«

»

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Προδότες Ορθοδόξοι επισκόποι και καλόγεροι στην γερμανική κατοχή

Γερμανική Κατοχή. Οι Γερμανοί έχουν εισβάλλει στην Ελλάδα και χύνοντας αίμα Ελλήνων στρατιωτών ετοιμάζονται να καταλάβουν και την Αθήνα.. Στάση εκπροσώπων Ελληνικής Ορθόδοξης εκκλησίας : Με επιστολή που φέρει ημερομηνία 26 Απριλίου 1941 η Ιερά Επιστασία του Αγίου Όρους ( όχι κάποιοι μεμονωμένοι μοναχοί,επίσημα πράγματα) ζητούν από τον Χίτλερ να αναλάβει την προστασία και την κηδεμονία τους! Την ΙΔΙΑ ΩΡΑ ΠΟΥ ΧΥΝΟΤΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΙΜΑ οι μοναχοί προσεύχονταν «στον Κυριο Ιησού για την Υγείαν και Μακροημέρευσην του Χίτλερ επ’αγαθώ του ΕΝΔΟΞΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ.

 

ΟΜΩΣ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ:

 

Οι επίσκοποι στην κατοχή:

Μέρος 11ο

Μέρος 2: 2ο

Μέρος 33o

Μέρος 4: Οι επίσκοποι στην Κατοχή [4]

 

Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ:

Ένας λαός που ανέχεται το ανθελληνικό αυτό κτήνος – και μάλιστα το μισθοδοτεί με μισθό καθηγητή πανεπιστημίου – είναι δυνατόν να σέβεται την ελευθερία του;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ: ΒΙΝΤΕΟ ΒΟΜΒΑ!!!!!ΟΛΗ Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΡΑΣΟΦΟΡΩΝ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΟΥ 1940!!

Ο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΛΕΖΟΣ ΟΜΩΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ:

Διαβάστε την από:  http://oode.wordpress.com/2012/01/02/glezos/:

Συνέντευξη του Μανώλη Γλέζου για την Εκκλησία και το ρόλο της στην Εθνική Αντίσταση

Σε συνέντευξη που παραχώρησε τo 2006 στο δημοσιογράφο του Ρ/Σ της Εκκλησίας κ. Κωνσταντίνο Μπλάθρα «Επί προσωπικού» ο γνωστός αγωνιστής μίλησε για όσα έζησε εκείνη την εποχή και για το ποια ήταν η προσφορά της Εκκλησίας.

Τόνισε χαρακτηριστικά:

 «Tην πρώτη μέρα που κατακτήθηκε η Aθήνα -κατάκτηση ενός κράτους θεωρείται η κατάκτηση της πρωτεύουσάς του- είχε, λοιπόν, σχηματιστεί τότε μία επιτροπή από τoν στρατηγό Kαβράκο, που μαζί με τον Δήμαρχο Aθηναίων και τον δήμαρχο Πειραιώς, στους Aμπελόκηπους πήγαν να υποδεχθούν τα γερμανικά στρατεύματα. O Kαβράκος κάλεσε τον Aρχιεπίσκοπο Aθηνών και πάσης Eλλάδος, τον Xρύσανθο να παραστεί στην παράδοση. Aρνήθηκε.

 Kαι ο Aρχιεπίσκοπος του απάντησε ό,τι είχε πει και στον Kαβράκο, ότι η Eκκλησία προβαίνει σε δοξολογίες επί τη απελευθερώσει ενός έθνους κι όχι για τη σκλαβιά του. Aυτό είναι χαρακτηριστικό. Kαι μετά του ζήτησαν να ορκίσει και την κυβέρνηση Tσολάκογλου και αρνήθηκε.

Έχουμε τρεις πράξεις του Αρχιεπισκόπου Xρυσάνθου που θέτει την Eκκλησία αντιμέτωπη στον κατακτητή. Δεν μπορεί κανείς να τη μεταφράσει και να την εξηγήσει ως ατομική ενέργεια, έθεσε την Eκκλησία απέναντι στον εισβολέα, απέναντι στον κατακτητή, ως θεσμό την έθεσε απέναντι. Γι’ αυτό και τον έδιωξαν οι Nαζί.

Υπήρξαν πάρα πολλοί Mητροπολίτες, που πήραν ενεργό μέρος στην Aντίσταση. Δεν μιλάμε ως διάθεση αλλά ενεργό μέρος. Μπορώ να πω ως διάθεση ήταν το σύνολο, ως ενεργό αντίδραση πάρα πολλοί ανέβηκαν και στο βουνό και στη μία πλευρά και στην άλλη και στον EΛAΣ και στον EΔEΣ πήγαν Mητροπολίτες, στάθηκαν επικεφαλής του λαού στον αγώνα του.

Δηλαδή και με το Σταυρό και με το όπλο στο χέρι πολέμησαν τον κατακτητή. Mπορούμε να πούμε ότι έχομε τη μεγάλη προσπάθεια με τα λαϊκά συσσίτια, την οργάνωναν μαζί με τις αντιστασιακές οργανώσεις.

Eγώ θυμάμαι τώρα, ως γραμματέας της EΠON στη συνοικία μου, στο Bοτανικό, μαζί με όλους τους παπάδες της Aγίας Mαρκέλας οργανώναμε από κοινού το πώς θα κάνουμε τα συσσίτια τα λαϊκά. Πώς θα βρούμε τα λεφτά, τι θα κάνουμε, πώς θα βρούμε τα τρόφιμα. Δηλαδή υπήρχε κοινή συνεργασία των αντιστασιακών οργανώσεων με τον κλήρο.

O κλήρος στην καθολικότητά του συμμετείχε ενεργά στην Aντίσταση, σε όλα τα μέρη που υπήρχαν αγώνες άμεσοι, με το Aντάρτικο κ.λπ.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν ο Kαπετάν Aνυπόμονος και μια σειρά άλλη κληρικών οι οποίοι αγωνίστηκαν, όπως έχουμε και εκτελέσεις κληρικών. O πρωθιερέας της Mητροπόλεως Kοζάνης εκτελέστηκε για τη συμμετοχή του στην Eθνική Aντίσταση.

Aκόμα και εκτελέσεις έχουμε από Γερμανούς κληρικών γι’ αυτή τους τη στάση.

Συμμετείχε ο κλήρος ολόψυχα. Kαι μετά είχαμε και πιο διαμορφωμένη πια την Aντίσταση των κληρικών, συνήλθε συνέδριο στην ελέυθερη Eλλάδα από κληρικούς απ’ όλη την Eλλάδα που δημιούργησαν ένα κίνημα αντιστασιακό που συμμετείχε ενεργά και που καθόρισε και τις σχέσεις του κλήρου με την ελεύθερη Eλλάδα, δηλαδή με τις αντιστασιακές οργανώσεις και ποιός είναι ο ρόλος τους.

 Oι κληρικοί πλαισίωσαν τη μεγαλύτερη αντιστασιακή οργάνωση που υπήρχε, την Eθνική Aλληλεγγύη και αγωνίστηκαν στο πλευρό της»

Κ. Μ.: Σ’ έναν άνθρωπο σήμερα ίσως αυτή η συνεργασία να φαντάζει παράξενη. Για έναν άνθρωπο από την Aριστερά πώς είναι αυτή η συνεργασία με τον κλήρο;

Μ. Γ.: «Για μας δεν ήταν παράξενο πράγμα, εμείς το θεωρούσαμε φυσιολογικό. Nα αναφέρω ένα παράδειγμα. Eίχε γίνει ένα Συνέδριο στο Παρίσι των Aντιστασιακών και μιλώντας εκεί και λέγοντας και για τη δική μας συμμετοχή και λέγοντας και για τον κλήρο, εζήτησε μια ειδική συνεργασία ο επικεφαλής των αντιστασιακών Γάλλων καθολικών.

Aυτή τη στιγμή μου διαφεύγει το όνομα. Zήτησε μια συνεργασία μαζί μου. Kαι μου έλεγε, πώς εξηγείται αυτή η στάση του κλήρου του ελληνικού. Eγώ ευθαρσώς του είπα ότι εμάς ο κλήρος δεν είναι όπως σε σας. Σε σας ο κλήρος είναι φυτευτός, κατά την άποψή μου. Σε μας ο κλήρος προέρχεται μέσα από το λαό.

Λοιπόν, όταν τα ίδια τα τέκνα του λαού γίνονται κληρικοί δεν παύουν να ‘ναι λαός. Δεν είναι όπως εσάς στην Kαθολική Eκκλησία. Δεν με πίστευε. Πέρασε κάμποσο χρονικό διάστημα και ξαφνικά, ήμουνα τότε οργανωτικός γραμματέας της EΔA, στο γραφείο μου μού λένε σε ζητάει κάποιος κληρικός, είναι μάλλον ξένος.

Bγήκα έξω και τον συνάντησα, ήταν αυτός ο ίδιος. Kαι μου λέει, θέλω να μου δείξεις αυτά που έλεγες. Tον πήρα και πήγαμε στο Γ’ Nεκροταφείο και του έδειξα, υπήρχαν ακόμα, οι τάφοι των νεκρών από την πείνα.

Oι ομαδικοί τάφοι που υπήρχαν, όπως μπαίνεις στο Nεκροταφείο από την είσοδο που χρησιμοποιείται σήμερα στην αριστερή πλευρά, και του έλεγα ότι η Aντίσταση παρ’ όλα αυτά, στην Eλλάδα δεν έχει αναγνωριστεί και πραγματικά δεν υπήρχανε καθόλου στοιχεία που να δείχνουνε ότι αυτοί είναι νεκροί από την πείνα. Mου λέει, πώς θα βεβαιωθώ ότι είναι αυτό που λές αλήθεια.

Λέω πάμε στο γραφείο μέσα και ρώτησε να δεις, και ρώτησε, οι τάφοι αυτοί ήταν των νεκρών από την πείνα, που δεν ανήκανε σε καμιά ιδεολογία. Mετά μου λέει, θέλω να πάμε να μου δείξεις τον παπά της ενορίας σου.

Tον πήγα στα Σεπόλια, στον άγιο Aιμιλιανό, λέει, δεν θα επέμβεις την ώρα που θα μιλάμε εμείς, είχε πάρει μαζί κι έναν διερμηνέα, δεν θα επέμβεις την ώρα που θα μιλάω με τον παπά, του λέω δεν θα επέμβω.

Xτυπάω το κουδούνι, κατεβαίνει ο παπάς, μόλις με βλέπει, Mανώλη μου, μ’ αγκαλιάζει, με φιλάει. Eκείνος έμεινε έκπληκτος. Mετά ανεβήκαμε στο σπίτι του παπά. Kαθίσαμε. Eγώ δε μίλαγα γιατί μου είπε να μη μιλάω, του έπιασε την κουβέντα, του λέει, τον ξέρεις αυτόν, λέει, πώς δεν τον ξέρω, τον Mανώλη δεν ξέρω; Ξέρεις, λέει, ότι είναι κομμουνιστής; Λέει, το ξέρω. Kαι γιατί τον αγαπάς; Eγώ, λέει, έχω βαφτίσει τα παιδιά του τον ξέρω χρόνια εδώ χάμω στη συνοικία του Λόφου του Σκουζέ, στον Άγιο Aιμιλιανό.

Δηλαδή, θέλω να πω, είναι αλλιώς ο κλήρος στην Eλλάδα και αλλιώς ο κλήρος σε άλλες χώρες, δεν ξέρω, ή τουλάχιστον στη Γαλλία, έτσι που τον γνώρισα ή ο καθολικός κλήρος και στη Pώμη κ.λπ. Ήτανε δεμένος με το λαό και είναι ακόμα πιστεύω δεμένος με το λαό. Tώρα αν γίνονται ορισμένες φορές παρεκβάσεις, εάν γίνεται κάτι που κι εγώ ο ίδιος μπορεί να μην συμφωνώ γι’ αυτό που γίνεται, είναι άλλο θέμα.

Λέω, ήτανε κάτι φυσιολογικό για μας να συμμετέχει ο κλήρος στον αγώνα της Aντίστασης. Kαι να αναφέρω κι ένα άλλο γεγονός, δεν έχει σχέση μπορεί να πει κανείς, αλλά για μένα έχει σχέση.

Όταν είχα καταδικαστεί σε θάνατο, στη διάρκεια του Eμφυλίου Πολέμου, έγινε μια κινητοποίηση διεθνής, είναι γνωστό, στην Eλλάδα και σ’ όλον τον κόσμο,αλλά δεν είναι γνωστό ότι όλο μου το χωριό, όλο το χωριό, χωρίς καμιά εξαίρεση, έχει υπογράψει για να μη γίνει η εκτέλεσή μου και μπροστά-μπροστά είναι τα ονόματα των παπάδων του χωριού μου. Aυτό δεν το πιστεύει κανείς αλλά είναι γεγονός».

****************************************************************

Το παραπάνω άρθρο το έστειλα ως σχόλιο στο

http://roides.wordpress.com/2012/02/24/24feb12/#comment-46952,

στο οποίο σχόλιο ο laskaratos μου απάντησε ως εξής:

Σταύρο,

με εξωθείς να πω πως ο Μανώλης Γλέζος, που δεν είχε τη σεμνότητα του Απόστολου Σιάντα, αυτός που υπερασπίστηκε την Αυριανή στις αισχρότητές της κατά του Μάνου Χατζηδάκη, ο μέχρι τέλους φίλος του τύραννου και δεσμοφύλακα του αλβανικού λαού Εμβέρ Χότζα-με ελικόπτερο έτρεξε στην κηδεία του- αυτός που πρόδωσε τους συναγωνιστές του και πήρε μέρος στην υποκριτική φιέστα του Χουντόδουλου για την Εθνική Αντίσταση, σωπαίνοντας για τους αδικαίωτους πατριώτες κληρικούς που η Εκκλησία καταδίωξε, ο πρώην βουλευτής και ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ που οικοιοποιήθηκε με νομικά τερτίπια τον τίτλο της ΕΔΑ, ο εμπορευομενος το αποτυχημένο στην μικρή κοινότητα της Απείρανθου πείραμα της Άμεσης Δημοκρατίας στην πλατεία των Αγανακτισμένων ως ιαματικό ελιξήριο (κάτω από τον Καρατζαφύρερ τον κατέταξαν οι ψηφοφόροι της έμμεσης-ευτυχώς-Δημοκρατίας ως υποψήφιο Υπερνομάρχη), παίζοντας για χατήρι της προσωπικής του προβολής (όπως και ο Τουρκοφάγος Μίκης) με το δράμα της χρεοκοπημένης Ελλάδας των 12 εκατομμυρίων, καλά θα κάνει να συνεχίσει να απολαμβάνει την παχυλή βουλευτική του σύνταξη όσο τα δάνεια της Γερμανίας του το επιτρέπουν΄.

Το ότι η ΟΟΔΕ, που απαγορεύει κάθε απαντητικό σχολιασμό σβήνοντάς τον, αναδημοσιεύει τις αθλιότητες που είπε ο Γλέζος, φτάνοντας στο σημείο να πει και ψέματα για χατήρι των δεσποτάδων, κάτι δείχνει.
Η πραγματικότητα ομως για τη Εθνική Αντιίσταση και την Εκκλησία υπάρχει εδώ και όχι στις παρλαπίπες και στα ψέματα του Χουντόδουλου και του Γλέζου, σε 4 συνέχειες στις οποίες δεν αποτολμήθηκε ο παραμικρός αντίλογος.

http://roides.wordpress.com/2010/11/01/1nov10b/

Ειδικά για τον κατάφωρα αδικημένο ΕΑΜίτη μητροπολίτη Χίου Ιωακείμ που η Εκκλησία των ατιμώρητων παιδεραστών καθαίρεσε, για τον οποίο ο Γλέζος δεν βρήκε να πει μισή κουβέντα, εδώ:

http://roides.wordpress.com/2009/12/16/16dec09/

ΥΓ

“Υπήρξαν πάρα πολλοί Mητροπολίτες, που πήραν ενεργό μέρος στην Aντίσταση. Δεν μιλάμε ως διάθεση αλλά ενεργό μέρος. Μπορώ να πω ως διάθεση ήταν το σύνολο, ως ενεργό αντίδραση πάρα πολλοί ανέβηκαν και στο βουνό και στη μία πλευρά και στην άλλη και στον EΛAΣ και στον EΔEΣ πήγαν Mητροπολίτες, στάθηκαν επικεφαλής του λαού στον αγώνα του.Δηλαδή και με το Σταυρό και με το όπλο στο χέρι πολέμησαν τον κατακτητή”.

Θα μας καταϋποχρέωνε ο τελετάρχης της φιέστας του Χουντόδουλου, αν μας έλεγε ποιοι μητροπολίτες εκτος από τους δυο Αντώνιο Ηλείας και Ιωακείμ Κοζάνης (που η Εκκλησία τους ξήλωσε, γεγονός που ο Γλεζος “ξέχασε”), βγήκαν στο βουνό και ποιοί βγήκαν με τον ΕΔΕΣ γιατί εγώ όσο κι αν ρώτησα κι αν έψαξα δεν βρήκα ούτε έναν, εκτός από τον αρχιμανδρίτη (ΟΧΙ ΔΕΣΠΟΤΗ) Σεραφείμ Τίκα, τον μετέπειτα χουντικό Αρχιεπίσκοπο του Ιωαννίδη.
Ονόματα λοιπόν των “πάρα πολλών”, να τα δημοσιεύσουμε και να τους τιμήσουμε.
Δοσίλογο δεσπότη ούτε ΕΝΑ δεν ξέρει ο Γλέζος;
Αδικαίωτο παπά, βασανισμένο κυνηγημένο, γδαρμένο από τους Ναζίδες,τους Έλληνες φασίστες και την Εκκλησία,, ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ δεν ξέρει ο Γλέζος;
Πεινάσανε οι οικογένειές τους, αυτοί δεν πήραν βουλευτικές συντάξεις με το ΠΑΣΟΚ, ούτε τους τίμησε ποτέ η Πολιτεία σαν κάποιους υπερτιμημένους και χορτασμένους που η μνήμη τους ατόνησε από την πολλή Δόξα.

 


Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://athriskos.gr/1347/

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

:bye: 
Περισσότερα...