«

»

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Το κλείσιμο της ΕΡΤ η κλασική μουσική και τα τσιφτετέλια

 

Ο χορός κόρδαξ σε απεικόνιση ελληνικού αγγείουΜετά το πατατράκ του λουκέτου που έβαλε ο Σαμαράς στην ΕΡΤ, μεταξύ των άλλων, διαπίστωσα ότι οι Ρωμιοί είναι λάτρεις της κλασικής μουσικής. Διότι είδα μέσα στο διαδίκτυο χιλιάδες διαμαρτυρίες, απ’ όλες τις μπάντες και μεριές, ότι τώρα θα στερηθούν οι Ρωμιοί την κλασική μουσική και θα βλέπουν στις οθόνες τους μοναχά τσιφτετέλια.

Ερευνώντας τα καθημερινά θέματα της μουσικής επί τέσσερεις δεκαετίες, μεταξύ των άλλων διέκρινα την ακριβή στάση του Ρωμιού απέναντι στην κλασική μουσική. Αυτό λοιπόν που χαρακτηρίζει την σχέση του προς αυτή είναι το εξής: ο Ρωμιός λάτρης της κλασικής μουσικής (τον αποκαλώ κατ’ εξοχήν μπορτζόβλαχο) είναι αυτός ο οποίος όταν πηγαίνει σε μια συναυλία κλασικής μουσικής, το μόνο που τον ευχαριστεί είναι η στιγμή που επέρχεται το τέλος της.

Έχω αναλύσει το φαινόμενο αυτό σε κάποια άρθρα, τα οποία μπορεί να βρει κανείς στον εδώ ιστότοπο στην κατηγορία μουσική-χορός .

 

χορευτές χωρίς σύνορα 21ο Παγκόσμιο Συνέδριο στην έρευνα χορού

images (3)Μου δίνεται τώρα όμως η αφορμή να θέσω το παρακάτω ερώτημα: ας μας πει λοιπόν η οποιαδήποτε και ο οποιοσδήποτε τι το κακό βρίσκει στον χορό αυτόν που λέγεται τσιφτετέλι.

Ισχυρίζομαι ότι η αντιπάθεια προς το τσιφτετέλι είναι αποκλειστικά απότοκος της χριστιανικής παιδείας η οποία μισεί το σώμα και προ παντός το γυναικείο.  Επίσης ότι η αντιπάθεια προς την κλασική μουσική φυσιολογικά οφείλεται στην απαγόρευσή της, όσον αφορά στην συμμετοχή του σώματος, καί προς το οποίο απευθύνεται το κάθε είδος μουσικής. Για τον λόγο αυτόν οι αρχαίοι Έλληνες έθεσαν το ερώτημα: το τραγούδι έγινε για τον χορό, ή ο χορός για το τραγούδι!
Εσείς έχετε κάποια άποψη περί αυτών;

Για να ακούσουμε λοιπόν κάποιες.

 

Farida – sha’abi, El Hantoor

Δωρεάν συμβουλή: ωθείστε την ερωτική σας σύντροφο στην εκμάθηση του χορού τσιφτετέλι. Θα βρείτε μεγάλο όφελος στα σεξουαλικά σας. 

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://athriskos.gr/14842/

13 σχόλια

Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων

  1. 1
    Δημοσθένης

    Αυτό που δεν έχω καταλάβει ακόμα είναι πώς το τσιφτετέλι ανθίζει στις αραβικές χώρες όπου οι γυναίκες απαγορεύεται να δείχνουν δημόσια τα μαλλιά ή το δέρμα τους. Είναι τρελοί αυτοί οι Άραβες…

    Νομίζω η έχθρα των κουλτουριάρηδων Ελλήνων κατά του τσιφτετελιού οφείλεται σε αυτό ακριβώς. Προέρχεται από την ανατολή. Λόγω της Τουρκοκρατίας το θέμα αυτό είναι ευαίσθητο. Κάποιοι από εμάς είναι «τουρκόσποροι» και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι. Αν σου αρέσει το τσιφτετέλι, βγήκε τελεσίδικη απόφαση είσαι τουρκόσπορος. Οπότε για να αποφύγουν αυτό το χαρακτηρισμό μισούν ότι έχει σχέση με αυτή τη μουσική, τσιφτετέλια, μπουζούκια, μπαγλαμάδες κτλ. Που να δούνε τις βορειοευρωπαίες τουρίστριες να χοροπηδάνε σαν κατσίκες στο πάλκο, μόλις ακούσουν μπουζούκι και τσιφτετέλι. (δεν το κατέχουν οι καημένες). Αν νομίζουν ότι αυτές οι ξανθιές είναι τουρκόσποροι εγώ είμαι εξωγήινος.

    Η «αγάπη» για την κλασική μουσική προέρχεται από την εντύπωση ότι αυτή είναι η ποιοτική μουσική. Οπότε όποιος θέλει να φαίνεται μορφωμένος ακούει Μπαχ. (αν και έχω την εντύπωση ότι αυτό το σκέλος της ερώτησης ήταν κάπως ρητορικό)

    Υπάρχει όμως ένα λάθος στο άρθρο. Η κλασική μουσική είναι σε ένα μεγάλος μέρος της χορευτική. Για παράδειγμα χορευτικά είναι όλα τα έργα για μπαλέτο. Επίσης, οι βορειοευρωπαϊκοί χοροί όπως το βαλς είναι και αυτοί μέρος της κλασικής μουσικής. Τέλος, άλλα κομμάτια που σήμερα δε χορεύονται, στην εποχή τους ήταν χορευτικά. Υπάρχουν κάποια βίντεο στο youtube που προσπαθούν να αναβιώσουν αυτούς τους χορούς από γραπτά κείμενα που περιγράφουν τα βήματα. Μερικά παραδείγματα:




    http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_740857&feature=iv&src_vid=e4xQr39eBDU&v=I_xZ6tiOZLQ

    Το λόγο που δε χορεύονται πια δεν τον γνωρίζω.

    1. stauros

      Δημοσθένη, σωστά τα είπες με μια διαφορά, ότι στην κλασική μουσική επικράτησε τελικά το θρησκευτικό της ύφος, παρ’ όλο που διέθετε και πολλά λαϊκά και χορευτικά στοιχεία. Μετά τις αστικές και λαϊκές επαναστάσεις και την καθιέρωση των δημοκρατικών καθεστώτων, άρχισαν να εγκαταλείπονται οι χοροί των αριστοκρατών οι οποίοι ανατράπηκαν. Η οργανική όμως κλασική μουσική εξακολουθούσε και εξακολουθεί να καλλιεργείται επειδή καθιερώθηκε ως Η μουσική, με αποτέλεσμα να χάσουν οι λαοί της Ευρώπης μεγάλο μέρος των λαϊκών τους μουσικών. Για τον λόγο αυτόν όλα τα είδη της αμερικάνικης μουσικής άνθισαν στην Ευρώπη.

      Όταν κατά τις δεκαετίες του 80 και 90 με προσέγγισαν κάποιοι ευρωπαίοι μουσικοί για να τους δείξω την θεωρία και την πράξη της ελληνικής δημοτικής και λαϊκής μουσικής, τους ρώτησα πώς τους προέκυψε αυτό το ενδιαφέρον. Η απάντησή τους νομίζω ότι τα λέει όλα. Μου είπαν λοιπόν ότι σαν τις μέλισσες γύριζαν στους τόπους όπου απόμειναν μουσικά λουλούδια για να κάνουν κι αυτοί το δικό τους μουσικό μέλι, διότι στις χώρες τους δεν είχαν απομείνει σχεδόν καθόλου τέτοιου είδους λουλούδια, εξ αιτίας του οδοστρωτήρα της κλασικής μουσικής.

      Οι ίδιοι αυτοί μουσικοί περιφέρονταν σ’ όλες τις βαλκανικές χώρες και στην Τουρκία. Μετά, πλην αυτών μ’ επισκέφτηκαν για τους ίδιους λόγους και Αμερικανοί και Αυστραλοί μουσικοί, επειδή διέθετα μεθόδους διδασκαλίας και θεωρητικής και πρακτικής εκμάθησης.

    2. Δημοσθένης

      Είχε αποτέλεσμα αυτή η προσπάθεια; Εννοώ αν γράψανε μουσική εμπνευσμένοι από την ελληνική, όχι αν μάθανε να παίζουν κλαρίνο.

      Έχω την εντύπωση πάντως ότι στην Ευρώπη είναι περισσότερο διάσημη η μέταλ, και όχι όλη η αμερικάνικη μουσική.(αν μπορούμε να πούμε ότι η μέταλ είναι αμερικάνικη) Τα συγκροτήματα είναι κυρίως ευρωπαϊκά και κάποια έχουν εμφανείς επιρροές από την κλασική και παραδοσιακή μουσική. Μπορούμε να πούμε ότι απλώς η μουσική εξελίσσεται;



    3. stauros

      Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις. Για το θέμα της εξέλιξης, θα έλεγα ότι όντως εξελίσσεται όμως όλοι οι καιροί δεν προσφέρονται στον ίδιο βαθμό προς αυτή την κατεύθυνση. Φαίνεται π.χ. ότι η δεκαετία του 60 ήταν μουσικά δημιουργική και στην χώρα μας και παγκοσμίως. Τώρα βλέπω μια κάμψη. Πιθανόν όμως να μην διακρίνω καλά.

  2. 2
    mixalis

    Ποιός είναι:
    - Αυτός που συνεχίζει να σε ταϊζει με σκουπίδια «ψυχαγωγίας»!
    - Αυτός που σε κατέστησε από πολίτη σε καταναλωτή!
    - Από εργαζόμενο σε απασχολούμενο !
    - Αυτός που σου μιλάει για «Δημοκρατία» αλλά σου αρπάζει κάθε αστικό ατομικό σου δικαίωμα !
    - Θα νιώθεις ρε μάγκα «ελεύθερος»….. όσο θα διαρκεί ο μισθός σου.. και η αξιοπρέπεια σου !

    Είναι ο νεοφιλελευθερισμός Ηλίθε !

  3. 3
    vomolloxius

    Αυτό που λές Δημοσθένη ειναι folk metal και δεν εχει σχέση με την εξέλιξη της μουσικής,ούτε με παραδοσιακά στοιχεία,και πολλές φορές μαλιστα δεν χρησιμοποιούν παραδοσιακα οργανα αλλα μόνο πλήκτρα,βασικα χρησιμοποιούν τα ιδια οργανα με το heavy metal.
    Το ρεπερτόριο τους εχει να κανει με παγανισμό με θρησκείες,και τωρα τελευταία με εθνικισμό.
    Εχεις δίκαιο στο οτι δεν ειναι Αμερικάνικη μουσική, ειναι όντως Ευρωπαίκο τερατούργημα.

    Σταύρο ερωτικοί χοροί υπήρχαν και στην αρχαία Ελλαδα οπως ο Κορδακας, αλλα δεν ξέρω αν οι αρχαίοι μουσικοι τον μετρούσαν 2/4 και αν ηταν ο πρόγονος του σημερινού τσιφτετελιού,εφ” οσον δεν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία,

    1. stauros

      Σταύρο ερωτικοί χοροί υπήρχαν και στην αρχαία Ελλαδα οπως ο Κορδακας, αλλα δεν ξέρω αν οι αρχαίοι μουσικοι τον μετρούσαν 2/4 και αν ηταν ο πρόγονος του σημερινού τσιφτετελιού,εφ” οσον δεν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία

      Υπάρχουν, τον έλεγαν αμφίβραχυ και ήταν ακριβώς ο ίδιος όπως και ο σημερινός. Ήταν τέσσερα όγδοα με την εξής σειρά: 1/16 + 1/8 + 1/16 (εξ ου και αμφίβραχυς) + 1/8 + 1/8. Το έχω δημοσιεύσει εδώ και δυο δεκαετίες αλλά δεν το έχω σε ηλεκτρονική γραφή. Το αναφέρει σαφώς ο Σόλων Μιχαηλίδης στην ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ με την σχετική τεκμηρίωση.

      Δεν αντιγράφω την καταλυτική περιγραφή, για να αγοράσεις το βιβλίο, το οποίο είναι ανεκτίμητο και το οποίο διαφημίζω εδώ και τρεις δεκαετίες δίχως σταματημό.

    2. Δημοσθένης

      Μα folk δε σημαίνει λαϊκή μουσική; Υπάρχει επίσης και συμφωνική μέταλ που πολλές φορές εμπλουτίζει τον ήχο της με βιολιά και άλλα κλασικά όργανα τουλάχιστον στις ηχογραφήσεις στο στούντιο. Σε αυτό το είδος το τραγούδι είναι πολλές φορές σε οπερατικό στυλ και όχι οι τυπικές κραυγές της μέταλ. Επίσης πολλές φορές η ηλεκτρική κιθάρα μου θυμίζει περισσότερο βιολί παρά ακουστική κιθάρα. Τι σημαίνουν τα folk, symphonic κτλ αν δεν προσδιορίζουν τις επιρροές που έχει το κατά κύριο λόγο φυσικά μέταλ συγκρότημα. Όλα αυτά τα λέει ένας φανατικός εχθρός της μέταλ παρεμπιπτόντως. Λίγα ήδη μουσικής θεωρώ πιο αποκρουστικά. Αλλά αυτά κάπως ακούγονται.

      Η θεματολογία δε με πειράζει. Η μυθολογία ήταν πάντα πηγή έμπνευσης για την τέχνη. Επίσης ο εθνικισμός δε με ενοχλεί, όπως δε με ενοχλούν και τα χασίσια στο ρεμπέτικο. Δεν έγινα χασικλής όλα τα χρόνια που ακούω ρεμπέτικα και δε θα γίνω εθνικιστής αν ακούσω μερικά τραγούδια με αυτή τη θεματολογία. Να αναφέρω επίσης ότι κορυφαίο συνθέτη του λαϊκού τραγουδιού θεωρώ τον Άκη Πάνου, αλλά προφανώς ούτε δολοφόνος έχω σκοπό να γίνω.

      Δεν έχει σημασία αν χρησιμοποιούν παραδοσιακά όργανα. Αυτά που χρησιμοποιούμε σήμερα κάποτε εξελίχθηκαν επίσης από προηγούμενα. Στα νησιώτικα παραδοσιακά το βιολί θεωρείται το κύριο όργανο, που προέρχεται από την Ιταλία τουλάχιστον στη σημερινή του μορφή. Μάλιστα στις περισσότερες ηχογραφήσεις ακούγεται επιεικώς χάλια:


      Πιστεύω η διαφορά είναι ότι παλαιότερα οι άνθρωποι καταδέχονταν να πειραματιστούν με τη μουσική. Ένας έγραφε παραλλαγές σε θέματα άλλων ενώ σήμερα αλληλοβρίζονται για το ποιος «έκλεψε» τη μουσική ποιου. Τσακώνονται για το ποιος οργανοπαίχτης είναι καλύτερος, και αν τολμήσει να τραγουδήσει κανείς ελαφρώς διαφορετικά ένα τραγούδι από την πρώτη εκτέλεση τον φάγανε. Με αυτή την κατάσταση πώς να υπάρξει δημιουργία;

  4. 4
    vomolloxius

    Επίσης πολλές φορές η ηλεκτρική κιθάρα μου θυμίζει περισσότερο βιολί παρά ακουστική κιθάρα

    … Καλά ας μην το σχολιάσω.
    Περί ορέξεως κολοκυθόσπορος Δημοσθένη. Αν θεωρείς εξελιξημη μουσική το folk metal και τα synthesizers καλα κανεις και τα θεωρείς.
    Εγώ θεωρώ οτι η disco folk ηταν πιο εξελιξημη, Χλαμύδες και δράκους οι μεταλάδες; Τσολιαδάκια με ηλεκτρικάς κιθάρας εμεις…


    1. Politropos Dionisis

      Στης Μονεμβασιάς τα κάστρα ,,χα χα… μια χαρά!!!

    2. Δημοσθένης

      Δεν είμαι σε θέση να θεωρώ μια μουσική εξελίξιμη ή όχι. Πιστεύω όμως ότι η σημερινή ευρωπαϊκή μέταλ δε θα υπήρχε σε αυτή τη μορφή αν δεν ήταν η κλασική μουσική, και αυτό εννοώ όταν λέω ότι έχει επιρροές από το είδος.

      Το αν είναι ωραία ή όχι είναι άλλο θέμα.

    3. stauros

      Δημοσθένη, μήπως γνωρίζεις γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι ταυτίζουν τις παρατηρήσεις που κάνει κανείς για κάποιο θέμα ως παρατηρητής, με την αποδοχή των παρατηρήσεων ως προτίμησή του;

      Φερ’ ειπείν λέει κάποιος ότι οι δημαγωγοί εκμεταλλεύονται την λαϊκή αφέλεια μ’ αυτόν και τον άλλο τρόπο. Γιατί αυτό άραγε συνεπάγεται ότι ο εκφέρων αυτήν την παρατήρηση είναι με το μέρος των δημαγωγών. Μήπως γνωρίζεις από τι είδους βραχυκύκλωμα πηγάζει αυτή η ασυνάρτητη συνεπαγωγή;

    4. Δημοσθένης

      Λογική πλάνη υποθέτω. Τις περισσότερες φορές θα έχουν δίκαιο, αλλά η γενίκευση «καίει και τα χλωρά» κατά μια έννοια.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

:bye: 
more...