«

»

Εκτύπωσέ το Άρθρο

«Οι πόρνες σας δείχνουν τον δρόμο προς την βασιλεία του Θεού». Χριστός

 

images«Το να απέχει κανείς από την αμαρτία όταν πια δεν μπορεί να αμαρτήσει, δεν σημαίνει ότι έχει εγκαταλείψει την αμαρτία, αλλά ότι η αμαρτία εγκατέλειψε αυτόν». Άγιος Αυγουστίνος

Της οσίας πόρνης Μαρίας της Αιγυπτίας (1 Απριλίου).

«…ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι οἱ τελῶναι καὶ αἱ πόρναι προάγουσιν ὑμᾶς εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ θεοῦ…» ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ 21:31

Αυτός ο ξεκάρφωτος λόγος του Χριστού ήταν επόμενο να κουφάνει τον χριστιανικό κόσμο.

Τέτοια «κοτσάνα» δεν είχε εύκολο να χωνευτεί  ακόμη και μέσα στο ποιο αστόχαστο τσερβέλο. Ούτε φυσικά η εξήγηση του ίδιου του Χριστού, ο οποίος στήριξε την κοτσάνα του αυτή ως εξής: επειδή λέει τον Ιωάννη τον πίστεψαν οι τελώνες και οι πόρνες κι όχι ο υπόλοιπος λαός του Ισραήλ. Πιάσε δηλαδή το αυγό και κούρεψ΄ το.  Πού είναι γραμμένο και ποιος το είπε ότι τον Ιωάννη τον πρόδρομο τον πίστεψαν μοναχά οι τελώνες και οι πόρνες;  Άλλ’ αντ’ άλλων. Αυτοί που έγραψαν τα ευαγγέλια, κι απ’ εδώ φαίνεται ότι δράμι μυαλό δεν είχαν στο κεφάλι τους. Ιστορίες για χαζούληδες.

Οι χαζούληδες όμως είναι και πολύ μεγάλες κουφάλες. Για να ξεπεράσουν την κουφαμάρα αυτή του Χριστού, έπιασαν οι ερίφηδες και μετέφεραν στην νεοελληνική το επίμαχο αυτό σημείο «προάγουσιν ὑμᾶς εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ θεοῦ » ως εξής: «θα μπουν πριν από σας στην βασιλεία του Θεού», αντί του ορθού «σας δείχνουν τον δρόμο προς την βασιλεία του Θεού». Σιγά τα λάχανα. Ποιος τώρα θα κάτσει να την ψάξει, υπολόγισαν. Ξέχασαν οι απατεώνες τον διάβολο, ο οποίος ποτέ δεν τους αφήνει να ησυχάσουν και ο οποίος τους ελέγχει συνεχώς όσον αφορά στις υποκρισίες και τα ψέματά τους.

Φυσικά ακόμη και μετά απ’ αυτή την αλχημική ερμηνεία, το πρόβλημα δεν εξαφανίζεται. Έστω κι έτσι. Αλλά για ποιόν λόγο οι τελώνες και οι πόρνες θα μπουν πριν από πολλούς άλλους στην βασιλεία του θεού; Επειδή κάποιοι και κάποιες κάποτε πίστεψαν στον Ιωάννη τον βαπτιστή; Αυτή η εξήγηση δεν πείθει ούτε τους βλάκες.

Ναι αλλά ο Θεός ο ίδιος δεν μπορεί να αμόλησε κοτσάνες. Μάλιστα ούτε μια. Τώρα τι κάνουμε; Δεν ρίχνουμε ρε βλάμηδες στο συναξάρι και καμμιά δυο τρεις οσίες  πόρνες να ξεμπερδεύουμε; Καλή ιδέα. Να την λοιπόν η οσία Μαρία Η Αιγυπτία η Πόρνη. Γιατί έγινε οσία; Διότι όταν πέρασε πια η μπογιά της μετανόησε κι έγινε μια πολύ καλή και άγια γυναίκα. Μα και άλλες πόρνες μετανόησαν στα γεράματά τους. Αυτές δεν είναι οσίες;

 

Ιδού σε ποιά κατάσταση βρισκόταν η Μαρία όταν άγιασε

 

224982-1=SC-1-osia_maria_aigyptia copy_rs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://athriskos.gr/10508/

5 σχόλια

Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων

  1. 1
    Σταθης

    Πραγματι φιλε μου εχεις δικιο.Εχω την καινη διαθηκη μητροπολης χαλκιδος εμπρος μου και ειναι οπως ακριβως τα γραφεις.

    1. stauros

      Στάθη, αυτή η απάτη δεν είναι τίποτε μπροστά στις πάμπολλες άλλες. Για δες την παρακάτω:

      Αριθμών (λα΄. 7) «…και απέκτειναν παν αρσενικόν και τους βασιλείς Μαδιάν απέκτειναν άμα τοις τραυματίες αυτών… και επρονόμευσαν τας γυναίκας Μαδιάν και την αποσκευή αυτών, και τα κτήνη αυτών και πάντα τα έγκητα αυτών και την δύναμιν αυτών επρονόμευσαν, και πάσας τας πόλεις τας εν ταις κατοικίες αυτών και τας επαύλεις αυτών ενέπρησαν πυρί».

      Αυτά έκανε ο εκλεκτός λαός του Γιαχβέ. Ο λαός του Ισραήλ.

      Όμως σε έκδοση της Βίβλου από την αδελφότητα Θεολόγων « ΖΩΗ» εγκρίσει της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας και της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλλάδος , ο Ι. Θ. Κολιτσάρας αποδίδει ερμηνευτικά το νόημα του προαναφερθέντος χωρίου «…και τους βασιλείς Μαδιάν απέκτειναν άμα τοις τραυματίες αυτών..» ( = σκότωσαν μαζί και τους τραυματίες αυτών, μάλλον δε σωστότερα δολοφόνησαν τους τραυματίες αυτών) ως εξής: «Εκτός των άλλων φονευθέντων, εφόνευσαν συγχρόνως και τους βασιλείς των Μαδιανιτών».

      Αλητεία του κερατά. Τα καθάρματα αυτά δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο.

  2. 2
    Sotirios Tzilopoulos

    Και ο βασιλιάς Σολομών που είχε χίλιες γυναίκες (περισσότερες κι απ” τον κόκορα)!
    Στα γεράματα έλεγε ότι «όλα είναι μάταια στο έπακρο, τα πάντα είναι μονάχα ματαιότητα.
    Α Βασιλέων 11:3 και Εκκλησιαστής 1:2.

    1. stauros

      «Το να απέχει κανείς από την αμαρτία όταν πια δεν μπορεί να αμαρτήσει, δεν σημαίνει ότι έχει εγκαταλείψει την αμαρτία, αλλά ότι η αμαρτία εγκατέλειψε αυτόν». Άγιος Αυγουστίνος

  3. 3
    Sotirios Tzilopoulos

    Κάπου διάβασα ότι ένας άγιος ευνούχισε τον εαυτό του για να μην αμαρτάνει αλλά δεν θυμούμαι το όνομα του, αν ήταν ο άγιος Αυγουστίνος ήξερε τη έλεγε. Ενοχοποιώντας το φτωχό που δεν είχε να φάει κρέας την παρασκευή ένας παπάς έλεγε: Νηστεύει ο δούλος του θεού, νηστεύει γιατί δεν έχει.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

:bye: 
more...