«

»

Εκτύπωσέ το Άρθρο

ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ;

 

4kef490

 

- Ασφαλώς όχι !

Έγραψε η Smoker Barbara

Από: http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=316

(διαβάστε στο δεύτερο μέρος: ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ)

 

Η ιδέα του να λειτουργούμε βάσει του σεβασμού μας προς την θρησκεία θυμίζει την εντολή του Μωσαϊκού νόμου: «Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου». Ας υποθέσουμε όμως, ότι ο πατέρας σου και η μητέρα σου είναι εγκληματίες· δεν θα άξιζαν τον σεβασμό σου. Θα πρέπει λοιπόν να σεβόμαστε τους θρησκευόμενους ανθρώπους; Ναι, εφ’ όσον δεν είναι αντικοινωνικοί και δεν σκοπεύουν να επιβάλουν τις θρησκευτικές τους αντιλήψεις στους άλλους.

  Ωστόσο, ακόμη κι αν τους σεβόμαστε ως άτομα που ζουν ευπρεπώς και δεν ενοχλούν τους συνανθρώπους τους, δεν μπορούμε να σεβόμαστε τις πεποιθήσεις τους. Η θρησκευτική πίστη, που σημαίνει ισχυρή πεποίθηση σε κάτι παρά την απουσία απόδειξης, αποτελεί προδοσία της ανθρώπινης ευφυίας, υπονομεύει την επιστημονική γνώση και την καλλιέργεια ήθους. Σε περίπτωση που υπήρχαν σοβαρές αποδείξεις για τα δόγματά τους, τότε δεν θα επρόκειτο για πίστη αλλά για γνώση.

 

  Θα πρέπει βεβαίως να δείξουμε κάποια επιείκεια στους σκεπτικιστές του Μεσαίωνα, που ισχυρίζονταν, ότι σέβονταν το Χριστιανισμό, προκειμένου να γλυτώσουν το κάψιμο στην πυρά, και τους αποστάτες του Μουσουλμανισμού, οι οποίοι ζουν σε χώρες, όπου η έλλειψη πίστης στον Μουσουλμανισμό θεωρείται βαρύ αδίκημα. Εμείς όμως, που ζούμε σε μία σχετικά φιλελεύθερη κοινωνία, δεν έχουμε δικαιολογία. Για την ακρίβεια εμείς έχουμε χρέος να στηρίξουμε τα θύματα της θρησκευτικής καταπίεσης, όπου γης, βγαίνοντας από το «ευυπόληπτο» καβούκι μας και εκφράζοντας ευθαρσώς τις απόψεις μας. Η ελευθερία του λόγου είναι πιο σημαντική από τον σεβασμό.

   

 

Οι απολυταρχικοί

   εξτρεμιστές

    οποιασδήποτε θρησκείας

θέτουν την πίστη

ως το πρωταρχικό ζητούμενο

και αδιαφορούν παντελώς

για την ελευθερία.

Aκολουθούν

η λογοκρισία και η βία.

    

  Ο σκεπτικισμός είναι ζήτημα ανάλογης βαρύτητας, διότι είναι η πύλη που οδηγεί στην γνώση· χωρίς όμως την ελεύθερη εκφορά του λόγου, ούτε οι ιδέες των σκεπτικιστών διαδίδονται, ούτε επιτυγχάνεται η ελεύθερη πρόσβαση στην γνώση. 

 

   Δεν μπορεί να υπάρχει πραγματική θρησκευτική ελευθερία χωρίς ελευθέρωση από τα δεσμά της θρησκείας, πράγμα που εμπίπτει στην αντίληψη περί ελεύθερου λόγου.

     

  Όπως έγραψε ο Τζ. Σ. Μιλλ, καμμία ιδέα δεν μπορεί να καταξιωθεί στις συνειδήσεις των ανθρώπων, αν δεν υπάρχει η δυνατότητα έκφρασης της αντίθετης άποψης.

 

  Στην έννοια του ελεύθερου λόγου θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται και το δικαίωμα των ανθρώπων να γελούν με τις παράλογες ιδέες. Πράγματι το γελοίο –των σατιρικών καρτούνς του Μωάμεθ συμπεριλαμβανομένων– αποτελούσε ανέκαθεν σημαντικό στοιχείο της ελεύθερης ανταλλαγής ιδεών σχετικά με οποιοδήποτε θέμα και όχι μόνο όσον αφορά στην θρησκεία. Χωρίς αυτήν την ελεύθερη ανταλλαγή δεν θα υπήρχε πρόοδος στην γνώση και στην κοινωνία.

 

 

 

     

  Οι απολυταρχικοί εξτρεμιστές οποιασδήποτε θρησκείας η αίρεσης θέτουν την πίστη ως το πρωταρχικό ζητούμενο και αδιαφορούν παντελώς για την ελευθερία. Στην ημερησία διάταξη ακολουθούν η λογοκρισία και η βία. Σε μία κοινωνία, όπου κυριαρχεί η θρησκευτική ορθοδοξία, δεν υπάρχει θρησκευτική ελευθερία.

   

  Παρεμπιπτόντως το ξέσπασμα βίας, που προκλήθηκε από τα δανέζικα καρτούνς, σχεδιάστηκε από φανατικούς ισλαμιστές, οι οποίοι δημοσίευσαν σε μουσουλμανικές χώρες μία υπερβολική εκδοχή τους τέσσερις μήνες μετά την δημοσίευση των πρωτοτύπων.

 

  Συζήτησα το θέμα με αρκετούς μετριοπαθείς μουσουλμάνους, οι οποίοι, ενώ σε γενικές γραμμές κατεδίκαζαν την βία, προσέθεταν: «Οι άνθρωποι όμως δεν πρέπει να προσβάλλουν την θρησκεία». Γιατί όχι; Κανείς δεν καταγγέλλει την διακωμώδηση των πολιτικών απόψεων, για τις οποίες δικαιούμαστε να προχωρήσουμε σε ελεύθερο διάλογο. Στην πραγματικότητα αληθινός σεβασμός για την θρησκεία θα επέτρεπε τον ελεύθερο διάλογο ούτως, ώστε να αναδειχθεί η αλήθεια. Προς το παρόν όμως η θρησκεία γίνεται αποδεκτή ως θέσφατο, και δεν υπάρχει περιθώριο για πραγματική έρευνα και ελεύθερο λόγο. Αυτό σημαίνει, ότι οι θρησκευόμενοι άνθρωποι συνειδητοποιούν, ότι δεν μπορούν να σταθούν σε μία έλλογη συζήτηση.

     

  Οι πολιτικοί και άλλοι δημόσιοι λειτουργοί μας λένε, ότι δεν είναι πολιτικώς ορθό να αποκαλούμε τους μουσουλμάνους που προκάλεσαν τους βομβαρδισμούς του Λονδίνου (7 Ιουλίου 2005) μουσουλμάνους τρομοκράτες. Όμως όλοι γνωρίζουμε, ότι ήταν μουσουλμάνοι και μάλιστα φανατικοί. Η πίστη τους, ότι τους μάρτυρες του Αλλάχ περιμένει μία ευδαίμων μετά θάνατον ζωή, είναι μία άλλη πλευρά του προβλήματος και από την στιγμή που είναι ακλόνητη, εκείνο που ίσως χρειαζόμαστε είναι ένας αγιατολλάχ, ο οποίος με την βοήθεια του Κορανίου θα τους πείσει, ότι οι βομβιστές αυτοκτονίας θα πάνε στην Κόλαση (η ότι τέλος πάντων ο Παράδεισος ξέμεινε από παρθένες).

  Αν και θα πρέπει να προσέξουμε να μην στραφούμε εναντίον των φιλήσυχων μελών της μουσουλμανικής βρεταννικής κοινότητας, ωστόσο δεν θα πρέπει να ακολουθήσουμε την πολιτική που ακολούθησαν διαδοχικές βρεταννικές κυβερνήσεις στο παρελθόν. Για παράδειγμα το 1989 οι ιμάμηδες επικήρυτταν επ’ αμοιβή μέσω του BBC τον Σαλμάν Ρουσντί και όμως δεν διώχθηκαν για προτροπή σε έγκλημα.

    Σε μια σκηνή –σκηνοθετικό εύρημα– της όπερας Ιδομενέας του Μότσαρτ, η οποία επρόκειτο να παρουσιαστεί στην Όπερα του Βερολίνου, ο πρωταγωνιστής τοποθετούσε σε τέσσερις καρέκλες τα κομμένα κεφάλια του Ποσειδώνα, του Χριστού, του Βούδδα και του Μωάμεθ. Εξ αιτίας του φόβου αντιδράσεων φανατικών ισλαμιστών η Διεύθυνση της Όπερας επέλεξε την αυτολογοκρισία και ματαίωσε την παράσταση.

  

  Οι βομβιστές αυτοκτονίας της 7ης Ιουλίου ήταν νεαροί μουσουλμάνοι, οι οποίοι γεννήθηκαν στην Μ. Βρεταννία, τρεις εκ των οποίων αναγνωρίσθηκαν αμέσως μετά τον θάνατό τους. Τουλάχιστον ένας από αυτούς συνήθιζε να πηγαίνει στο τζαμί του Φίνσμπουρυ, όπου ο Αμπού Χαμζά έκανε επί οκτώ έτη κηρύγματα μίσους και βίας και προέτρεπε νέους άνδρες να διαπράξουν εγκλήματα (κάτι το οποίο ήταν γνωστό στις Αρχές). Η Υπηρεσία Δίωξης άρχισε τις διαδικασίες ποινικής του δίωξης μόλις το 2004, κι αυτό επειδή οι ΗΠΑ ζητούσαν την έκδοσή του στην χώρα τους, προκειμένου να δικαστεί για εκλήματα που είχε διαπράξει εναντίον τους.


    

 

 

  Eίναι  αδύνατον

να σεβόμαστε

μία ιδεολογία,

την οποία

η λογική μας απορρίπτει

ως πρόληψη,

πόσω μάλλον,

όταν πρόκειται

για επικίνδυνη πρόληψη.

  Είναι προφανές, ότι είναι αδύνατον να σεβόμαστε μία ιδεολογία, την οποία η λογική μας απορρίπτει ως πρόληψη, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για επικίνδυνη πρόληψη. Κατά συνέπεια πρέπει να υποκριθούμε, ότι σεβόμαστε την θρησκεία χάριν του «πολιτικώς ορθού». Όταν ιδεολογίες αυτού του είδους, που παριστάνουμε ότι σεβόμαστε, επιτρέπεται να εμφυτευθούν σε παιδιά, τα οποία ενδεχομένως να γίνουν βομβιστές αυτοκτονίας χάριν αυτών, τότε η υποκρισία μας μετατρέπεται σε συνενοχή στην ψυχική και πνευματική κακοποίηση των παιδιών, στην καταπίεση των γυναικών, ακόμη και προτροπή σε τρομοκρατικές πράξεις. Αυτό είναι ένα έγκλημα, το οποίο διαπράττουν συστηματικά οι πολιτικοί μας χάριν των ψήφων. Ιδρύουν σχολεία, τα οποία προάγουν την μύηση των παιδιών σε μία ορισμένη θρησκεία, παρέχοντάς τους ταυτόχρονα κρατική υποστήριξη, ενώ οι ίδιοι ασπάζονται κάποιο άλλο δόγμα και είναι δέσμιοι άλλου είδους προλήψεων.

 

  Μας λένε, ότι δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε το Ισλάμ για τις τρομοκρατικές επιθέσεις στην Νέα Υόρκη, την Μαδρίτη και το Λονδίνο ούτε για τις βίαιες αντιδράσεις ωρισμένων στην δημοσίευση των σκίτσων του Μωάμεθ. Είναι σαν να ισχυριζόμαστε, ότι ο Χριστιανισμός δεν είχε καμμία σχέση με την Ιερά Εξέταση. Στο Ευαγγέλιο ο Ιησούς διαρκώς τονίζει, ότι το σωστό ταυτίζεται με την πίστη στο πρόσωπό του. Ο Θωμάς Ακυινάτης έλεγε, ότι «το να μην πιστεύεις συνιστά την μεγαλύτερη αμαρτία»,και ουδείς διανοούνταν να το αμφισβητήσει. Είναι προφανές, ότι η Ιερά Εξέταση, οι Σταυροφορίες, το κάψιμο των μαγισσών, των αιρετικών και των Εβραίων – όλα είναι έργα του Χριστιανισμού. Η διενέργεια μαρτυρίων δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό, πράξη κάποιων κακών ανθρώπων που διασύρουν μία καλή θρησκεία. Η δίωξη των σκεπτικιστών απορρέει από το ότι οι χριστιανοί συνδέουν την πίστη με την σωτηρία, ας μην αναφερθούμε στην φρικτή ιδέα, ότι ο Θεός θα μπορούσε να τιμωρήσει ολόκληρη την ανθρωπότητα για την μη πίστη μερικών.

     

  Ο Μωάμεθ συνέχισε το «έργο» του Ιησού, και στο Κοράνιο υπάρχουν ακόμη περισσότερες μανιακές καταγγελίες περί μη πίστης απ’ ό,τι στην Καινή Διαθήκη. Επιπλέον το Ισλάμ δεν κατάφερε να περιορίσει τα κρούσματα βίας και να δείξει την μετριοπάθεια, που δείχνει ο Χριστιανισμός τους τελευταίους δύο αιώνες. Οι Ταλιμπάν, η Αλ Κάϊντα και η Μπάντρ Κόρμπς του Ιράκ (την οποία διευθύνει το Ανώτατο Συμβούλιο Ισλαμικής Επανάστασης της χώρας) είναι εξτρεμιστικά αλλά ορθόδοξα κινήματα – γεννήματα του Κορανίου, που υποτιμά τις γυναίκες και διατάσσει τους πιστούς του να κηρύξουν ιερό πόλεμο (τζιχάντ) ενάντια στους αιρετικούς και τους «απίστους». Οι μετριοπαθείς μουσουλμάνοι μπορεί να το θεωρήσουν ως παρερμηνεία – αλλά γιατί ο Αλλάχ η ο προφήτης του ο Μωάμεθ προκάλεσαν τέτοια σύγχυση; Ακόμη και οι δύο μεγαλύτερες σέκτες του Ισλαμισμού, οι σιίτες και οι σουνίτες, βρίσκονται σε διαρκή σύγκρουση μεταξύ τους στο Ιράκ, αλλά και αλλού.

 

  

  Ο ευμεγέθης διώροφος εικονιζόμενος ναός έχει ανεγερθεί στη Σρι Λάνκα, προκειμένου να στεγάσει το μοναδικό δόντι, που σύμφωνα με την βουδδιστική παράδοση διασώθηκε μετά την αποτέφρωση του Βούδδα. Πλήθος προσκυνητών τον επισκέπτονται καθημερινά, για να καταθέτουν τις προσφορές τους και να συμμετέχουν στις ιεροτελεστίες σεβασμού στο δόντι. Το ίδιο το δόντι όμως δεν επιτρέπεται να αποκαλυφθεί ποτέ σε κανέναν. Μικρή λεπτομέρεια: Το μοναδικό δόντι του Βούδδα φυλάσσεται επίσης στο ναό Ling Guang στην Κίνα, στο μοναστήρι Fo Guang Shan στην Ταϊβάν και στο ναό Engakuji στην Ιαπωνία.

  Οι μουσουλμάνοι, μας λένε, είναι πραγματικά ευαίσθητοι και πληγώνονται, όταν κάποιος κοροϊδεύει την θρησκεία τους. Ο θεός τους και υποτιθέμενος δημιουργός τους δεν διαθέτει κάποια αίσθηση του χιούμορ; Το γέλιο δεν είναι δικό του δημιούργημα; Και μήπως είναι τόσο αδύναμος, ώστε να μην μπορεί να αντιμετωπίσει ένα αστείο, χωρίς να προστρέξουν προς υπεράσπισή του κάποιοι ιερωμένοι, οι οποίοι είναι ανίκανοι να αντιληφθούν τον οποιονδήποτε αστεϊσμό; Οι μουσουλμάνοι, ισχυριζόμενοι ότι είναι υπερευαίσθητοι και ότι πληγώνονται από σκίτσα, αποκτούν προνόμια. Όλοι οφείλουν να τους μιλούν με ιδιαίτερη προσοχή και να τους αντιμετωπίζουν με μεγάλη επιείκεια. 

 

  Είναι γεγονός, ότι στην Αγγλία υπάρχει νόμος κατά της βλασφημίας για την προστασία των δογμάτων της Εκκλησίας της Αγγλίας. Η αρχή της ισότητας επιβάλλει την ισχύ αυτού του νόμου και για τις άλλες θρησκείες. Σήμερα όμως αποτελεί νεκρό γράμμα, και η καλύτερη λύση θα ήταν να καταργηθεί, όπως άλλωστε έχει προτείνει η Νομική Επιτροπή επανειλημμένως και σε διαδοχικές κυβερνήσεις, οι οποίες όμως κωφεύουν. Τώρα όμως η ιδέα της βλασφημίας έχει μετονομασθεί σε ασέβεια των θρησκευτικών συναισθημάτων του άλλου, πράγμα που την έχει καταστήσει άτρωτη. Η τωρινή κυβέρνηση μάλιστα προχώρησε στην ποινικοποίηση αυτής της «ασέβειας» μετονομάζοντάς την σε «προτροπή σε θρησκευτικό μίσος» και ψηφίζοντας σχετικό νόμο.

 

  Οι νόμοι βεβαίως ψηφίζονται για την προστασία των ανθρώπων και υπάρχουν πλείστοι νόμοι γι’ αυτόν τον σκοπό· μέχρι τώρα δεν είχαμε νόμους για την προστασία των ιδεών. Στις 20 Φεβρουαρίου ο πάπας Βενέδικτος XVI έκανε έκκληση για αμοιβαίο σεβασμό των θρησκειών και των συμβόλων τους –μόνο που παρέλειψε να ζητήσει ανάλογο σεβασμό και προς τους άθεους.

     

  Υπό την πίεση των θρησκευτικών ηγετών και την κοινή τους βούληση για εξουσία το Συμβούλιο της Ευρώπης εξετάζει την θέσπιση νόμων από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα Ηνωμένα Έθνη, που θα επιβάλλουν τον «σεβασμό των θρησκευτικών συναισθημάτων» παγκοσμίως.

 

 

«Σκοπός τους είναι να περάσουν διεθνείς νόμους, για να περιορίσουν την ελευθερία της έκφρασης σχετικά με τη θρησκεία», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Δανίας Άντερς Φογκ Ράσμουνσεν ύστερα από την κλιμάκωση των θρησκευτικών εξεγέρσεων σε μουσουλμανικές χώρες εξ αιτίας των σατιρικών σκίτσων του Μωάμεθ, που δημοσιεύτηκαν σε δανέζικη εφημερίδα. Στην φωτογραφία η καιόμενη από το εξαγριωμένο μουσουλμανικό πλήθος πρεσβεία της Δανίας στη Δαμασκό.


  Η εισαγωγή της λέξης συναισθήματα στοχεύει σε μία επίφαση ανθρωπιάς. Οι έλλογοι όμως άνθρωποι δεν μπορούν να σέβονται την θρησκεία –αν ενδιαφερόμαστε να υπερισχύσει η εντιμότητα της υποκρισίας– και το να δείχνουμε ψευτοσεβασμό στις θρησκείες δεν θα ήταν μόνο ανέντιμο, αλλά θα επέτρεπε τον θρίαμβο των προλήψεων και των προκαταλήψεων του Μεσαίωνα και την παράλληλη άρση των κοινωνικών και ατομικών ελευθεριών, που με τόσο κόπο και πόνο κατέκτησαν οι άνθρωποι τους τελευταίους αιώνες.

  Εν κατακλείδι, αντί να είμαστε πρόθυμοι να περιορίσουμε την ελευθερία του λόγου χάριν του υποκριτικού σεβασμού προς την θρησκεία, θα έπρεπε να περιορίσουμε τον σεβασμό προς την θρησκεία χάριν του ελεύθερου λόγου. Αυτό επιτάσσει η αναζήτηση της αλήθειας και της ελευθερίας (secularhumanism.org).

 

************************************

 

Επίσης και πάλι από http://freeinquiry.gr/pro.php?id=3088, διαβάζουμε:

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ

P. Dartevelle, P. Denis, J. Robyn,
έκδ. «Μαύρη Λίστα»

Έγραψε ο Λάζαρης Γιάννης

Αν και εδώ και είκοσι περίπου χρόνια δέν συναντάμε πια στην Ευρώπη καταδίκες για βλασφήμια, με εξαίρεση την Ελλάδα και τη Γερμανία, στην πραγματικότητα είναι ελάχιστα τα ευρωπαϊκά κράτη, στα οποία δέν βρίσκουμε νομοθεσία, που να αποδοκιμάζει τη βλασφήμια. Συγκεκριμένα, μόνον η Γαλλία και το Βέλγιο απολαμβάνουν εδώ και καιρό αυτή την κατάσταση.

Η ποινική απαγόρευση τής βλασφήμιας, που αναλύεται σε ιστορική, θεωρητική και πολιτική προοπτική στο υπό κρίση βιβλίο, συνιστά μια μεσαιωνική επιβίωση, που διατηρείται ως σήμερα σε πολλές χώρες. Έχουμε εδώ μια εκπληκτική αντίφαση τού σύγχρονου δικαίου, η οποία δείχνει πόσο βαθιά θρησκευόμενο είναι το «φιλελεύθερο» κράτος.

Κανένας «ρεαλισμός» δέν πρέπει να αποτρέπει από τη νομικοπολιτική κριτική και τον κοινωνικό αγώνα, για την εξάλειψη ρυθμίσεων, που το κράτος θα όφειλε να καταργήσει, για λόγους συνέπειας προς τις συνταγματικές εξαγγελίες του. Όσο δέν το πράττει, θα εξακολουθεί να είναι εσωτερικά αντιφατικό και διάστικτο από μεσαιωνικές επιβιώσεις.

Αν βλασφημήσω τα τριαντάφυλλα, διαπράττω άραγε το αδίκημα τής κακόβουλης βλασφήμιας, επειδή κάποιος μπορεί να ισχυριστεί, ότι πιστεύει στη θεία δύναμη τής φύσης; Αν εξετάσουμε το ζήτημα από τη συνταγματική οπτική τής θρησκευτικής ελευθερίας, η απάντηση πρέπει να είναι θετική. Η κρατική επιλογή τού ποιά θρησκεία είναι άξια προστασίας αντιτίθεται στη συνταγματική επιταγή για ίση μεταχείριση των φορέων θρησκευτικής συνείδησης.

Ακολουθεί δειγματοληπτική σταχυολόγηση τού τί ακριβώς ισχύει σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες με την παράθεση των σχετικών άρθρων από τους ποινικούς κώδικές τους.
 

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://athriskos.gr/12828/

31 σχόλια

Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων

  1. 1
    ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΣ

    ΠΑΙΔΙΑ ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ.ΓΡΑΨΤΕ …ASTANA..ΣΤΟ ΓΙΟΥ ΤΟΥΜΠ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΤΕ…..ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ

    1. stauros

      Καλαματιανέ ASTA NA PANE. Αυτό το φλιτζάνι για να το δει κανείς πρέπει να έχει μάτια σαν καρπούζια.

    2. ΣΠΑΝΙΟ ΕΙΔΟΣ

      ΑΝ ΒΡΙΣΩ ΤΗΝ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΑ ΠΑΩ ΦΥΛΑΚΗ;

    3. stauros

      ΑΝ ΒΡΙΣΩ ΤΗΝ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΑ ΠΑΩ ΦΥΛΑΚΗ;

      Ωχ, τι απαντάμε εδώ! Μάγκα μου εμένα τουλάχιστον μ΄ έπιασες αδιάβαστο.

    4. ΣΠΑΝΙΟ ΕΙΔΟΣ

      Α, ΞΕΧΑΣΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ……

  2. 2
    ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΣ

    ΣΤΑΥΡΕ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ..ΣΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΦΤΙΑΞΕ ΜΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ πχ(ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ)ΟΠΟΥ ΕΚΕΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ-ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΓΙΑΧΒΕ ΛΩΤ-ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΝΤΑΒΑΝΖΤΗΣ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥΓΙΑΧΒΕ ΑΒΡΑΑΜ-ΠΟΙΑ ΠΗΔΗΞΕ Ο ΚΑΙΝ ΓΙΑ ΝΑΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ ΚΛΠ.ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΤΥΠΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΤΡΙΒΟΥΜΕ ΣΤΗ ΜΟΥΡΗ ΤΟΥΣ …..Κ ΑΝ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ…ΜΕ Τ ΚΗΔΕΜΩΝΑ ΤΟΥΣ

    1. stauros

      Θα το εξετάσω το θέμα. Μάλλον θα το προγραμματίσω. Την βρίσκω καλή την ιδέα.

  3. 3
    Ψονθομφανήχ

    Γνώμη μου είναι πως πρέπει κατ’ αρχήν να σεβόμαστε κάθε ανθρώπινη πίστη
    ή ιδεολογία.
    Οι θρησκείες δεν είναι εξ ορισμού «εγκληματικές».
    Ακόμη κι ο Ιουδαϊσμός-Γιαχβισμός, που πρώτος
    εφάρμοσε τον «ιερό πόλεμο», περιέχει μια υψηλού επιπέδου
    φιλάνθρωπη διδασκαλία, μοναδική στη Μέση Ανατολή την
    εποχή του 10ου αιώνα π.Χ.
    Βέβαια, η φιλανθρωπία περιοριζόταν στον «πλησίον», που
    αρχικά ταυτιζόταν με τον «ομοεθνή», αλλά στη συνέχεια
    υπήρξε πολύ γόνιμος προβληματισμός και υπέρβαση του
    στενού αυτού πλαισίου.
    Για να συνοψίσω: οι θρησκείες, οι φιλοσοφίες και ιδεολογίες
    πρέπει να αντιμετωπίζονται ανάλογα με τα μέσα που χρησιμοποιούν.
    Δεν επιτρέπεται να χρησιμκοποιείς βία εις βάρος μιας θεωρητικής άποψης,
    αλλά ούτε και λόγια απέναντι σε μια βίαιη τακτική…

    1. stauros

      Ακόμη κι ο Ιουδαϊσμός-Γιαχβισμός, που πρώτος εφάρμοσε τον «ιερό πόλεμο», περιέχει μια υψηλού επιπέδου φιλάνθρωπη διδασκαλία, μοναδική στη Μέση Ανατολή την εποχή του 10ου αιώνα π.Χ.

      Ψονθομφανήχ, σε παρακαλώ να μου πεις σε πιο βιβλίο της Βίβλου αναφέρεται αυτό, διότι μ’ ενδιαφέρει να το μελετήσω. Μου διέφυγε παρ’ όλο που έχω διαβάσει πολλές φορές προσεκτικά την Βίβλο.
      Βλέπεις η εμπάθεια πολλές φορές μας καθιστά επιλεκτικούς και αδιακριτους.

  4. 4
    Ψονθομφανήχ

    Αν και δεν είμαι πρόχειρος, αναφάρομαι κυρίως σε διατάξεις του Δευτερονιμίου όπως αυτές
    της απαγόρευσης του τόκου, περί δίκαιης αμοιβής κι όχι εκμετάλλευσης του εργάτη, σεβασμό στον ξένο
    που βρίσκεται στη χώρα σου, μη αδικίας των ορφανών και χηρών, απαγόρευση της δουελείας
    μεταξύ ισραηλιτών, κάπου λέει «όταν θερίζεις και ξεχάσεις πίσω ένα δεμάτι, μη γυρίσεις να το πάρεις,
    άστο να να το φάει ο ξένος, ο φτωχός ή ο ορφανός.
    Φιλάνθρωπο χαρακτήρα έχει και ο θεσμός του «σαββατικού έτους», όπου κάθε 7 χρόνια ελευθερώνονται
    οι δούλοι και διαγράφονται τα χρέη.
    Μέχρι και για τα ζώα μεριμνά ο Νόμος: «Δεν θα φημώσεις το στόμα βοδιού που αλωνίζει», ώστε να μπορεί
    κι αυτό να τρώει λίγους απ” τους καρπούς των κόπων του.

    Οι συνθήκες που έζησε ο Ισραήλ ήταν πολύ σκληρές και για να επιβιώσει έπρεπε να γίνει σκληρότερος.
    Αλλά ήταν λαός που είχε κι ευαισθησίες.
    Και πλεόνασμα ηρωισμού.
    Δεν είναι τυχαίο που οι Μακκαβαίοι νίκησαν τους Σελευκίδες.
    Ούτε που οι νεο-Μακκαβαίοι αποτέλεσαν έναν απ” τους
    μεγαλύτερους κινδύνους των ρωμαϊκών λεγεώνων.

    Την εποχή του Ιησού, η Ιουδαία ήταν όπως το σημερινό Αφγανιστάν.
    Οι Ρωμαίοι έλεγχαν κάποιες μεγάλες πόλεις.
    Όλη την ύπαθρο και όλη την Ιουδαία κατά τη νύχτα ήλεγχαν οι
    μαχαιροβγάλτες Ζηλωτές.

    1. Θυρεάτης

      -«Θέλεις πατάξει (τα έθνη) και κατά κράτος θέλεις εξολοθρεύσει αυτούς. Δεν
      θέλεις δείξει έλεος. Θέλεις καταστρέψει… συντρίψει… κατακόψει… εξολοθρεύσει,
      κατακαύσει εν πυρί» Δευτερονόμιο 7.2-5
      – Δευτερονόμιο 4.34. & 7.20. Ιησούς του Ναυή 24.12
      Αιματοβαμμένη
      δικαιοσύνη:-«ο δίκαιος θέλει ευφρανθεί όταν ιδεί την εκδίκηση, και τους
      πόδας αυτού (Ο΄τας χείρας αυτού) θέλει νίψει εν τω αίματι του ασεβούς (Ο΄
      αμαρτωλού)» Μασ. Ψαλμοί 58.10 (ή ΝΗ΄10) Ο΄ Ψαλμοί 57.11.
      Δευτερονόμιο 11.16. -Θεός που εξασφαλίζει την υποταγή του λαού του, με
      ατέλειωτες απειλές υγείας και κάθε είδους ασθένειες: Δευτερονόμιο
      28.15-68.
      Εντολές θεού:
      -Καταστρέψτε, κατεδαφίστε, συντρίψτε, κατακάψτε άλση. Δευτ.12.3.
      Απίστευτη εντολή θεού: -«Δώστε τα ψοφίμια στους ξένους να τα
      φάνε»: Δευτερονόμιο.14.21.
      Εντολές
      Μωυσέως:-Καταγκρεμίστε από γκρεμό 10.000 σκλάβους! Β Χρονικών ΚΕ 12
      -Σκοτώστε σκλαβωμένες μάνες και παιδιά… και μόνο τις παρθένες κρατήστε…

      καλα τα λες φιλαρακο μου. εχεις δικιο για το δευτερονομιο. καλα που μας ανοιξες τα ματια.
      αξιοαγαπητος αυτος ο καλος θεουλης γιαχβε.
      αν θες περισσοτερα καλουδια του θεουλη σου στα βιβλια του μιχαλη καλοπουλου ειναι ολα μαζεμενα για να μη κουραζεσαι να διαβαζεις τα ιερα βιβλια των προγονων σου.
      α παραλιγο να το ξεχασω. δες και το Ένας Προφήτης, μα τι Προφήτης. Life of Brian θα σου κανει καλο.

    2. stauros

      Ψονθομφανήχ, διάβασε αν θες το παρακάτω.

      ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ ΣΤΟΝ ΜΑΡΞΙΣΜΟ
      http://athriskos.gr/1673/

      Προσωπικά ποτέ δεν κατηγόρησα τον εβραϊκό λαό. Αντιθέτως πολλές φορές τον παίνεψα. Οι αποδείξεις είναι αναρτημένες σε διάφορα άρθρα μου. Τους αρχιερείς του και την θρησκείας τους κατηγορώ. Την καλλιέργεια της ιδέας «περιούσιος λαός», η οποία διέφθειρε τον εβραϊκό λαό.

      Οι περιπτώσεις που αναφέρεις είναι μια σταγόνα στον ωκεανό της Βίβλου. Κάποιος συγγραφέας φιλάνθρωπος έτυχε να τις περάσει εκεί. Οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Δεν υπάρχει λαός κακούργων. Όμως τα ιερατεία των Εβραίων υπήρξαν κακούργα, με κάποιες σπάνιες εξαιρέσεις.

  5. 5
    PolitroposDionisis

    Για ποιον σεβασμό μιλάμε?
    Όταν κάποιος υποστηρίζει κάποια θρησκεία, οφείλει να την σέβεται πρώτα αυτός, εφαρμόζοντας στον εαυτό του τα κηρύγματα της αγάπης, αλληλεγγύης, συμπόνιας, ανοχής……. Και κατόπιν να απαιτεί τον σεβασμό των άλλων….

    Η στάση των πιστών οπαδών που υπερασπίζονται την όποια θρησκεία (συμπληρώνω και την όποια άλλη ιδεολογία…… ) να ανέχονται την βία στο όνομα της θρησκείας – ιδεολογίας τους , είναι ο πρώτος και βασικός λόγος να μην σεβόμαστε αυτήν την θρησκεία και κάθε άλλη ιδεολογία που παρακινεί υποθάλπει και ανέχεται την βία, σε όποια μορφή!

    Συνεπώς η ασέβεια μας κατά των θρησκειών (και άλλων ιδεολογιών….) ξεκινά από εκεί που τελειώνει η ασέβεια των οπαδών των θρησκειων των ιδεολογιών, δηλαδή απο το σημείο που δικαιολογούνε στον εαυτό τους την ασέβεια, δηλαδή την μη εφαρμογή των τάχα παραδοχών τους, κλέβουνε ψεύδονται φθονούνε μοιχεύουνε σκοτώνουν.. κλπ και μετά οι ασεβείς ζητιάνε σεβασμό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…

    Οι χριστιανοί οι μουσουλμάνοι και λοιποί….. που να ασχολούνται με την ασέβεια των άθεων πρέπει πριν από αυτό, να απαιτήσουνε και να επιβάλουνε, την εφαρμογή των κηρυγμάτων της αγάπης αλληλεγγύης ανθρωπιάς στον εαυτό τους και κυρίως στους ομοϊδεάτες τους της θρησκευτικής και κοσμικής και εξουσίας!!!!

    Όταν και άμα το προσπαθήσουνε αυτό οι πιστοί των θρησκειών, τότε θα βρεθούμε στην ίδια μεριά και θα έχουμε καταφέρει να είναι ο κόσμος λίγο καλύτερος, δηλαδή λιγότερο ληστοκρατικός, λιγότερο βίαιος και εξουσιαστικός- ποιο δημοκρατικός!!!

    Μέχρι τότε και θα τους κριτικάρουμε σφόδρα και θα τους σατιρίζουμε, ενίοτε θα χλευάζουμε και θα ρίχνουμε και τα σχετικά μπινελίκια…..

    ΥΓ
    Μήπως τελικά οι άθεοι οι οποίοι δεν ανεχονται την υποκρισία, είναι οι μόνοι που προσπαθούνε να είναι ευσεβείς????

    1. stauros

      Μήπως τελικά οι άθεοι οι οποίοι δεν ανεχονται την υποκρισία, είναι οι μόνοι που προσπαθούνε να είναι ευσεβείς????

      Διονύση, η αθεΐα δεν συνεπάγεται αυτομάτως την ορθή και δίκαιη συμπεριφορά. Την κοινωνικότητα. Ξέρω αρκετούς άθεους που πάσχουν στο ήθος τους. Απλά αποδεσμεύει την συμπεριφορά του ανθρώπου από το σημείο πρόσδεσης που λέγεται θεός και θρησκεία και δυναμώνει την αίσθηση ότι αν κανείς πρέπει να είναι δίκαιος και φιλάνθρωπος, αυτό πρέπει να το επιδιώκει επειδή οι αρετές αυτές είναι αυτές καθ΄εαυτές ωραίες και καλές.

      Υπάρχουν και θρησκευόμενοι άνθρωποι σωστοί και δίκαιοι. Μόνο που αυτό δεν το διαθέτουν από την θρησκεία τους, όπως νομίζουν, αλλά από την καλή πάστα του χαρακτήρα τους.
      Αυτοί που είναι επικίνδυνοι είναι οι φανατικοί-ταλιμπάν των θρησκειών, από τους οποίους κάθε ευνομούμενη πολιτεία έχει υποχρέωση να φυλαχτεί.

  6. 6
    Ψονθομφανήχ

    Όλα τα ιερατεία είναι δομημένα ως μηχανισμοί εξουσία
    και αναπαραγωγής προνομίων.
    Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε πολλά παραδείγματα:
    Αιγύπτιοι ιερείς, Πέρσες μάγοι, Βραχμάνοι ινδοί…
    Και φυσικά δεν εξαιρούμε ούτε τους ιερείς της εθνικής
    θρησκείας, του Ιουδαϊσμου και του Χριστιανισμού.

    Μιλούσα τις προάλλες με κάποιον μητροπολήτη μας,
    που μου περιέγραφε το σκληρό παρασκήνιο της εκλογής του.
    Κι εύλογα του έκανα το ερώτημα:
    «αφού όλα είναι προσχεδιασμένα και προαποφασσισμένα,
    πώς τολμάτε και επικαλείστε τη συνδρομή του Αγίου Πνεύματος
    την ημέρα της εκλογής; Η Αγία Γραφή δεν λέει πως το μεγαλύτερο
    αμάρτημα είναι η προσβολή του Αγίου Πνεύματος»;

    Φυσικά απάντηση δεν πήρα.

    1. stauros

      Μεγάλο θέμα το άγιο πνεύμα αγαπητέ μου:

      ΠΝΕΥΜΑ – ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ – ΠΝΕΥΜΑΤΟΠΛΗΞΙΑ
      http://athriskos.gr/1433/

    2. stauros

      Όλα τα ιερατεία είναι δομημένα ως μηχανισμοί εξουσία
      και αναπαραγωγής προνομίων.

      «Η ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ. Ο ΑΡΧΙΣΥΜΜΟΡΙΤΗΣ ΑΑΡΩΝ ΓΕΝΑΡΧΗΣ ΤΟΥ ΕΒΡΑΪΚΟΥ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ».
      http://athriskos.gr/858/

  7. 7
    Ψονθομφανήχ

    Το «Άγιο Πνεύμα» των χριστιανών είναι μια μίξη
    του «Πνεύματος του Γιαχβέ» της Π.Δ. και
    της θεάς-Σοφίας των Εθνικών…

    1. stauros

      Όπως λέμε μπερδέψανε την γραβάτα με το σώβρακο.

      Ψονθομφανήχ, υποψιάζομαι ότι «ξύνεσαι» για τα περί της εθνικής θρησκείας των Ελλήνων. Η γνώμη μου είναι ότι καλά κάνεις.

      Εδώ μέσα έχω καταθέσει άρθρα για τα άπλυτά της δίχως να μασάω τα λόγια μου. Αλλά, η γνώμη μου είναι ότι σε καμμιά περίπτωση δεν την βάζω στο ίδιο τσουβάλι με τις μονοθεϊστικές θρησκείες.

      Δεν υπονοώ ότι είναι καμμιά αθώα περιστερά, αλλά για την εποχή της νομίζω ότι ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να υπάρχει στην ανθρωπότητα μέχρι εκείνη την στιγμή.

      Μπορεί να ξινίστηκε με την εμφάνιση της επιστημονικής ομορφιάς αλλά δεν πεισματώθηκε να την ξεκάνει. Ο θεός της Απόλλωνας, φρόντισε να κρατήσει μέτρο κάλλιστο για μια θρησκεία.

      Πέραν αυτού η ίδια αυτή θρησκεία περιείχε τα πνεύματα και της αθεΐας (Όμηρος) και των επιστημών.

      Τηρουμένων λοιπών των αναλογιών, δεν θεωρώ κακή την αρχαία ελληνική θρησκεία. Σε καμμιά όμως περίπτωση δεν είμαι υπέρ της αναβίωσής της, διότι αυτό το θεωρώ εντελώς αχρείαστο και περιττό.

      Προσωπικά θεράπευσα και θεραπεύω τους θεούς της, έτσι όπως θα ήταν τώρα, αν δεν είχε μεσολαβήσει το χριστιανικό χτικιό.

      Θεράπων του Διονύσου βασικά (επί μισό αιώνα υπηρέτης της μουσικής και των χορών του), δεν παραμέλησα ούτε τον Απόλλωνα (έχω ξεκωλωθεί στο διάβασμα και στην έρευνα), ούτε την Αφροδίτη (υπολείπομαι τώρα των υπηρεσιών απέναντί της, λόγω της εισαγωγής μου εις το στάδιο της αποστειρώσεως – όπως το λέει ένας καλαμπουρτζής υπερήλιξ φίλος μου, λόγω ηλικίας), ούτε τον Ήφαιστο (σπούδασα μηχανολογία)…

  8. 8
    Ψονθομφανήχ

    Η προσπάθεια αναβίωσης της «εθνικής» θρησκείας θα είναι απλά
    μια βλακεία.
    Μην ξεχνάμε πως από τους ελληνιστικούς χρόνους και η αρχαία
    θρησκεία μολύνθηκε απ’ τον ανατολίτικο μυστικισμό, ανοίγοντας
    το δρόμο στο χριστιανισμό.
    Οι Πυθαγόριοι ουσιαστικά αποτελούσαν θρησκεία, οι Στώικοι το ’χαν
    γυρίσει σε θρησκευτικές τελετές, ο Πλάτωνας είχε πολλά κοινά με
    τον Μωυσή, καθώς κι οι δυο μαθητεύσαν στη μεγαλη της Αιγύπτου
    σχολή.

    Το μεγάλο ερώτημα είναι κατά πόσο οι λαοί είναι έτοιμοι
    να ζήσουν χωρίς το «παρηγορητικό ψεύδος»…

    1. stauros

      Η προσπάθεια αναβίωσης της «εθνικής» θρησκείας θα είναι απλά
      μια βλακεία.

      Δεν θα την αποκαλούσα ποτέ βλακεία.

      Για ποιο λόγο παίρνω αυτή την θέση.

      Φαίνεται πράγματι ότι η ανθρωπότητα βρίσκεται ακόμη σε στάδιο που δεν μπορεί να ξεπεράσει την θρησκευτική ανάγκη. Για τους ανθρώπους λοιπόν που αδυνατούν να εμφανιστούν έμπροσθεν θεών και ανθρώπων άνευ θρησκευτικού ενδύματος, χίλιες φορές η αρχαία ελληνική θρησκεία από οιανδήποτε άλλη.

      Αυτή είναι η γνώμη μου αγαπητέ μου και θα σε παρακαλούσα να μου πεις κι εσύ την δική σου, όσον αφορά στο εν λόγω ζήτημα.

  9. 9
    PolitroposDionisis

    Πάλι μπέρδεψες τα νοήματα
    Δεν πρόσεξες ότι μιλώ για αυτούς που δεν ανέχονται την υποκρισία!!!!

    1. stauros

      Πάλι μπέρδεψες τα νοήματα
      Δεν πρόσεξες ότι μιλώ για αυτούς που δεν ανέχονται την υποκρισία!!!!

      Εστίαση στα:

      Α) «Πάλι…»
      Β) «… μπέρδεψες…»
      Γ) «… Δεν πρόσεξες..»

      Σημειολογική ανάλυση:

      α) είσαι αδιόρθωτος
      β) βάλε, επί τέλους, τάξη στο τσερβέλο σου
      γ) είσαι και πολύ απρόσεκτος ρε φίλε

  10. 10
    Ψονθομφανήχ

    Θα έλεγα πως δεν ταιριάζουν όλες οι θρησκείες σε όλους τους λαούς.
    Αμφιβάλλω, π.χ., αν η ελληνική θρησκεία των κλασσικών χρόνων θα
    μπορούσε να ταιριάξει με τους κινέζους ή τους Ινδούς.

    Αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος πως ο Γιαχβισμός και τα παρακλάδια του δεν
    ταιροάζουν με την ψυχοσύνθεση του λαού μας…

    Το ότι έχουμε μια θρησκεία που δεν μας ταιριάζει είναι μια απ’ τις
    βασικές αιτίες της ψυχοπαθολογία μας και του εσωτερικού διχασμού μας.

    Και μια τελευταία παρατήρηση: οι Χριστιανοί είναι οι μόνοι θρησκευόμενοι
    που δεν ξέρουν σε ποιον Θεό πιστεύουν.
    Έκανα ένα γκάλοπ στον κύκλο μου με την ερώτηση «ποιος είναι ο Θεός
    των Χριστιανών;».

    Οι περισσότεροι κόμπιασαν, το 80% απάντησε «ο Χριστός», ενώ ΚΑΝΕΝΑΣ δεν’
    ήξερε πως ο «Θεός-Πατέρας» των Χριστιανών είναι ο «Γιαχβέ» των Εβραίων.

    Πώς να μην γίνουμε αλλοπρόσαλλος λαός;

    1. stauros

      Συμφωνώ. Ένα από τα πρώτα άρθρα που έγραψα και ανάρτησα είχε θέμα αυτό ακριβώς που λες, ότι ιδέα δεν έχουν οι χριστιανοί για την γενεαλογία του θεού τους.

      Τώρα που το έψαξα διαπίστωσα ότι το έχω κι αυτό χαμένο, ανάμεσα από τα δεκάδες άλλα που έχασα, στα διάφορα διαδικτυακά ξεστρατίσματα του άθρησκου.

      Δεν σου κρύβω ότι μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση η χειρονομία σου αυτή, επειδή την θεωρώ βασική στην διερεύνηση του χριστιανικού φαινομένου.

    2. vomolloxius

      Θα έλεγα πως δεν ταιριάζουν όλες οι θρησκείες σε όλους τους λαούς.
      Αμφιβάλλω, π.χ., αν η ελληνική θρησκεία των κλασσικών χρόνων θα
      μπορούσε να ταιριάξει με τους κινέζους ή τους Ινδούς.

      Αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος πως ο Γιαχβισμός και τα παρακλάδια του δεν
      ταιροάζουν με την ψυχοσύνθεση του λαού μας…

      Το ότι έχουμε μια θρησκεία που δεν μας ταιριάζει είναι μια απ’ τις
      βασικές αιτίες της ψυχοπαθολογία μας και του εσωτερικού διχασμού μας

      Αν κατάλαβα καλά ο άνθρωπος σήμερα έχει ανάγκη να πιστέψει σε κάποια θρησκεία,και το ζητούμενο είναι η επιλογή καποιας θρησκείας πως μας ταιριάζει.
      Αναζητούμε δηλαδή, καθοδηγητές και «αφεντικά» να μας πάνε βήμα-βήμα στην πνευματική μας εξέλιξη.
      Αυτή ειναι πνευματική ελευθερία μετά από τόσους αγώνες; Τι πνευματικό κουστουμάκι ταιριάζει στην Ελλάδα;

  11. 11
    PolitroposDionisis

    «Σημειολογική ανάλυση:
    α) είσαι αδιόρθωτος
    β) βάλε, επί τέλους, τάξη στο τσερβέλο σου
    γ) είσαι και πολύ απρόσεκτος ρε φίλε»

    Ακριβώς! την άλλη φορά θα στο γράψω όπως σημειολογικά το μετέφρασες. Και θα προσθέσω και την: Σημειολογική ανάλυση στην σημειολογική ανάλυση

    α)Έχω δικαίωμα ως διαχειριστής να μεταχειρίζομαι κατά το δοκούν τα γραπτά σας και δεν ανέχομαι να μου τη λένε για αυτό.
    β)Συνεπώς μονάχα οι άλλοι μπερδεύουνε το σώβρακο με την γραβάτα και όχι εγώ που πάντα ξέρω το σωστό και πρέπον.
    γ)Και επί τέλους μην εστιάζεις στην απροσεξία μου η όποια είναι σκόπιμη και εντάσσεται σε ταχτικούς και στρατηγικούς ελιγμούς που εσύ δεν κατανοείς.

    1. stauros

      Διονύση, κάνω πάσο. Με ξεβράκωσες εντελώς φιλαράκο. Αλλά να ξέρεις ότι τα χούια μου αυτά δεν μπορώ να τα κόψω. Πρώτα θα ψοφήσω και μετά θα βγούνε απ΄το κουφάρι μου.
      Το επόμενο μουσικό κομμάτι που θα βάλω του Κουκουλάρη στο αφιερώνω με πολύ αγάπη.

  12. 12
    PolitroposDionisis

    Έλα τώρα!! που με έκανες να ντρέπομαι που στην είπα!!!
    Αλλά αμα δεν είχες (και δεν είχα), αυτά και αλλά…. χούγια και κυρίως και πάνω από όλα, το χούι της ανεκτικότητας, νομίζεις πως θα άξιζε η φιλία μας !

    Σ” ευχαριστω για την αφιερωση!!
    Έκατσα και το άκουσα το κομματι, το κράτησα για να το ξαναβάζω.
    Τέτοια κομμάτια και εκτελέσεις είναι αθάνατα, τουλάχιστον για όσο θα υπάρχει το ανθρωπινο ειδος!!!

    1. stauros

      Διονύση, πράγματι τέτοια μουσικά μαργαριτάρια είναι αθάνατα. Φαντάσου ότι αυτό το αριστούργημα πέρασε και περνά απαρατήρητο.

      Για τον λόγο αυτόν εδώ στον άθρησκο προσπαθούμε να ρίχνουμε φως στα περιθώρια, όλων των ειδών. Προ παντός δε στα μουσικά, διότι ζούμε στην εποχή των κωφάλαλων. Άνθρωποι με τέσσερα μάτια και δίχως αφτιά. Η εποχή του θεάματος, την οποία εκδικείται κι ένας αόμματος μουσικός με την θεϊκή του τέχνη.

      Οι κωφάλαλοι εντυπωσιάζονται περισσότερο με τα μαρμάρινα καλλιτεχνήματα που απευθύνονται στα μάτια. Για τα ζωντανά της μουσικής αδιαφορούν εκτός κι αν τα φωτίζουν χίλιοι δυο προβολείς, ήτοι μουσική για όμματα κι όχι για αφτιά. Κόψε τους το φως και αυτομάτως τους αφαιρείς και τα ώτα.

      Για τον λόγο αυτόν παρετυμολογούμε αβασάνιστα το ους εκ της ουσίας.

  13. 13
    mixalis

    Στην Ελλάδα… συμβαίνει να βλαστημάς από την κοιλιά της μαμά σου, αυτό είναι κάτι σαν άτυπος κανόνας, είναι ίσως, ότι μας απέμεινε από την παθητική αντίσταση του διάσπαρτου Ελληνισμού της ύστερης αρχαιότητας. Όσον όμως αφορά στην βάρβαρη εσπερία (φραγκιά), ήταν αυτή που υφάρπαξε και σφετερίστηκε το καλύτερο απόσταγμα που διέθετε στο κελάρι του ο Αρχαίος ελληνικός πολιτισμός και ανετράφη με τα ιταμά ιουδαιοχριστιανικά δόγματα ( βλέπε Μεσαίωνας) , απότοκα κάποιων αστοιχείωτων τσοπάνηδων της ερήμου..Αβραάμ, Ισαάκ, Ιακώβ…Σάρα μάρα και το κακό συναπάντημα…και με το «Αλληλούια» που ενώ στα Ελληνικά δεν σημαίνει απολύτως τίποτα, στα εβραϊκά σημαίνει: ΔΟΞΑ ΣΤΟΝ ΓΙΑΧΩΒΑ και με το Αμήν που στα ελληνικά θα πει: Γένοιτο, Μακάρι..

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

:bye: 
more...