«

»

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Ανθρώπινο πολύ Ανθρώπινο. Νίτσε

 

images42Στο κείμενο που ακολουθεί, ο Νίτσε προσπαθεί να περιγράψει τον χαρακτήρα των πολιτικών κομμάτων αλλά και την συμπεριφορά του «λαουτζίκου», όταν επηρεάζεται απ’ αυτά. Λόγια σκληρά και άχαρα αλλά αληθινά, όπως μας δείχνουν τα γεγονότα. Λόγια που ακούγονται φάλτσα και ενοχλούν αφόρητα τα αυτιά του λαϊκισμού. 

Ο Νίτσε όμως δεν ήταν ούτε Δεξιός ούτε Αριστερός. Δεν ήταν καλός ούτε κακός. Παρατηρούσε τον κόσμο και προσπαθούσε να καταλάβει πώς λειτουργεί. Ποιοι είναι οι νόμοι που τον διέπουν. Τα όμορφα και τα «άσχημα» σταθερά και μεταβαλλόμενα άρθρα του. Την ωραιότητά του (αυτά που ωρ-ιμάζουν ή μη στον κατάλληλο χρόνο). Σ.Β.

Από http://www.theasis.gr/, διαβάζουμε:

Ζητώντας την άδεια να μιλήσουμε [Friedrich  Nietzsch, «Ανθρώπινο πολύ Ανθρώπινο»

«Το κοινό στοιχείο όλων των σημερινών πολιτικών κομμάτων είναι ο δημαγωγικός χαρακτήρας και η πρόθεση επηρεασμού των μαζών. Εξαιτίας αυτής της πρόθεσης, είναι όλα υποχρεωμένα να μετατρέψουν τις αρχές της σε μεγάλες τοιχογραφίες ηλιθιοτήτων και να τις ζωγραφίσουν έτσι στον τοίχο. Αυτό δεν μπορεί να αλλάξει πια, και μάλιστα είναι περιττό να σηκώσεις ακόμη και το δαχτυλάκι σου εναντίον του γιατί στο χώρο αυτό ισχύει ό,τι λέει ο Βολταίρος «Quand la populace se mele de raisonner, tout est perdu» δηλαδή, «Από τη στιγμή που αρχίζει να σκέφτεται ο λαουτζίκος, όλα είναι χαμένα». Από τη στιγμή που θα συμβεί αυτό, πρέπει κανείς να προσαρμοστεί στις καινούριες συνθήκες, όπως προσαρμόζεται, όταν ένας σεισμός έχει μετατοπίσει τα παλιά σύνορα και περιγράμματα κι έχει αλλάξει την αξία της ιδιοκτησίας.

Επιπλέον, αν η δουλειά κάθε πολιτικής είναι να κάνει τη ζωή υποφερτή για όσο το δυνατόν περισσότερους, αυτοί οι περισσότεροι πρέπει επίσης να προσδιορίσουν τί εννοούν ως υποφερτή ζωή, αν πιστεύουν ότι η νόησή τους είναι ικανή να βρει το σωστό μέσο γι’ αυτόν τον σκοπό, τί θα ωφελούσε να αμφιβάλλαμε γι’ αυτό; Απλώς θέλουν για μια φορά να σφυρηλατήσουν μόνοι τους τη ευτυχία και τη δυστυχία τους… Πριν απ’ όλα, πρέπει να επιτραπεί σε μερικούς ανθρώπους, σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, να μη μετέχουν στην πολιτική και να στέκονται λίγο παράμερα… κι ίσως να υπάρχει και λίγη περηφάνια στο να σιωπάς, όταν μιλούν πάρα πολλοί ή μόνο οι πολλοί.

Έπειτα, πρέπει να παραβλέπεται το αν αυτοί οι λίγοι δεν παίρνουν και τόσο στα σοβαρά την ευτυχία των πολλών (είτε ορίζονται αυτοί οι πολλοί ως λαοί είτε ως κοινωνικές τάξεις) και το αν ευθύνονται που και που για μια ειρωνική στάση· γι’ αυτούς η σοβαρότητα βρίσκεται αλλού έχουν μια διαφορετική έννοια για την ευτυχία· τον στόχο τους δεν μπορεί να τον αδράξει οποιοδήποτε αδέξιο χέρι, που έχει απλώς πέντε δάχτυλα.

Τέλος (κι αυτό είναι το βαρύτερο που μπορεί να παραχωρηθεί σ’ αυτούς, αλλά πρέπει μολαταύτα να παραχωρείται), έχουν κι αυτοί που και που μια στιγμή, όπου βγαίνουν από τη σιωπηλή απομόνωσή τους και δοκιμάζουν πάλι τη δύναμη των πνευμόνων τους – τότε φωνάζουν ο ένας τον άλλο, σαν άνθρωποι χαμένοι μέσα σ’ ένα δάσος, για να δείξουν ότι υπάρχουν και για να ενθαρρύνουν ο ένας τον άλλο. Φυσικά, όταν το κάνουν αυτό, ακούγονται διάφορα πράγματα, που ηχούν άσχημα σε αυτιά που δεν είναι κατάλληλα για να τα ακούσουν.

Μετά από λίγο είναι ήσυχα στο δάσος, τόσο ήσυχα που μπορεί κανείς να ξανακούσει καθαρά τον βόμβο, το ζουζούνισμα και το φτερούγισμα των αναρίθμητων εντόμων, που ζουν μέσα, πάνω και κάτω απ’ αυτό».

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://athriskos.gr/1365/

17 σχόλια

Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων

  1. 1
    Politropos Dionisis

    Τάτιο άγχος τέτοια εμμονή!!!

    «Ο Νίτσε όμως δεν ήταν ούτε Δεξιός ούτε Αριστερός…»

    Ο κάθε ένας με την τρέλα του κι αυτός (ο Σταύρος) με την ομπρέλα του!!! να προσπαθεί
    μια ζωή να βρει άλλοθι για το αριστερο-δεξιό (κυρίως δεξιό) τσαλαβούτημα του,
    έτσι κι εδώ σχολιάζει κι ερμηνεύει κατά το δοκούν τον Νίτσε προβάλλοντας
    τις προσωπικές του παραδοχές!!!!

    «Δεν ήταν καλός ούτε κακός.»
    αχα!! τι θα πει καλός και τι κακός?
    Δεν βγάζει νόημα να χρησιμοποιούμε τις λέξεις καλος -κακος….. σαν στολίδια αφηρημένα,
    χωρης δηλαδή να απανταμε στο Ηράκλειτο ερώτημα για ποιον?
    Συνεπώς ο Νίτσε καλός για ποιον? ο Νίτσε κακός για ποιον?

    Οι Ναζί για παράδειγμα βρήκανε πως, μια χαρά μπορούσανε να προβάλουνε τις δικές τους
    παραδοχές μέσο του Νίτσε….., τον έχω επίσης συναντήσει σε άπειρα άρθρα,
    όπου οι αντιθρησκευτικές παραδοχές και όχι μόνο…… βολέψανε εξ ίσου και
    τους αριστερό κομουνιστές….

    Την ίδια χρήση κατάχρηση υφίστανται όλοι οι μεγάλοι….. ούτε και ο Όμηρος γλυτώνει από αυτό….
    Οπότε πρέπει πίσω από την επίκληση κάθε σπουδαίου (είμαστε αναγκασμένοι) να βλέπουμε
    και της προθέσεις αυτού που τον επικαλείται!!!!!
    Διότι αυτή η μέθοδος πειθούς, είναι γνωστή από αρχαιότατων χρόνων…. να επικαλούμαστε
    κάποιον σπουδαίο για να προσδώσουμε κύρος στις προσωπικές μας παραδοχές….

    Έτσι στο ίδιο πνεύμα συνεχίζει ο φίλος μου :

    «Παρατηρούσε τον κόσμο και προσπαθούσε να καταλάβει πώς λειτουργεί. Ποιοι είναι
    οι νόμοι που τον διέπουν….»

    Μοναχά αν υιοθετήσεις(?) τις ασταθείς (αριστερό δεξιές) απόψεις που συνιστούνε
    την στάση του Σταύρου, μόνο τότε, μπορείς να παρατηρείς…. προσπαθώντας
    να καταλάβεις τον κόσμο και τους νομούς που τον διέπουν?
    Δηλαδή αν αυτοπροσδιορίζεσαι πολιτικά ότι πχ ανήκεις στην αριστερά, δεν μπορείς
    να παρατηρείς και να κατανοείς τον κοσμο? «Τα όμορφα και τα «άσχημα» σταθερά
    και μεταβαλλόμενα άρθρα του. Την ωραιότητά του (αυτά που ωρ-ιμάζουν ή μη στον
    κατάλληλο χρόνο)».????? !!!!!!!!!!!!

    Άρα εμείς (εγώ σίγουρα ευτυχώς) Σταύρε δεν πρόκειται να ωριμάσουμε η μη
    στον κατάλληλο χρόνο, είμαστε βλέπεις λίγο της άποψης του ἐλεύσομαι ….. ανεξαρτήτου
    ώρας… ) συνεπώς δεν είμαστε, ούτε θα γίνουμε εις αεί μετέωροι, μεταξύ δεξιάς και Αριστεράς.
    Αυτόν τον ά…… ρόλο τον αφήνουμε στους μεσοβέζους!!!!
    Κατά το μένουμε Ελλάδα λοιπόν, μένουμε κι αριστερά κι αντιεξουσιαστές
    και δημοκράτες, γιατί γραφούμε στα …. τους εχθρούς και θέλουμε οι φίλοι κι όσοι
    μας γνωρίζουνε και μας εκτιμούνε….. να ξέρουνε από πού ερχόμαστε και
    που παγαίνουμε, άρα να ξέρουνε και με ποιους έχουνε να κάνουνε!!!

    Ακούς εκεί ο Νίτσε δεν ήτανε ούτε Αριστερός ούτε Δεξιός!!!

    ε όχι δα, κατά την δική μου ερμηνεία ο Νιτσε Αριστερός κι αντιεξουσιαστής
    και δημοκράτης ειναι!!!!!Προφανως!!!!! ιδικά αν προσεξεις αυτην την παραδοχή στο κειμενο που αναρτάς:

    «Από τη στιγμή που αρχίζει να σκέφτεται ο λαουτζίκος, όλα είναι χαμένα».
    Από τη στιγμή που θα συμβεί αυτό, πρέπει κανείς να προσαρμοστεί
    στις καινούριες συνθήκες, όπως προσαρμόζεται, όταν ένας σεισμός
    έχει μετατοπίσει τα παλιά σύνορα και περιγράμματα
    κι έχει αλλάξει την αξία της ιδιοκτησίας.!

    κι έχει αλλάξει την αξία της ιδιοκτησίας!!!!!!!!
    κι έχει αλλάξει την αξία της ιδιοκτησίας!!!!!!!!!!!!

    1. stauros

      Διονύση, σ’ ευχαριστώ για τον επιμελή έλεγχο που ασκείς στα λεγόμενά μου. Ποτέ δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι θα βρισκόταν άνθρωπος που να έχει την υπομονή να περνά τις απόψεις μου από τόσα πολλά κόσκινα. Είμαι σίγουρος ότι ο κόπος σου δεν θα πάει χαμένος.

      Ήδη δηλαδή το σκέφτομαι σοβαρά να ρίξω αρκετό νερό στο κρασί μου για να βαδίσω και πάνω στο μονοπάτι του λαϊκισμού. Κάποιο όφελος πρέπει να υπάρχει στην πορεία αυτή, το οποίο μάλλον δυσκολεύομαι να αντιληφθώ. Αλλά που θα μου πάει. Θα την βρω κι αυτήν την άκρη.

      Πάντοτε τόνιζα αυτό που έλεγε ο Νίτσε και εφαρμόζεις εσύ απέναντί μου: «Δεν ντρέπεσαι να ζητάς την επιείκεια αντί την αυστηρότητα»

      ***

      Το ενδιαφέρον σου για το άγχος μου με συγκινεί βαθύτατα. Φαντάζομαι με πόσο μεγάλη δυσκολία παραμέρισες, έστω και προσωρινά – ξεκινώντας το σχόλιό σου, τα θέματα για να ασχοληθείς με την μετριότητά μου.

  2. 2
    Politropos Dionisis

    «Διονύση, σ’ ευχαριστώ για τον επιμελή έλεγχο που ασκείς στα λεγόμενά μου. Ποτέ δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι θα βρισκόταν άνθρωπος που να έχει την υπομονή να περνά τις απόψεις μου από τόσα πολλά κόσκινα. Είμαι σίγουρος ότι ο κόπος σου δεν θα πάει χαμένος.»

    Τι να κάνω ρε Σταυρέ τόσα χρονιά επαγγελματίας αναγνώστης, θαρρείς πως μόνο τα δικά σου τα λεγόμενα –γραφόμενα, περνώ από σαράντα κόσκινα? Μην το παίρνεις και τόσο επάνω σου!!!!
    Άλλωστε σε βεβαιώνω πως ποτέ δεν ένοιωσα ότι πήγε ο κόπος μου χαμένος ή ότι δεν είχα «όφελος» από αυτήν την συνήθεια!

    Αλλά αυτό σε ενοχλεί τόσο! αυτό ώστε να το συζητάς? Δεν θα έπρεπε να απαιτείς τον αντίλογο όταν υπάρχει?

    Αν με την κριτική μου έτρωσα το κυρός του αντμινίστορα και αν αυτό παραβιάζει κάποιο πρωτόκολλο, το οποίο δεν έχω υπ όψιν μου, τότε ζητώ συγγνώμη, δεν θα ξανά ασχοληθώ με εκείνες τις θεϊκές απόψεις σου που δεν με βρίσκουνε σύμφωνο….
    Αλλά και πάλι πώς να δεχθώ ότι υπάρχει λόγος να συζητάμε μόνο για αυτά που συμφωνούμε? (διότι κάποιοι εδώ μέσα και όχι μόνο εδώ μέσα…… ισχυρίζονται πως δεν είναι η συμφωνία, αλλά η ανάγκη να βάλουμε σε δοκιμασία την ορθότητα των όποιων απόψεων και παραδοχων, μέσο της διαφωνίας και της επιχειρηματολογίας)

    Νομιζα εσφαλμενα (?)πως η ιστοσελίδα χαρακτηρίζεται από την παραδοχή και υπεράσπιση κάποιων θεμάτων, καθώς και από την μη αποδοχή αυθεντιών, ανθρώπινων, θεϊκών…. οτι ζητά τον διάλογο στην βάση της λογικής επεξεργασίας, επιχειρημάτων, απέναντι σε κάποια ζητήματα, Ζητούμενα!!!

    Πέρα από αυτό αν κατάλαβα καλά, μέμφεσαι με άφθονη δόση σαρκασμού και δια της πλαγίου οδού, τον τάχα λαϊκισμό, του τάδε ή του δείνα, (τον δικό μου στην προκειμένη περίπτωση – διότι σε μένα απαντάς …) όμως θα πρέπει να έχεις και κάποια τεκμήρια έτσι δεν είναι???

    Είμαι έτοιμος να ακούσω λοιπόν, ποιον- ποιους κολακεύω, με σκοπό την εξαπάτηση…. ποιας κοινωνικής ομάδας τις επιθυμίες και τις ανάγκες, επιχειρώ, κάλπικα να αντιπροσωπεύσω? ποτέ εκμεταλλεύτηκα τα αισθήματα των συμπολιτών μου, για να τους χειραγωγήσω? Διότι από όσο γνωρίζω, αυτό θα πει λαϊκισμός. Δηλαδή να δημαγωγείς, να εξαπατάς, να εκμεταλλεύεστε την άγνοια ή την αφέλεια των άλλων….. με ιδιοτελή σκοπό -επιδιώκοντας «…κάποιο όφελος..»!!!!

    Αν δεν μπορείς να αποδείξεις κάτι από τα παραπάνω, ότι, δηλαδή εξαπατώ και εκμεταλλεύομαι τα συναισθήματα των άλλων και παρ όλα αυτά δια της πλαγίου οδού, (αλλά καταφανώς) με συγκαταλέγεις μεταξύ των λαϊκιστών, μεταξύ των τάχα και των δήθεν……. πάει καλά!
    Δικαίωμα σου να με κρίνεις όπως εσύ ξέρεις!!!

    Αλλά πριν από αυτό, θα πρέπει να δεις πως όλα αυτά τα χρονιά, συναναστρέφεσαι έναν που για την αφεντιά του έχεις τέτοια γνώμη. Και του την λες τώρα? και εσένα δεν σε αφορά? δεν σε χαρακτηρίζει ο λαϊκισμός?

    Δεν δικαιούμαι βάση της ιδίας λογικής να ισχυριστώ πως μια τέτοια στάση συμπεριφορά, προσιδιάζει στον λαϊκισμό, αλλά και πάλι δεν μου κάθεται αυτή η λογική, γιατί βλέπεις, δεν κατάφερα να καταλάβω το ιδιοτελές «όφελος» σου, από μια τέτοια συναναστροφή!!!
    και λαϊκισμός άνευ οφέλους δεν υπάρχει!!!!!!!

    Για παράδειγμα αυτό που λέει ο Νίτσε:
    «Από τη στιγμή που αρχίζει να σκέφτεται ο λαουτζίκος, όλα είναι χαμένα». (για ποιον? για την αριστοκρατία?)
    Από τη στιγμή που θα συμβεί αυτό, πρέπει κανείς να προσαρμοστεί
    στις καινούριες συνθήκες, όπως προσαρμόζεται, όταν ένας σεισμός
    έχει μετατοπίσει τα παλιά σύνορα και περιγράμματα κι έχει αλλάξει την αξία της ιδιοκτησίας!»

    Εδώ ο Νίτσε ειρωνεύεται τον «λαουτζίκο»? ή προειδοποιεί και μέμφεται την αλαζονεία των απάνω?

    Όπως και να έχει, μπορώ να πω ότι ο Νίτσε είναι λαϊκιστής? δεν διακρίνω κάποιο ιδιοτελές κίνητρο, δεν μπορώ να ισχυριστώ πως με αυτά που λέει ο Νίτσε, προσπαθεί να δικαιολογήσει κάποια ασυνέπεια του, ασυνέπεια λογού ή πράξης…… ότι εκμεταλλεύεται… κάποιους….. με σκοπό κάποιο «όφελος»!!!
    Οπότε χωρίς αυτό το γαμημένο το ιδιοτελές «όφελος», μπορώ να ισχυριστώ ότι ο Νίτσε ή εσύ η οποιοσδήποτε άλλος…. είστε είσαι λαϊκιστές?
    ΌΧΙ!!!
    Αλλά μπορώ να πω πως, από θυμό- ενόχληση, έγραψες αυτές τις ειρωνικές ΜΛΚ περί λαϊκισμού!!!!

    Κοντολογίς λέω πως δεν ζύγισες ούτε για ένα γραμμάριο, το βάρος αυτής της λέξης «λαϊκισμός», που την πέταξες έτσι πρόχειρα και χαλαρά… και ίσως με διάθεση να προσβάλεις το ήθος τους συνομιλητή……

    Κατάλαβε όμως, ότι από τέτοια δεν ιδρώνει η αφεντιά μου, ως Πελοποννήσιο – Πόντιος, συν τις συναναστροφές μου….. νομίζω πως απόκτησα καλή θωράκιση απέναντι στο «λαϊκισμό» και τα τερτίπια οποιουδήποτε (στον Τερτίπη τερτίπια δεν γίνεται…..) ώστε να μην επιτρέψω να χρησιμοποιήσει κανείς, τα αισθήματα μου, για να αλλοτριώσει – επηρεάσει, την στάση μου, προκειμένου να «ωφεληθεί», ότι νομίζει….

    Μετά από όλο αυτό, τα τσιτάτα του Νίτσε όπως αυτό: Πάντοτε τόνιζα αυτό που έλεγε ο Νίτσε και εφαρμόζεις εσύ απέναντί μου: «Δεν ντρέπεσαι να ζητάς την επιείκεια αντί την αυστηρότητα» μπορεί να μπαλώνουνε την κατάσταση, μόνο που δείχνουνε πως υπάρχει τρύπα από κάτω!!!
    ΥΓ
    Όμως με αυτά καταφέρνεις σρτέψεις αλλού την προσοχή και να απαξιώσεις την ουσία των επιχειρημάτων, κατά συγκεκριμένων και αν-αιτιολόγητων παραδοχών σου, περί του σωστού των συμψηφισμών και ίσων αποστάσεων από δεξιά και αριστερά!!
    Τι πάει να πει δηλαδή ότι ο Νίτσε δεν είναι ούτε δεξιός ούτε αριστερός?

    1. stauros

      Διονύση, σ΄ευχαριστώ για την ανοχή και την ανεκτικότητά σου. Αν και δεν μπορώ να σου υποσχεθώ – λόγω της φθοράς από τα χρόνια που φέρω στην πλάτη μου – θα προσπαθήσω να μεταφέρω την καρέκλα μου προς την μεριά των αδικουμένων, έστω και με την βοήθεια των πατεριτσών, οι οποίες μου είναι πλέον απαραίτητο βοήθημα για τις μετακινήσεις μου.

      Εξ άλλου δεν μπορώ πλέον να υποσχεθώ δύσκολες χειρονομίες. Ας βολευτώ καλλίτερα με ευκολίες, όπως αυτές οι οποίες δεν απαιτούν κανέναν απολύτως κόπο – και προ παντός κανένα κόστος απέναντι στον έλεγχο της Ευαισθησίας – φερ” ειπείν του είδους: είμαι υπέρ του χειμαζομένου λαού από την αδηφαγία των αχόρταγων καπιταλιστών. Κουφάλες καπιταλιστές φωτιά να σας κάψει που γδέρνεται ζωντανό τον ελληνικό λαό, γαμώ την μαύρη την ψυχή σας.
      Διότι αυτό αληθεύει. Γιατί όμως κλοτσάς σαν το μουλάρι κάθε φορά που κάποιος αποτολμήσει να αναφερθεί στις αλήθειες που αφορούν στον πληθυσμό, αυτήν την κατ΄εσέ ιερή αγελάδα;

      Μάλιστα, σου υπόσχομαι ότι – αν δεν το ξεχάσω – ουδέποτε πλέον θα αναφέρω το ρητό της λαϊκή σοφίας που λέει: «Τέτοια κεφάλια τέτοιο κούρεμα θέλουν».

      Άρχισα σχεδόν να πιστεύω ότι η χώρα των Ρωμιών είναι ο μοναδικός τόπος της υφηλίου όπου, κατά διαβολική σύμπτωση, ένας προκομμένος λαός διαθέτει πάντοτε ανεπρόκοπους ηγέτες.

    2. Politropos Dionisis

      Εγώ κλοτσώ σαν μουλάρι ή εσύ στυλώνεις σαν γαϊδούρι?
      Τέτοιο πεισματάρικο γαϊδούρι, που ούτε με βιντζιρέλο δεν ξεκουνάει!
      Που αφού μας χαρακτηρίζει λαϊκίστες μουλάρια….. και άλλα τέτοια ευγενικά επίθετα,
      μετά μας βάζει και στην θέση του θιγομένου, για τα πάθη της ιερής αγελάδας λαός!!! :ainte:

      Όχι ρε λαλάκο, δεν μιλάω για κανέναν λαό, για μένα μιλώ, για μένα που τυγχάνει να μην ανήκω στην τάξη των εξουσιαστών, που με θέλουνε αναλώσιμο.
      Αλλά κι από την άλλη, άμα μου φταίει ο λαός μια φορά, δεν κολάω σε αυτό, ώστε να παραβλέπω πως μου φταίνε ένα εκατομμύριο φορές….. οι φταίχτες της κατάντιας του (μου).

      Να κάτσω λοιπόν και εγώ σαν κάθε λαλάκο……… να κρατήσω ίσες αποστάσεις από την εξουσία κι από τον λαό (στον όποιο κατά βάση ανήκω) και μετά να λέω χαζοχαρούμενες αμπελοφιλοσοφίες τύπου: καλέ ο Νίτσε δεν είναι ούτε καλός ούτε κακός ούτε Αριστερός ούτε Δεξιός !!! :ainte:

      Σου επιστρέφω δε, με την ιδία περιπαικτική και παιχνιδιαρικη διάθεση και τα:
      «Διονύση, σ’ ευχαριστώ για τον επιμελή έλεγχο που ασκείς στα λεγόμενά μου…..»
      «Διονύση, σ’ ευχαριστώ για την ανοχή και την ανεκτικότητά σου».
      Ε… και εγώ Σταύρε, πώς να μην σε ευχαριστήσω που γίνεσαι τόσο ευγενικός λαλακος !!!! :yahoo:

  3. 3
    αλέξανδρος

    Ειναι φυσικό στον πολύ κόσμο να φαντάζει σαν το κυρίαρχο δίπολο η δεξιά και η αριστερά, έτσι τους έμαθαν αυτό λένε, για την ακρίβεια αυτό τους βολεύει να πιστεύει ο πολύς ο κόσμος.
    Η πραγματικότιτα όμως είναι πως το δίλημαα βρίκεται στο κράτος η μη κράτος, στην ελευθερόα του ατόμου η στον έλεγχό του απο την εξουσία και καθώς η εξουσία αργά η γρήγορα διαφθήρει και αυτούς με τις καλύτερες προθέσεις αυτό που προκείπτει είναι το αν θέλουμε κράτος ή οχι.
    Ποσός μας ενδιαφέρει αν το κράτος είναι καπιταλιστικό ή σοσιαλιστικό και μόνο που είναι κράτος αργά ή γρήγορα θα εκμεταλευθεί της μάζες.
    Ο Νίτσε το είπε καθαρά, το ποιό μεγάλο τέρας είναι το κράτος και ψεύδεται λέγοντας εγω είμαι ο λαός… Δεν νομίζω ότι αυτή η δήλωση αφήνει κάποια αμφιβολία για την αναρχική στάση του νίτσε και φυσικά ο αναρχισμός με την πραγματική του έννοια είναι εξω απο αριστερά και δεξιά.

    1. stauros

      αλέξανδρε, σε παρακαλώ να δεχτείς τον κόντρα φάλτσο προβληματισμό μου, πάνω στο θέμα που θίγεις. Στον αφιερώνω με φιλία:

      ΤΥΡΑΝΝΙΑ

      Δε γίνεται αυτή η ζωή
      χωρίς την τυραννία
      φαρμάκι μα και φάρμακο
      δίκαιο κι αδικία

      Υπάρχει άραγε άνθρωπος
      χωρίς υπό και άρχειν
      ο δούλος του να άρχεται
      κι ο κύριός του ν’ άρχει

      Την τυραννία πάνω σου
      άμα δεν την ασκήσεις
      αλίμονο στους γύρω σου
      και σ’ όσους αγαπήσεις

      Ανώφελο και μάταιο
      κάθε αρχή ν’ αρνιέσαι
      όσο ζητάς ν’ απαλλαγείς
      τόσο και τυραννιέσαι

  4. 4
    Alexandros

    Σαν να λεμε Σταυρο βαρατεμε κι ας κλαιω….

    1. stauros

      Αλέξανδρε, φαντάσου ότι ακόμη έχω την αίσθηση ότι το εν λόγω τραγούδι μου υποστηρίζει τα εντελώς αντίθετα απ” αυτά που κατάλαβες. Διότι ολοφάνερα αυτό αναφέρεται κυρίως στην διαχείριση του θέματος σε ατομικό επίπεδο.

      Κοντολογίς ότι καλό είναι να επιβάλλει κανείς στο εαυτό του αυτά που έτσι κι αλλιώς θα του επέβαλε η κοινωνία δίχως καν να τον ρωτήσει.

      Αντιστάσεις λεκτικού τύπου από ανθρώπους που κάθονται σαν τις κότες στην κοινωνική καταπίεση τις θεωρώ χυδαίες και σιχαμερές. Οι άνθρωποι που αντιστέκονται στην πράξη ποτέ δεν ασκούν λεκτικής φύσεως παληκαρισμούς του κώλου (θα σας γαμήσω…). Τους έχω βαρεθεί αυτούς τους τύπους. Μου ανακατώνουν τα έντερα.

    2. Politropos Dionisis

      Μια ωφέλιμη συρραφή!
      «το ποιό μεγάλο τέρας είναι το κράτος και ψεύδεται λέγοντας εγώ είμαι ο λαός…»

      Αρά το κράτος μόνο θεωρητικά τίθεται πέρα και πάνω από τις τάξεις και τα συμφέροντα τους, στην πράξη όμως, είναι ο εκφραστής των συμφερόντων εκείνων που το διαχειρίζονται…. (δεξιών ή αριστερών)
      Δεν είναι λοιπόν η κοινωνία που επιβάλει συνυπολογίζοντας τις κοινωνικές ανάγκες……
      Συνεπώς χωρίς να εξετάσουμε αυτήν την βασική παράμετρο, κάθε άλλο παρά «καλό είναι να επιβάλλει κανείς στο εαυτό του αυτά που έτσι κι αλλιώς θα του επέβαλε η κοινωνία δίχως καν να τον ρωτήσει».
      ————————————-
      «Οι άνθρωποι που αντιστέκονται στην πράξη ποτέ δεν ασκούν λεκτικής φύσεως παληκαρισμούς του κώλου»

      Σωστά ψολή σωστά, και αρά μεταξύ αυτών και ο Καραϊσκάκης δεν έκανε αντίσταση όταν έλεγε: «Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο»!
      Το μπουζούκι είναι όργανο αρά και ο αστυνομικός όργανο είναι……..

      ————————————————

      Αλέξανδρε επί της ουσίας δεν διαφωνώ σε αυτό:
      «ο αναρχισμός με την πραγματική του έννοια είναι έξω από αριστερά και δεξιά».
      Γιατί πραγματικά δεν έχει καμιά σημασία ποια ιδεολογία επικαλείται αυτός που ασκεί εξουσία (ακόμη κι ο ΓΑΠ αντιεξουσιαστής δήλωνε)

      Μοναχά για λόγους συνεννόησης διευκρινίζω πως ο αναρχικός και αντί εξουσιαστικός χώρος, ως ιδεολογία εξ αριστερών έχει πολιτογραφηθεί και είναι σωστά.
      Ο αναρχισμός (και η δημοκρατία) με την πραγματική τους έννοια είναι μόνο αριστερά!!!!! Ένας συνεπής αριστερός δημοκράτης, δεν μπορεί παρά να είναι αναρχικός κι αντιεξουσιαστής!!!

    3. stauros

      Διονύση, την δικτατορία του προλεταριάτου σε ποιόν χώρο την χρεώνεις; Στον αριστερό, στον αναρχικό, στον αντιεξουσιαστικό, στον φασιστικό…;

    4. Politropos Dionisis

      Διονύση, την δικτατορία του προλεταριάτου σε ποιόν χώρο την χρεώνεις; Στον αριστερό, στον αναρχικό, στον αντιεξουσιαστικό, στον φασιστικό…;
      Χαζός είσαι και ρωτάς? Μετά από τις τόσες εργατοώρες που φάγαμε μαζί και τόσες γραπτές εξετάσεις, να ρωτάς Τάτιο πράγματα? και σε διορίσαμε και καθηγητή σα δεν ντρέπεσαι !!

      Αλλά έστω αφού το θέλεις γραπτό για ακόμη μια φορά.:

      -Αν εννοείς την σύλληψη την ιδέα για την δημοκρατία των εργαζομένων που σε αντιδιαστολή με την δικτατορία του καπιταλιστικού συστήματος, ο Μαρξ, ως λογοπαίγνιο αποκάλεσε «Δικτατορία της εργατικής τάξης», φυσικά την χρεώνω στην Αριστερά!!!

      -Αν εννοείς τις τερατογεννήσεις του καπιταλισμού, τον όποιο τόσες φορές εδώ μέσα αποκαλείς δημοκρατία….. και ποιο συγκεκριμένα αν εννοείς τις σοβιετικού τύπου κομματικές δικτατορίες, τις χρεώνω (και όχι για πρώτη φορά….) μαζί με τον φασισμό, τον νεοπλατωνισμό, την τυραννία, τον ναζισμό κλπ δηλαδή μαζί με τις ιδεολογίες, από τις οποίες τώρα τελευταία, όλο και ποιο συχνά παραδίδεσαι στην γοητεία τους, αντλώντας από εκεί επιχειρήματα για να δικαιολογήσεις την απέχθεια σου για την «ιερή αγελάδα» λαός!!!!
      που κατά τα αλλά τον καλείς να παραδεχθεί πως είναι:

      «Ανώφελο και μάταιο
      κάθε αρχή ν’ αρνιέσαι
      όσο ζητάς ν’ απαλλαγείς
      τόσο θα τυραννιέσαι»

      Πάρε και μια μαντινάδα:

      Κι ας είσαι και καθηγητής
      και τάχα διαβασμένος
      πότε δεν σε ξεβράκωσα
      και δεν ήσουν χεσμένος?

  5. 5
    Politropos Dionisis

    Στιχουργική αντιγνωμία
    κι ας είν’ και μαλακία!!!

    Σταυρός:

    Δεν γίνεται αυτή η ζωή
    χωρίς την τυραννία
    φαρμάκι μα και φάρμακο
    δίκαιο κι αδικία

    Διονύσης:

    Κι αφού είναι έτσι η ζωή
    γίνε κι εσύ γαϊδούρι
    και κράτα ίση απόσταση
    και κάνε καλαμπούρι

    Σταυρός:

    Υπάρχει άραγε άνθρωπος
    Χωρίς υπό να άρχει
    Ο δούλος του να άρχεται
    Κι ο κύριος του ν’ άρχει

    Διονύσης:

    Μ εγώ για σένα απορώ
    με τις παραδοχές σου
    κάποιες βρομάνε άσχημα
    μακριά από μένα χέσου

    Σταυρος:

    Την τυραννία πάνω σου
    άμα δεν την ασκήσεις
    αλίμενο στους γύρο σου
    και όσους αγαπήσεις

    Διονύσης:

    Μα αλίμονο που δεν νογά
    εσύ θα τον γαμίσεις
    με όμορφα λόγια ευγενικά
    κι αφηρημένες ρήσεις

    Σταύρος:

    Ανώφελο και μάταιο
    κάθε αρχή ν’ αρνιέσαι
    όσο ζητάς ν’ απαλλαγείς
    τόσο θα τυραννιέσαι

    Διονύσης:

    Το όφελος μου είναι αυτό
    και δώρο θα στο κάνω.
    Γαμώ τα της υποταγής
    κι ακόμη παραπάνω!!!!!!!!

  6. 6
    Αιτωλός

    Εγώ στιχάκια δεν μπορώ
    ο άμοιρος να γράψω,
    μες την συζήτηση αυτή
    πως να μπω, τι να κάμνω;

    1. Politropos Dionisis

      Λίγο προσπάθεια Αιτωλέ
      για να την βρεις την ρίμα
      Και δεν σου βγαίνει ακριβώς
      αυτό δεν είναι κρίμα!

  7. 7
    Politropos Dionisis

    Υπάρχει άραγε άνθρωπος
    Χωρίς υπό να άρχει
    Ο δούλος του να άρχεται
    Κι ο κύριος του ν’ άρχει

    Σταύρε θαρρώ πως δύο φόρες η λέξη άρχει δεν μου κάθετε καλά,
    ακούγεται καλυτέρα έτσι αν τον πεις:

    Υπάρχει άραγε άνθρωπος
    Χωρίς υπό να άρχει
    Ο δούλος πρέπει ν’ άρχεται
    Αφέντης για να υπάρχει. :yahoo:

    1. stauros

      Διονύση η αντικατάσταση του και με το να,
      διότι λέω:
      Υπάρχει άραγε άνθρωπος
      χωρίς υπό ΚΑΙ άρχειν,
      είναι λογοπαίγνιό σου ή αβλεψία;

      ************

      Απ΄ότι αντιλαμβάνομαι δεν χωνεύεις καθόλου να έχεις αφεντικό πάνω από το κεφάλι σου. Ούτε καν δηλαδή τον ίδιο σου τον εαυτό.
      Να φανταστείς ότι παλεύω αδιάκοπα για να θέσω αφεντικό της ύπαρξής μου τον ίδιο μου τον εαυτό!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

:bye: 
more...