«

»

Εκτύπωσέ το Άρθρο

ΜΟΥΣΙΚΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Αναζωογονητικές αναπνοές από τους μοσχοβολημένους μουσικούς Γαρμπήδες και Σιρόκους του Αιγαίου, που φτάνουν μέχρι τις κορυφές του Ολύμπου, της Πίνδου και της Ροδόπης.

Από τα νησιά του Αιγαίου πέρασε ξένος κόσμος και κοσμάκης. Αν θέλετε να μάθετε για τους Τούρκους, Οθωμανούς, πειρατές κάθε λογής και όλο το κακό συναπάντημά τους διαβάστε τα από: http://freeinquiry.gr/pro.php?id=2889&PHPSESSID=6142b650aa9fca3d9ad3e700a2d8b364.

Οι άνθρωποι της «Ελεύθερης Έρευνας» ισχυρίζονται ότι δεν απέμεινε στα νησιά ίχνος ντόπιων ανθρώπων. Επίσης το ίδιο ισχυρίζονται και για οποιοδήποτε άλλο μέρος της νυν ελληνικής επικράτειας. Όλοι οι επήλυδες επιβίωσαν στον τόπο αυτόν εκτός από τους παλιούς του εντόπιους! Δεκάδες σχετικών άρθρων έχουν ανεβάσει στην εν λόγω ιστοσελίδας τους.

Όμως η μουσική διαψεύδει κατηγορηματικά την εμμονή τους αυτή. Αμέσως μια απόδειξη. Λίγα τραγούδια από τα νησιά του Αιγαίου, αδιάψευστα και  αθάνατα ντοκουμέντα σε κάθε θνητή και αλλόκοτη ιδεοληψία που μπορεί να βλάψει τις γνώμες των ανθρώπων.

Έχω μελετήσει με μεγάλη προσοχή και υπευθυνότητα τις μουσικές όλης της Μεσογείου και των πέριξ αυτής περιοχών. Το χρώμα και το ύφος των τραγουδιών αυτών είναι μοναδικό και τα μουσικά στοιχεία, άπαντα έχοντα συνάφεια με την ελληνική μουσική, την απ’ αρχαιοτάτων χρόνων, αφού οι αρχαίοι Έλληνες μας άφησαν μαρτυρίες ικανές περί αυτών.

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι οι ερευνητές της «Ελεύθερης Έρευνας» ιδέα δεν έχουν από το θέμα ελληνική μουσική. Έχουν ιδέα από Μλουζ. Μάλλον νομίζουν ότι έχουν. Προτείνουν συνεχώς συγκροτήματα ελληνικού Μλουζ. Δηλαδή κόκα κόλα Λουτρακίου και τσιχλόφουσκα της Χίου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μούσα με πανδουρίδα
Μαντινεία, 6ος π.Χ αιώνας

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ – ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΤΗΣ

Περί την ελληνικήν μουσικήν

ΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΥΡΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ. Του Γ. Μανιάτη

Η καλλιτεχνικότερη ελληνική άποψη για τα περί του θανάτου από τον Κώστα Μουντάκη

ΧΑΛΕΠΙΑΝΟΣ ΜΑΝΕΣ. Από την καρδιά του πολιτισμού της Κρήτης ένας αθάνατος μουσικός φθόγγος

 

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

 

 

 

 

 

 

 


Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://athriskos.gr/1178/

6 σχόλια

Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων

  1. 1
    Δημαρετη

    » Φίλε, καλά τα λες για τον Επίκουρο και θα συμφωνήσω μαζί σου αν και το θέμα δεν το κατέχω όπως δείχνεις να το κατέχεις εσύ γι” αυτό και η σελίδα σου μου είναι εξαιρετικά συμπαθής. Σχετικά με την ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΡΕΥΝΑ τυχαίνει να έχω πέσει 2-3 φορές πάνω σε άρθρα της και όλα όσα γράφει λογικά μου φαίνονται. Αυτή η τρελή θεωρία του είμαστε όλοι Έλληνες γνήσιοι απόγονοι του Περικλή και λοιπές αρλούμπες, δεν αρμόζουν σε άτομα σοβαρά όπως τουλάχιστον δείχνεις να είσαι εσύ. Εξάλλου, δεν έχει νόημα να λέμε ποιος ξεκίνησε και τι ξεκίνησε αλλά να βλέπουμε που βρίσκεται στις μέρες μας αυτό που κάποτε ξεκίνησε. Και δεν νομίζω να αμφιβάλεις πως τα τινανάϊνα γιαβρουμ τινανάϊνα, ο ντιρλαντά, κουζούμ γιαβρούμ, κλπ κάθε άλλο παρά Ελληνικά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν. Πάμε τώρα και στο μπλουζ. Σου έγραψα κάτι στην αρχή, πως το θέμα του Επίκουρου το κατέχεις καλά και δεν θα σε κόντραρα με δεδομένο ότι φαίνεται το γνωρίζεις καλύτερα από μένα που είμαι μια απλή γραφίστρια και τίποτα περισσότερο. Αυτό όμως που με τίποτα δεν φαίνεται να κατέχεις, είναι το μπλουζ και η ιστορία του. Αμφιβάλλω αν έχεις ακούσει μπλουζ στη ζωή σου, αν έχεις διαβάσει έστω και μία βιογραφία κάποιου μπλουζ καλλιτέχνη, αν ξέρεις κάτι για το Δέλτα του Μισσισσιππή, για το Σικάγο που γέννησε το ηλεκτρικό μπλουζ κλπ. Αμφιβάλλω αν ξέρεις ποιος ήταν ο Charlie Patton, ο Robert Johnson, o Elmore James. Και επειδή πιστεύω πως νομίζεις πως το μπλουζ είναι αυτό που χόρευε ο κάθε νέος με τις φιλενάδες του στα παιδικά πάρτυ που πήγαινε μικρός, καλό είναι να μην ανακατεύεσαι με πράγματα που δεν γνωρίζεις. Πιες λοιπόν την κοκα κόλα Λουτρακίου, μάσα και τη μαστίχα Χίου και άκου τα τινανάϊνά σου περνώντας καλά. Το σημαντικότερο όλων είναι να περνάς καλά. Το μπλουζ άστο καλύτερα γι” αυτούς που το αγαπούν το τιμούν και κυρίως το γνωρίζουν.»

  2. 2
    Σταύρος

    Κυρία Δημαρετη, το μπλούζ το μελετάω από την δεκαετία του 70 για τον εξής λόγο: είναι η μόνη δημιουργία στον χώρο της μουσικής (μαζί με το ρεμπέτικο) παγκοσμίως, τους δυο τελευταίους αιώνες. Διότι όλα τ΄άλλα είδη προέρχονται ή από το μπλούζ ή από τους προηγούμενους αιώνες. Ως ερασιτέχνης μουσικολόγος θεώρησα καλό να εξαντλήσω σχεδόν όλη την βιβλιογραφία και τα ηχητικά ντοκουμέντα, το κατά δύναμιν βεβαίως. Κυρίως όμως εστιάστηκα στις αιτίες που δημιούργησαν το μπλούζ και τις καταβολές του από την Αφρική.

    Αν και έχω δημοσιεύσει κάποιες εργασίες για την μουσική και περί την μουσική, δεν θεώρησα σκόπιμο να αναφερθώ στο μπλούζ διότι έπεσα πάνω σε μελέτες οι οποίες διαπραγματεύτηκαν το θέμα πολύ διεξοδικά. Τέλος πάντων γνωρίζω ικανοποιητικά την ιστορία του.

    Οποιοσδήποτε παίζει μπλούζ, πλήν των Μαύρων είναι μαϊμού του κερατά διότι ουδεμία σχέση μπορεί να έχει με την ψυχοσύνθεση του Αφρικανού, του οποίου οι πρόγονοι μεταφέρθηκαν στην Αμερική και αντιμετωπίστηκαν χειρότερα από τα κτήνη.

    Ναι, όλοι αυτοί υπόσχονται κόκα κόλα Λουτρακίου και τσιχλόφουσκες της Χίου.

  3. 3
    Πάκης Βοϊδούμπασης

    Τουλάχιστον αυτοί δεν έχουν την ψευδαίσθηση ότι κατάγονται από αρχαίους μπλουζίστες,
    όπως εσύ έχεις την ψευδαίσθηση ότι κατάγεσαι από αρχαίους έλληνες

    Αυτοί είναι μαϊμούδες τού κερατά -κατ” εσένα.
    Εσύ, όμως που παίζεις όλα τα τουρκο-ανατολικο-αραβο-αφρικανο-αρβανιτο-βλαχο-κλπ-τράγουδα (παραδοσιακά τα λές) δεν είσαι μαϊμου, αλλά γνήσιος τουρκο-ανατολικο-αραβο-αφρικανο-αρβανιτο-κλπ-βλαχος.

    Και μια και λες ότι ξέρεις από μουσική, μπορείς να μου προσκομίσεις στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι τα τουρκο-ανατολικο-αραβο-αφρικανο-αρβανιτο-βλαχο-κλπ-τράγουδα που τόσο αγαπάς προέρχονται από αρχαία ελληνικά όπως υποστήριξες;
    Στοιχεία όμως-όχι φαντασιώσεις….

    1. Σταύρος

      Κύριε Πάκη, έχω δηλώσει δημοσίως δεκάδες φορές (απόδειξη, οι δηλώσεις είναι αναρτημένες εδώ μέσα, εδώ και χρόνια) ότι είμαι Ρουμανόβλαχος. Επομένως αποδεικνύεις, με το «εσύ έχεις την ψευδαίσθηση ότι κατάγεσαι από αρχαίους έλληνες», ότι είσαι ανεύθυνος μαλάκας, αφού ουδέποτε δήλωσα ότι θεωρώ τον εαυτό μου Έλληνα.

      Έπειτα έχω γράψει εδώ μέσα δεκάδες φορές ότι δεν υπάρχουν στην χώρα της Ελλάδος Έλληνες, όχι τόσο λόγω DNA, όσο λόγω του «Των αγίων Πατέτων ημών Αβραάμ, Ισαάκ και Ιακώβ».

  4. 4
    Πάκης Βοϊδούμπασης

    Το από πάνω άρθρο δεν είναι δικό σου; stavros λέει.

    Πώς συμβαδίζουν, αυτό που έγραψες από πάνω (κάνω copy/paste):
    Οι άνθρωποι της «Ελεύθερης Έρευνας» ισχυρίζονται ότι δεν απέμεινε στα νησιά ίχνος ντόπιων ανθρώπων. Επίσης το ίδιο ισχυρίζονται και για οποιοδήποτε άλλο μέρος της νυν ελληνικής επικράτειας. Όλοι οι επήλυδες επιβίωσαν στον τόπο αυτόν εκτός από τους παλιούς του εντόπιους! Δεκάδες σχετικών άρθρων έχουν ανεβάσει στην εν λόγω ιστοσελίδας τους.
    Όμως η μουσική διαψεύδει κατηγορηματικά την εμμονή τους αυτή. Αμέσως μια απόδειξη. Λίγα τραγούδια από τα νησιά του Αιγαίου, αδιάψευστα και αθάνατα ντοκουμέντα σε κάθε θνητή και αλλόκοτη ιδεοληψία που μπορεί να βλάψει τις γνώμες των ανθρώπων.

    με αυτα που μόλις έγραψες (παλι copy/paste):
    είμαι Ρουμανόβλαχος
    και δεν υπάρχουν στην χώρα της Ελλάδος Έλληνες

    Τρικυμία εν κρανίω ή αρχές Αλσχάιμερ;http://athriskos.gr/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/wpml_wacko.gif

  5. 5
    Σταύρος

    Έγραψα «ίχνος ντόπιων ανθρώπων». Και ίχνος και ντόπιων. Ούτε το ένα ούτε το άλλο αναφέρει ή υπονοεί Έλληνες.

    Γράφεις την λέξη Αλσχάιμερ και φαντάζεσαι ότι αυτή αποτελεί επιχείρημα;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

:bye: 
Περισσότερα...