ΕΙΝΑΙ πολιτικό!!!
ΥΓ
Κάνε ένα κόπο να απαντήσεις και στα άλλα επιχειρήματα γιατί κάθε φορά την κοπάνας όταν φτάνουμε στο δια ταύτα!
vomolloxius
6 Ιουλίου 2013 στις 2:53 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Ποιά αρίστερα του Τσίπρα και παπαρια πέργκολες! Οι ανθρωποι δεν εχουν καμμία σχέση με κομμουνισμό!
Αυτοί δεν είναι κομμουνιστές,ειναι ΠΛΑΚΟΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΠΛA-☭ (αποκρύπτουν εσκεμμένα το ΠΛΑ)
Εχουν σχέση με το γνωστό σε ολους μας «πλακομούνι»
Εμπνευστής της θεωρείας ειναι ο Βασίλιεφ Πλακομούνιν, και ειναι η διαφοροποίηση προς τους Λενινιστές και τους Σταλινικούς.
Προβάλουν δε την αναγκαιότητα της πλακομουνιστικής επαναθεμελίωσης, ανάλογα με τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον καπιταλισμό.
mixalis
6 Ιουλίου 2013 στις 3:06 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Ρε συ Βομωλοχιε, χεστήκατε ρε συ, αν είναι «αριστερά» η όχι, τι μαλακίες λένε μας νοιάζει, στο κκε δηλαδή δεν υπάρχουν λεσβίες και σχοινοκαθαριστήρες;;; (εξαιρούνται οι παρόντες),,,, άντε τώρα να μην τα ακούσεις στερεοφωνικά!
stauros
6 Ιουλίου 2013 στις 3:15 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Τι είναι ρε παιδιά αυτό το πλακομούνι; Είναι κακό πράγμα; Έχει σχέση με αιδοία; Είναι σεξουαλικό…; Αν είναι σεξουαλικό τότε πρώτα το απεχθάνονται οι χριστιανοί, μετά οι κομμουνιστές (και για τα δυο μαζί η -κομουνι-θεούσα Κ. Λ. Κανέλη) και στο τέλος οι Ιαχωβάδες.
vomolloxius
6 Ιουλίου 2013 στις 5:37 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
stauros
6 Ιουλίου 2013 στις 8:47 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Σε ποιο επίπεδο;
Politropos Dionisis
6 Ιουλίου 2013 στις 10:19 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Νομίζω πως δεν πρόκειται να απαντήσεις ακόμη κι αν σε τσιγκλήσω ξανά, σε αυτήν την περίπτωση, θα υποθέσω ότι παραδέχτηκες πως είναι λάθος η άποψη σου, για το ότι: «η θρησκεία είναι το βασικό πρόβλημα της κοινωνίας».
Η κριτική της θρησκείας στην εποχή μας, έξω από το γενικότερο πολιτικό πλαίσιο, και τις συγκεκριμένες συνθήκες που αυτό καθορίζει, είναι κριτική της πλάκας και δεν οδηγεί πουθενά.
Και όπως έλεγε ο Μαρξ, μόνο μέσα από μια πολιτική οπτική (σαφως αριστερή οπτική) η κριτική αυτή από: «κριτική του ουρανού μετατρέπεται έτσι σε κριτική της γης, η κριτική της θρησκείας σε κριτική του δικαίου, η κριτική της θεολογίας σε κριτική της πολιτικής».
Γιατι?
Γιατί « Η κατάργηση της θρησκείας ως απατηλής ευτυχίας του λαού είναι η απαίτηση της πραγματικής του ευτυχίας. Το ότι απαιτούμε να παραιτηθεί από τις αυταπάτες σχετικά με την κατάστασή του σημαίνει ότι απαιτούμε να παραιτηθεί από μια κατάσταση που έχει ανάγκη από αυταπάτες.» και κατ επέκταση «το ιστορικό καθήκον είναι να δείξουμε την «αλήθεια του επίγειου κόσμου» και να: «αποκαλύψουμε την ανθρώπινη αλλοτρίωση από τις μη ιερές μορφές της»!!!!!!
ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΑΛΩΤΡΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΗ ΙΕΡΕΣ ΜΟΡΦΕς ΤΗΣ!!!!!!
Για αυτό λοιπον το βασικό ζητούμενο διαχρονικά στην χώρα μας και σε ολόκληρο τον πλανήτη ΗΤΑΝ, ΕΙΝΑΙ και θα ΕΙΝΑΙ πολιτικό!!!
Αλλά σταυρέ για πλακίτσα και χουλιαμά (καζούρα) είσαι πρώτος , μια χαρά σε βόλεψε η παρέμβαση του βωμολόχου για να την κανείς με ελαφριά πηδηματάκια……
Δεν πειράζει θα ξαναγλιστρήσεις στα ίδια……
stauros
6 Ιουλίου 2013 στις 10:42 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Ο ιουδαϊσμός φτάνει στο κορύφωμά του με την ολοκλήρωση της κοινωνίας των ιδιωτών.
Αλλά η κοινωνία των ιδιωτών ολοκληρώνεται μόνο μέσα στον χριστιανικό κόσμο. Μόνο κάτω από την κυριαρχία του χριστιανισμού, που μετατρέπει όλες τις εθνικές, φυσικές, ηθικές, θεωρητικές σχέσεις σε κάτι το εξωτερικό για τον άνθρωπο, η κοινωνία των ιδιωτών μπόρεσε να χωριστεί από τη ζωή του κράτους, να κόψει όλους τους δεσμούς του ανθρώπου με το είδος, να βάλει τον εγωισμό, την ιδιοτελή ανάγκη στη θέση αυτών των δεσμών με το είδος, να μεταβάλει τον κόσμο των ανθρώπων σ’ έναν κόσμο κατακερματισμένων ατόμων που στέκουν εχθρικά το ένα απέναντι στο άλλο. Μαρξ, «Το εβραϊκό ζήτημα».
Politropos Dionisis
7 Ιουλίου 2013 στις 11:10 πμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Σταυρέ, Νοιώθω συντετριμμένος, με το απόσπασμα του Μαρξ που παράθεσες με ισοπέδωσες!!!
Στην πραγματικότητα όμως μου έδωσες μια πολύ καλή βάση να σταθώ!!!
Σταχυολογώ από τα σχετικα δίκη σου ανάρτηση, για του έργο του Μαρξ το εβραϊκό ζήτημα εδώ: http://athriskos.gr/1520/
Όμως πριν θα σου πω πως λυπάμαι που με αυτήν την αφορμή, επισκεπτόμενος την τοποθεσία αυτή, διαπίστωσα πως έχεις εξαφανίσει τα παλαιότερα σχόλια…… και δεν καταλαβαίνω τον λόγο για αυτήν την πράξη, δηλαδή είμαστε ΤΙ? να καθόμαστε να γραφούμε σχόλια και εσύ άμα δεν σου αρέσουνε να τα σβήνεις?
Δεν πειράζει και χωρίς τα δικά μου σχόλια ένας σοβαρός αναγνώστης καταλαβαίνει τις παρανοήσεις σου!!
Τέλος πάντων στο θέμα μας
Δεν φταίω εγώ αν δεν καταλαβαίνεις τι διαβάζεις! Ούτε βέβαια που με τόση προχειρότητα διάλεξες ένα απόσπασμα του Μαρξ, από το εβραϊκό ζήτημα για να επιμένεις στην παραδοχή σου ότι «η θρησκεία είναι το βασικό ζήτημα της χώρας….».
Ολοφάνερα και ξεκάθαρα από την εισαγωγή ακόμη, στο θέμα που ανάρτησες τι λέει? Αυτό που σου λέμε εμείς! Δηλαδή:
1ο «Ο Μαρξ διαφωνεί με τον Μπάουερ, ο οποίος θεωρεί ότι το ζήτημα, της εν λόγω χειραφέτησης, είναι θρησκευτικής φύσεως.(!!!!!) Ότι δηλαδή η λύση είναι η κατάργηση της θρησκείας.» !!!!!!
Πως γίνεται λοιπόν (?) να μην έχεις καταλάβει, ότι καταλαβαίνω και εγώ? και κάθε άλλος……. ότι στο ποιο πάνω απόσπασμα ο Μαρξ ισχυρίζεται πως η χειραφέτηση της κοινωνίας δεν αφόρα την κατάργηση της θρησκείας, ως το βασικό της πρόβλημα της κοινωνίας?
Για να το καταλάβουμε αυτό μας παροτρύνει να ψάξουμε:
2ο «…ας ψάξουμε το μυστικό του Εβραίου όχι μέσα στη θρησκεία του – αλλά ας ψάξουμε το μυστικό της θρησκείας μέσα στον πραγματικό Εβραίο.»
Δηλαδή στον έμπορο στον καπιταλιστή…..!!! Και δεν αφήνει καμία αμφιβολία για αυτό λίγο ποιο κάτω που μας λέει:
3ο «Ποιο είναι το γήινο βάθρο του ιουδαϊσμού; Η πρακτική ανάγκη, το ιδιωτικό συμφέρον. Ποια είναι η εγκόσμια λατρεία του Εβραίου; Το εμπόριο. Ποιος είναι ο γήινος θεός του; Το χρήμα.
Ε, λοιπόν! Η χειραφέτηση από το εμπόριο και από το χρήμα, επομένως από τον πρακτικό, πραγματικό ιουδαϊσμό θα ήταν η αυτοχειραφέτηση της εποχής μας.» (!!!!!!!)
«Μια οργάνωση της κοινωνίας που θα καταργούσε τις προϋποθέσεις του εμπορίου, και κατά συνέπεια τη δυνατότητα του εμπορίου, θα έκανε αδύνατη την ύπαρξη του Εβραίου. Η θρησκευτική του συνείδηση θα διαλυόταν σαν άψυχος καπνός μέσα στον πραγματικό ζωογόνο αέρα της κοινωνίας.»
Α! μάλιστααααα!!! στο εμπόριο κατά τον Μαρξ βρίσκεται το βασικό πρόβλημα της κοινωνίας! Άρα το βασικό ζήτημα της κοινωνίας δεν είναι η χειραφέτηση από την θρησκεία, αλλά (και πολύ σωστά) η χειραφέτηση μας από το εμπόριο και το χρήμα!!!! Έτσι θα στερηθεί ο εβραίος το γήινο βάθρο του ιουδαϊσμού όποτε και το ουράνιο σκέλος του ο ψευτικος θεός του καταρρέει!!!
Και ακόμη ποιο κατηγορηματικά εξηγεί παρακάτω:
4ο «….. όταν ο Εβραίος αναγνωρίζει ως ανίσχυρη αυτή την πρακτική του ουσία (δηλαδή το ιδιωτικό συμφέρον) κι εργάζεται για την εξάλειψή της, τότε βγαίνει έξω από το πλαίσιο της μέχρι τώρα εξέλιξής του προς την καθαρά ανθρώπινη χειραφέτηση και στρέφεται ενάντια στην ακραία πρακτική έκφρασης της ανθρώπινης αυτοαλλοτρίωσης».
Αυτό που πρέπει να καταλαβαίνει ο αναγνώστης είναι ότι μιλά για τον καπιταλιστή κι όχι κατά ανάγκη για τον φυλετικά ή θρησκευτικά εβραίο!
5ο ) «Δεν πρόκειται για μεμονωμένο γεγονός. (δηλαδή δεν αφόρα μόνο τον εβραίο στην θρησκεία και την φυλή) Ο Εβραίος έχει χειραφετηθεί με ιουδαϊκό τρόπο, όχι μόνο γιατί έχει γίνει κάτοχος της δύναμης του χρήματος, αλλά γιατί το χρήμα μ’ αυτόν ή δίχως αυτόν έχει γίνει παγκόσμια δύναμη, και το πρακτικό πνεύμα των Εβραίων έχει γίνει το πρακτικό πνεύμα των χριστιανικών λαών.»
Βλέπεις ο Μαρξ την ίδια στιγμή που μιλά για τον εβραίο, την ιδια στηγμή, αποστασιοποιείται από αυτόν, γιατί γνωρίζει πως υπάρχουνε και άλλοι λαοί, όπως οι Γιαπωνέζοι Κορεάτες….. που ενώ δεν είναι χριστιανοί υπόκεινται κάτω από την δύναμη του χρήματος «…το χρήμα μ’ αυτόν (τον εβραίο) ή δίχως αυτόν…»!!!
Απλά εστιάζει εδώ στην Ευρώπη των χριστιανικών λαών, γιατί εδώ προηγήθηκε ο καπιταλισμός! Και μάλιστα θα μπορούσα λογικά να ισχυριστώ, πως αυτή η πρωτιά κάθε άλλο παρά οφείλετε στον εβραιοχριστιανικό περιβάλλον, που κρατούσε στα μαύρα σκοτάδια τους ευρωπαίους. Οι προϋποθέσεις για αυτήν την πρωτιά, οικοδομηθήκανε με την Αναγέννηση, δηλαδή με την τεραστία ώθηση που πήρε η ερεύνα, που με τα γνωστικά της αποτελέσματα έδωσε την τεχνολογική πρωτοκαθεδρία στους Ευρωπαίους – εβραίο χριστιανούς!!! Και έτσι αποκτήσανε την δυνατότητα να αναπτυχτούνε βιομηχανικά και να κυριαρχήσουνε στο εμπόριο του πλανήτη!!
6) Αυτό το αποσπασμα ,πρόσεξε το καλά: (Σ.Μ. Ο Μαρξ έχει υπόψη την απελευθέρωση του ανθρώπου από το εμπόριο, από την εξουσία του χρήματος. Η χρήση της λέξης «ιουδαϊσμός», ‘Judentum’ με την έννοια της κερδοσκοπίας συνδέεται εδώ, για τον Μαρξ, με το γεγονός ότι στη γερμανική γλώσσα η λέξη «Jude», εκτός από την ετυμολογική της σημασία – «Εβραίος», «Ιουδαίος» – χρησιμοποιείται και με την έννοια του «τοκογλύφος», «αισχροκερδής έμπορος»).
Δηλαδή Σταυρό αν αντί για τις λέξεις εβραίος ιουδαϊκό κλπ βάλεις λέξεις όπως έμπορος τραπεζίτης, τοκογλύφος, καπιταλιστής, κεφαλαιοκράτης…… τότε έχεις το κλειδί για την κατανόηση του κειμένου.
Στην προσπάθεια σου να υπερασπιστείς τους ανυποστατους ισχυρισμούς σου, έφτασες στην ταπεινή τέχνη της κοπτοραπτικής, Δυστυχώς!! έτσι πήρες ένα απόσπασμα από το έργο του Μαρξ για να μας τον παρουσιάσεις (διαστρεβλωμένα) ως συνήγορο σου. Κοντόφθαλμη πρόχειρη και άνευ ουσίας (ως προς την αναζήτηση της αλήθειας) πρακτική, όταν ο καθένας μπορεί να έχει διαβάσει, η να βρει και διαβάσει…. αυτά τα κείμενα για να διαπιστώσει το δια ταύτα!
Έτσι με βάση τις ποιο εκτενείς παραπομπές, που σου παράθεσα, (από την δική σου ανάρτηση εδώ: http://athriskos.gr/1520/ , φαίνεται ξεκάθαρα πως ο Μαρξ ισχυρίζεται το ακριβώς αντίθετο από σένα, δηλαδή ότι το πρόβλημα της θρησκείας δεν είναι για αυτόν, όπως λες εσύ: «το βασικό πρόβλημα της κοινωνίας», αλλά ότι η θρησκεία αποτελεί μια έκφραση ( όχι την μοναδική…) του βασικού προβλήματος που πηγάζει από την απληστία και τον εγωισμό….. που σύμφωνα με τον Μαρξ: «ακόμη και αν δεν υπήρχε ο εβραίος – ο χριστιανός…. , ο καπιταλισμός έπρεπε να τον ανακαλύψει!!! Και φυσικά για αυτό πάλι συμφώνα με τα γραφόμενα του Μαρξ, η θρησκεία του εβραίο χριστιανισμού και κάθε άλλο ιδεολόγημα που στηρίζει τον καπιταλισμό (δηλαδή τον εβραίο κάθε εθνικότητας….) θα εξαφανιστεί όταν αντιμετωπιστούνε οι πραγματικές αίτιες που το γεννούνε και θρέφουνε τον εβραίο( κάθε εθνικότητας) !!!
Πότε? μασ το εξηγει ο ίδιος:
7ο «Μόλις η κοινωνία κατορθώσει να εξαλείψει την εμπειρική ουσία του ιουδαϊσμού, την κερδοσκοπία και τις προϋποθέσεις της, (δηλαδή εμπόριο τράπεζες χρηματιστήριο μεγάλη ιδιοκτησία και ιδιοποίηση των μέσων παραγωγή των αγαθών κλπ) τότε ο Εβραίος (προσθέτω και ο χριστιανός και ο μουσουλμάνος και κάθε άλλο σαχλό ιδεολόγημα που στηρίζει το καπιταλιστικό πρότυπο) θα γίνει κάτι το αδύνατο, γιατί η συνείδησή του (όποιου σκεπτόμενου καπιταλιστικά- εβραιϊκα….) δεν θα έχει πια αντικείμενο, γιατί η υποκειμενική βάση του ιουδαϊσμού, η πρακτική ανάγκη, θα εξανθρωπιστεί, γιατί η σύγκρουση της ατομικής-αισθησιακής ύπαρξης, με την ύπαρξη του ανθρώπου σαν μέλους του ανθρώπινου είδους θα έχει καταργηθεί. !!!!!!!
Αυτό το (οικονομικό κοινωνικό πολίτικο) ζητούμενο, έχει προτεραιότητα σε όλες τις αναλύσεις του Μαρξ: από το ίδιο έργο (το εβραϊκό ζήτημα) είναι και αυτό που εγω χρησιμοποίησα : «το ιστορικό καθήκον είναι να δείξουμε την «αλήθεια του επίγειου κόσμου» και να: «αποκαλύψουμε την ανθρώπινη αλλοτρίωση από τις μη ιερές μορφές της»!!!!!!
Ποιες ειναι αυτές? μα όλες οι παραδοχές υπέρ του ιερού κεφαλαίου, του χρήματος, της τοκογλυφίας……
Τώρα αν εσύ επιμένεις στην παραδοχή σου καλύτερα να βρεις αλλά δικά σου επιχειρήματα, από το να τα ψάχνεις (στον Μαρξ) δηλαδή εκεί που δεν υπάρχουνε τέτοια! Γιατι ετσι αυτόγελοιοποιείσαι!!! πολυ περισσοτερο που ισχυριζεσαι στην συγκεκριμένη ανάρτηση: «Δεν πρόκειται για ανάλυση κομμουνιστικής οπτικής γωνίας»
Το μόνο σωστό που σχολίασες σε αυτήν την ανάρτηση είναι αυτό: « έχουν καταστεί οι εγκεφαλικοί νευρώνες μου ένα μπερδεμένο κουβάρι» και έτσι παραμένουνε!!!! και εγώ σαν καλός φίλος προσπαθώ αυτό το κουβάρι να σε βοηθήσω το ξεμπερδέψεις!!!!!
Εντάξει ξέρω, μετά από λίγο θα το σβήσεις κι αυτό το σχόλιο έτσι για να μην υπάρχει αντίλογος στις παρανοήσεις σου!!!!
stauros
7 Ιουλίου 2013 στις 11:27 πμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Είχαμε ανακοινώσει τότε ότι μετά από ένα ατύχημα χάσαμε και άρθρα και σχόλια άρθρων. Ο Μιχάλης πάλεψε τότε κι ότι ήταν δυνατόν το έσωσε.
***********
Η αδικαιολόγητη αυτή σου εμπάθεια δεν μπορώ καν να υποθέσω από πού πηγάζει!
Politropos Dionisis
7 Ιουλίου 2013 στις 12:44 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Άσε ρε Σταυρέ τις μαμουνιές δεν σου ταιριάζουνε!
Δεν χρειαζότανε καν ο χαρακτηρισμός περί εμπάθειας αρκεί σαν σωστός οικοδεσπότης, να ζητούσες μια συγγνώμη και να εξηγούσες τι έγινε!!!!!
Από όσα σου έγραψα αυτό μονάχα είναι άξιο απάντησης?
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τον κόπο που έκανες!!
Δεν πειράζει, αλλά μάλλον εσένα αφόρα ο περί εμπάθειας χαρακτηρισμός,
και σου το λέω με την ιδία ευκολία ή δυσκολία με την οποία μου τον απέδωσες
Σε αφορά επιπλέον, γιατί περίμενα τουλάχιστον να παραδεχτείς
πως στο συγκεκριμένο θέμα, παρερμηνεύεις τα γραφόμενα του Μαρξ,
οι ισχυρισμοί σου έχουνε πρόβλημα ανεδαφικότητας. Αν όχι εξήγησε το γιατί?
μην κανείς την πάπια και κρύβεσαι πίσω από ην ταχα «εμπάθεια» μου!!
Όχι δεν πρόκειται για εμπάθεια, αλλά ΕΙΝΑΙμια διαπίστωση!!
Και όχι αδικαιολόγητη, γιατί όντος δεν υπάρχει το σχόλιο!.
Όταν μάλιστα μου λες ότι χάθηκε το σχόλιο, αλλά σώθηκε το άρθρο!
Εγώ τι να υποθέσω που δεν γνωρίζω από αυτά τα πράγματα?
Να σου θυμίσω(?)(τότε με τα θέματα του ενυπνιαζόμενου….)πως έσβησες
σχόλιο μου και το δικαιολόγησες με τους τάχα κανόνες της δεοντολογίας ?
Χέστικα λοιπόν κι αν σβήνονται τα σχόλια από λάθος,
όταν ξέρω πως σβήνονται και συνειδητά!!!!
Δεν λέω παραδέχομαι πως είναι δικαίωμα σου να ομολογείς δια της σιωπής,
αλλά και διακαίομαι μου να την κρίνω την αδυναμία αύτη…..
Υ.Γ.
Τελικά πόσα λάθη γίνανε? Γιατί εγώ μετά από εκείνη την εξήγηση,
φρόντισα κάποια σχόλια, να τα κρατήσω (και το συγκεκριμένο τ
ο κράτησα και θα σου το ξαναστείλω εκεί…)
mixalis
7 Ιουλίου 2013 στις 1:01 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Διονύση δεν διασώθηκαν τα σχόλια, ήταν τεχνικά αδύνατο, να ενσωματωθούν για δυο λόγους 1) λόγω διαφοράς ημερομηνιών 2)λόγω δαπάνης ανυπολόγιστου χρόνου του επιχειρούντος… Μαύρου.
Σε παρακαλώ πατριωτάκι, απαιτώ να με πιστέψεις!!
mixalis
7 Ιουλίου 2013 στις 12:55 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Το κύριο ζήτημα κατ εμέ τίθεται ως εξής:
Είναι σίγουρα μεγάλο πολιτικό πρόβλημα, σε μια χώρα, σαν την Ελλάδα – που δεν νοείται να γίνει ποτέ σοβαρή και προοδευτική – εάν ή εκκλησία δεν αποχωρισθεί πλήρως, από το κράτος, το στρατό, την δικαιοσυνη, το σχολείο κ.α.
Κατ αυτό τον τρόπο, θα διασφαλίζεται πλήρως, η εξασφάλιση της ελευθερίας της συνείδησης των πολιτών και οι πολίτες, να έχουν το δικαίωμα να είναι ελεύθεροι να πιστεύουν ή να μην πιστεύουν σε κανένα θεό, να κάνουν ή να μην κάνουν θρησκευτικές ιεροτελεστίες, καθώς επίσης να κάνουν εάν θέλουν και αντιθρησκευτική προπαγάνδα.. χωρίς συνέπειες.
Κάθε απόπειρα απαγόρευσης στους πιστούς να κάνουν ιεροτελεστίες θα ήταν
παραβίαση της ελευθερίας της συνείδησης, παραβίαση των ατομικών δικαιωμάτων των πολιτών, καθε έννοιας δημοκρατίας και το κράτος να έχει την υποχρέωση να προστατεύει αυστηρά τα νόμιμα αυτά δικαιώματα των πολιτών.
Αποχωρισμός της εκκλησίας από το κράτος και τού σχολείου από την εκκλησία σημαίνει, οτι το κράτος δεν θα επεμβαίνει στις θρησκευτικές υποθέσεις των πολιτών, δεν θα τους επιβάλλει θρησκευτικές (ή αθεϊστικές αντιλήψεις) αλλά να θεωρεί αυτό ατομική υπόθεση και να τούς αφήνει ελευθέρους να λύνουν αυτά τα ζητήματα κατά συνείδηση.
Επίσης, αποχωρισμός της εκκλησίας από το κράτος σημαίνει ότι το κράτος δεν δαπανά τα χρήματα του λαού για τη συντήρηση των εκκλησιών και τού κλήρου, όπως γινόταν πρότερα. Οι τόποι λατρείας να συντηρούνται αποκλειστικά με τα μέσα πού τούς προσφέρουν μόνο οι πιστοί. Ή εκκλησία, το τζαμί, η συναγωγή ή άλλοι οίκοι λατρείας θα κλείσουν μόνο με την απόφαση της ενορίας των ίδιων των πιστών, οι οποίοι θα φορολογούνται, ενώ εκείνοι που δεν θα δηλώνουν θρήσκευμα ενω θα απαλλάσσονται αυτής της φορολογίας.
Κάτι τέτοιο θεωρώ, ότι θα ήταν αρκετό για να μπει το νερό στ αυλάκι δηλαδή να λυθεί ως πολιτικό πρόβλημα για καθιέρωση ανεξιθρησκίας ,,,,,, αυτό είναι υπερ-αρκετό νομίζω.
stauros
7 Ιουλίου 2013 στις 2:06 μμ (UTC 3) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Μιχάλη, συμφωνώ. Αλλά την δική μου εμμονή την γνωρίζεις. Να μην έχει δικαιώματα η θρησκεία στο υπουργείο Παιδείας. Εκεί νομίζω είναι που πρέπει να επιμείνουμε.